116
  • BiroAndras
    #116
    "erősegg" -> "erősebb" :)
  • BiroAndras
    #115
    "Állítólag olyan programok, amiknek van DX és OGL változata is, gyorsabbak OGL-lel."

    Annak eléggé sok oka lehet. Pl. OGL alatt nem ugyanúgy renderel, esetleg pár effekt kimarad, másképp van optimalizálva, erősegg a kártya OGL részte, stb. Pl. az ATI kártyákon az OGL lassabb, mint NVIDIA kártyákon.
  • dez
    #114
    Állítólag olyan programok, amiknek van DX és OGL változata is, gyorsabbak OGL-lel.
  • h4x0r
    #113
    Azert egy Wine/WineX-et erdemes kiprobalni, hatha az alol fut rendesen. Ha igen, akkor nem lesz kulonosebb gond. Ha nem, akkor egyertelmu, hogy a valtas nem megoldhato...
  • BiroAndras
    #112
    "az jó dolog hogy megkönnyíti a munkájukat a directx, de ezt ne erős erőforrás pazarlással tenné..."

    Hol pazarol erőforrást a DX?
  • strogg
    #111
    Nem igazán. Az említett gyártók magasról xarnak a linuxra. Pl: a corel egyik fő részvényese az m$- Szóval le kell mondj róluk, ha linuxozol.
  • coolpet
    #110
    Csovi, en is vindowst hasznalok, csak annyit szeretnek tudni hogy a dragan megvett ceges coreldraw es photoshop, quark, mm flash mx 2004 megy e alatta, mert az osszes eddigi melo abba van mentve a templatek, es szeretnem tovabb is hasznalni oket de kiprobalnam milyen lehet a suse, valaszotokat koszonom
  • BlackRose
    #109
    Igen a Novell technikai oldala nagyon is jó, fejlesztői kivállóak. És amikor itt lejebb a Novell-t ügyefogyott cégnek neveztem, nem a fejlesztőire gondoltam, hanem a management-re, ugyanis a Novell vezetősége a legelképzelhetetlen hibákat képes elkövetni és ezt komolyan bizonyították az elmult évek során. Szóval alapjában egy csomó fantasztikus termék és esetenként nem, hogy zavarni kellett volna nekik valakit, hanem mondhatjuk utolérhetetlen előnyük volt a konkurenciával szemben. Szóval a fejlesztőknek le a kalappal, de a vezetőség null.
  • szivar
    #108
    Szvsz tök mindegy hogy lnx v. win, amíg olyan helyen alkalmazzák őket ahová valóak... Amikor olyan embereknek kell magyarázkodni minden apróság miatt, akik meg sem próbálják alkalmazni/megérteni a zyx dolgot, csak az iránt érdeklődnek hogy hogyan kell? Meg az iránt is hogy azt hogyan kell? Meg még az is érdeklődéssel tölti el őket hogy hogyan kell aztat a izét megizélni, amikor az a valami kiír valamit? Akkor meg tök mindegy hogy milyen oprendszerről van szó.

    lsd. (rettent láma júzer, volt élő példa :D):
    -Jobb egérgombbal rákattintasz és...
    -Az hol van?
    -Az egéren.
    -Jaaa...
    -Ráklikkelsz a tulajdonságokra, és...
    -Az hol van?
    .... teszés szerint ismételenő mondat, de legalább 10x...
    -És az hol van?
    -Anyádba.
    És lőn sértődöttség...

    Na az ilyen emberféleségek miatt is tart a számtech ott ahol.
  • strogg
    #107
    Archkoven: ti winesek tényleg ennyire szeretnétek, hogy irigykedjünk rátok? Nan eee. Hát rossz hírem van. Egyáltalán nem irigykedünk. Sőt. Inkább ti erőlködtök.

    És tényleg nem szeretnénk, ha minden idióta elkezdene linuxozni, és mindenféle hülyeséggel traktálnának minket. Mi a linuxban hiszünk. azt szeretjük, és azt használjuk. Pont. A divat linuxosokat meg nem csak te utálod, hanem én is:)
    És légyszi ezekkel az emberekkel ne vegyél egy kalap alá.

    És senki sem erőlködik. A rendszerünk kezd olyan helyeken igen jól terjedni, ahová az való. Ez nem a gamer közösséget jelenti.Ismét pont.

    Ezeket azért lásd be. A többin már lehet vitázni. :)
  • archkoven
    #106
    "a linuxosok többsége sem szeretné, ha tömeges lenne a linuxozás, és "nép OS" -é degradálódna"
    -Na ja! Azért térít a sok linuxos okoska nonstop a fórumokon:)) Az ilyen kamuszövegektől dobom el az agyamat.
    Előlködnek szegény kis linuxos gyerekek, de nagyon nem megy nekik, majd a nap végére mindig megnyugtatják magukat, hogy ők igazán nem is akarják:))))
  • strogg
    #105
    Ami azt illeti a Vista bukását nemcsak én jósolom.

    A gamer editionnak túl sok értelme nincs. Miért is? Mert a legtöbb gamer a wint is warezolta. A warez wint meg nem tudom miért cserélné linuxra.Pláne, hogy a warez winen nem kell emulációval szórakozni.Ennek nincs értelme. A linux elterjedésének nem ez az útja. Erősen kezdi megvetni a lábát a hivatalokban, önkormányzatokban, és nagyvállalati környezetben. Ha sikerül jó poziciót kivívnia az office szegmensben is, az 1 bites úser úgyis openoffice-t fog használni otthon, hogy ne kelljen szívnia a doc miatti inkompatibilitással.Ez az útja. A gamerek az utolsók. És azt se hagyjuk ki, hogy a játék kezd eltolódni a pc-ről a konzol felé. A ps3 -ra meg az ígért OS a linux. Nem hinném, hogy a gamereket meg kéne nyerni. ráadásul a linuxosok többsége sem szeretné, ha tömeges lenne a linuxozás, és "nép OS" -é degradálódna.

    A SuSE-ról. A Suse nagyon a kezdőknek való. Aki szereti egy kicsit is matatni a rendszerét, annak nem fog bejönni. Nekem sem gyün be nagyon.
  • prezideente
    #104
    Amúgy testeltem vistát lehet h béta de 4 és fél év után sokkal többet vártam tőle és nem csak a bugok zavaróak hanem az is hogy a vezérlőpulton még ott figyelnek 16 színű 98as ikonok meg a híres keresésük csak akkor gyors ha a 4megán keres és az ablak addig nem húz csíkot míg meg nem nyitok egy másikat...
    Mondhat bárki bármit, és akár béta akár nem négy és fél év fejlesztés után jóval többet vártam és nem azt hogy majdnem akadozik egy 2800+os AMD-n GeForce 6600-on és hasonló cuccokon... nem bugmentes de ez ahhoz is kevés volt...
    Nem biztos h a vistáról hasra kell esni és nem azt mondom h rossz csak h ne legyen senki elfogult
  • prezideente
    #103
    Szerintem a Suse nagyon kényelmes kis rendszer és nekem használni is egyszerűbb volt mint windowst a csomagkezelése is sokat dob rajta deha csak a guiról is beszélünk az xgl és az arra épülő GNOME és KDE következő generációja ami hozzá kelll tenni mind1ik előbb lesz kinn mint a vista, hááát.....
    Lehet hogy a novell-nek igaza van.
    Bár azt nem tudom szerveren a MS miért mindig Susével hasonlítja a szerveroprencerét és mondja h mennyire rossz rendszer...
    Csak valahogy a MS-től nem láttam még win server 2003 vs. Debian Sarge vagy mondjuk -"- vs. Slackware-t... érdekes lenne.
    De légyszi nem hülyézzetek mert az már olyan unalmas... :)
  • HUmanEmber41st
    #102
    Persze, h a Linux a "komoly" felhaszoknak való, ( csak ismétlem magam ) de ha lenne valami gamers edition, a Microsofttól elpártolnának biztosan a játékosok is.
    Aztán kire tudnák rátukmálni a windózukat?
    nagyon jó lenne, ha lenne 1 könnyen kezelhető, "sok mindent tudó" op rendszer, ami igazi alternatívát jelentene az MS-al szemben.
  • strogg
    #101
    Nem támogatom az emulációt. Mondhatnám a meglétük csak elodázza a probléma megoldását mely szerint: A linuxos is vásárló. Ha kell a pénzem nekik, akkor igenis tessék támogatni azt a platformot, amit használok.
  • strogg
    #100
    Hát hosszú távon idegesítőek az xgl effektjei :))
    Ez a 3D dolog baromi menőn néz ki,de sajnos nem annyira jó, mint reklámozzák. De! A pakliban az is ebben van, hogy annó az első 2D-s gragfikus felületek is baromi idegesítőek voltak, de aztán kiforrták magukat. Es megszületett a "szoftver egonómia" fogalma. LEhet itt is csak egy ergonomiai fejlődés kell, és sokkal jobban használható lesz, mint a jelenlegi 2D-s felületek.
  • blackeagle
    #99
    be tudtad lőni a war3-t ? mi kell hozzá ? ori war3 az van meg linux is
  • z5oTtu
    #98
    Jól néz ki ez az XGL. Kipróbálom, de nem hiszem hogy eröltetni fogom.

    Nekem a CodUO,Warcraft3 gyorsabb cedega-val, mint Windoz alatt.

    DirecX: SDL valami hasonló projekt, azt hiszem. De az SDL platform független.
  • h4x0r
    #97
    "Az ATi az, ami fél nap szívás. (vagy több)."

    Nem igazan. Az en Ati kartyam (Radeon 9600 Pro) nem olyan borzalmas Linuxon, mint irtatok. Es uj kernellel is fut (2.6.15.4, szoval eleg friss). Bar jatekokat meg nem nagyon probaltam.

    Hogy a cikkhez is irjak valamit: habar nem szeretem a Windowst, de azt eleg nagy marhasagnak tartom, hogy ennyi eleg legyen a megelozesehez. Ez inkabb amolyan parasztvakito dolog, melldongetes ezerrel. Joval tobb kell ahhoz, mint egy XGL.
  • strogg
    #96
    Igen, van benne valami. Az ubuntu is bejelentette, hogy lesz XGL támogatás defaultban, és úgy tudom, hogy debianra már van is csomag. Ezek után nem maradhat le a mandriva, és a red hat sem. Szóval valóban, az XGL fél éven belül a disztrók alap felszereltségéhez fog tartozni szvsz
  • Mardel
    #95
    Igaz. Végülis a novell fejleszti az xglt, de ez nem azt jelenti, hogy csak a suse hazsnálhatja (szerintem). Szal a cím úgy lenne helyes, hogy alinux beelőzheti technológiailag a pistát az XGL-nek köszönhetően (Novell fejlesztés).
  • strogg
    #94
    A cím is félrevezető. Technológiailag, és felszereltségben, vagy elterjedtségeben. Mert utóbbi még el fog tartani egy darabig :)
  • Sanyix
    #93
    Thx, majd kipróbálom :)
  • Sanyix
    #92
    Windowst se elsősorban játékokra fejlesztették, csak egy igény volt a játék, szóval ez nem probléma :)
  • Sanyix
    #91
    Ezt nem is írtam, hogy nem tudná használni a shadereket, tudja használni, mert észrevettem már néhány opengl-es programon :), de eddig is tudtam hogy simán használja.
    Amúgy nagy rész ugyanezeket írtam, gondoltam mint te :)
  • asysoft
    #90
    Igen. Én innen szedtem le a zeckensack's glide wrappert, UT alatt kipróbáltam, olyan 75 FPS körül ment (DX alatt 85-el szokott menni). Először kicsit hibás volt (sokkal gyorsabban ment a játék, mintha 200%-os sebességgel játszottam volna), de másodszorra ment normálisan.
  • Caro
    #89
    Nem sikerült, de volt benne karaktertábla :)
    Utána copy+paste :)
  • strogg
    #88
    Sok dolog elhangzott itt, de nem minden helytálló. A linuxot nem gamerek fejlesztik. Pont. Az egy igény volt, hogy menjenek rajta játékok is. Ezzel is foglalkoznak közösségek. Mohaa, nwn, összes ID -s játék, összes unreal, stb... Szórakoni lehet. De a linux NEM játékra készült. És főleg nem a gamerek használják. Annak való, aki 95%-ban dolgozik, vagy videózik, vagy hálóati bukfenceket akar hányni, és csak 5%-ban játszik.
    Más. Az XGL csak 1 ilyen technológia. Keressetek rá a Metisse-re. Ha az is más. Meg az Aigl, meg ilyesmik. A Novell az XGL -t fejelsztette, nyílván a suse-ba azt fogja rakni. Mellesleg tesztet írtam az XGL-ről az oldalamon. (dancsokzoltan.com) A tesztgép egy 800-as p3, 256 ram, gef2 mx (64 megás). Ekkor be kellett hívni a a swap-et is. De 512 ramnál az sem kell. Gyönyörűen, gyorsan akadásmentesen ment. Az égvilágon semmi gondom nem volt. A vicc, hogy akkor sem ,amikor a wolf ment áttetszően, mellette egy videó ugyanúgfy átlátszóan, és forgatom a desktop-ot. Nah ne állítsa senki, hogy ezt a vista tudja nekem egy 800-as gépen 256 rammal, gef2 -vel, mert nem hiszem el!
    Ismét más. Az ID-s, és a NWN is tapasztalataim szerint jobban megy linuxion. Mellesleg linuxon belőni egy Nvidia drivert kb: 3 perc. (tényleg annyi) Az ATi az, ami fél nap szívás. (vagy több).

    Lezárva a grafikai vitát. Az XGL kurvajólnézki. És valóban kurvajólmegy kis gépeken is. De kb: 2-3 óráig émény. Aztán elkezd idegesíteni.Vakítnai jó a cimbiket, de hosszú távon nem :)) Ez igaz al inuxra, és igaz a pistára is.
  • szivar
    #87
    Pedig lehet használni ogl alól is a shadereket. És van olyan program ami kiírja neked hogy 'márpediglen ez kell', ha ezt szeretnéd :D. Igaz nem játék, csak egy tech demo. A shaederek nélkül egy kissé romlana a látvány minősége. pl. csíkok halmaza egy hullámzó óceán helyett...

    A DirectX pediglen nem hardwerfüggetlenné teszi a programozást, hanem egy egységes interfészt szolgáltat a játékfejlesztők számára, mondhatni hasonlóan mint az ogl. Csak amíg a DirectX nem hajtja végre az adott utasítást (esetenként semmiféle üzenetet nem közöl, csak valami nem jelenik meg) amit a vas nem támogat, addig az ogl ezt megkisérli szoftveres úton megoldani. Már amit lehetséges. Ez egy kicsit komplikáltabb mint hinné az ember. Ezért nem lehet összefoglalni egypársoros hozzászólásban.

    Mellesleg a mai vidokártyáknak a tudását a legtöbb játék nem használja ki teljesen, de ez nem a dx és ogl közti versenyfutásnak köszönhető, hanem az időhiánynak. De nem ragoznám tovább, mert mire kifejteném véleményemet, addigra mindenki belegabalyodna az értelmezésébe, köztük én is...

    Jah, míg el nem felejtem, a dx csak leegyszerűsíti a kódolást az ogl-el szemben. Viszont ezért teljesítménybeli árat kell fizetni. Szinte mindent meg lehetne oldani ogl alatt is, csak nem mindegy hogy erre a fejlesztők mennyi időt kapnak/szánnak. És a befektetett +idő megtérül-e vagy sem.Dijjóhéjjban.
  • jzombi
    #86
    Látom neked sikerült a magyar billentyűzetet beállítani:). Amit én leszedtem, abban GNOME volt, és csak US bill. volt... De mondjuk nem is ez a léneg;) Amúgy olyanokat olvastam róla, hogy PIII 1000MHz, GF4-el megy szaggatás nélkül :O
    Nekem is csak akkor akadt már, amikor 3-4 órája ment, és kicsit sok process futott.
  • Mardel
    #85
    A grafikus felület nem egyelő az ablakkezelővel.

    Ez esetben agrafikus felület az xgl és az ablakkezelő a gnome. De ha te ezt átálítod, KDEre akkor is XGL lesz a grafikus felület. Szal ha nem, szeretnél 3D izéket :D pakolnia gépre akkor az XGLt cseréled le.
    Asszem ígyvan.
    Da bárki, bármivel kiegészíthet!

  • Sanyix
    #84
    Alapból a KDE-t akarja használni, az a fő támogatott felületük, de lehet váltani gnome-ra is. De a képeken látható hogy KDE van, mert nagyon hasonlít a menürendszer a windowshoz, és a kde-hez vannak elvileg ezek a csicsák, a gnome meg más az inkább erőforráskimélő, kevésbé szép, és máshogy is néz ki :)
  • risp
    #83
    A suséban a gnome az alapértelmezett, az xgl-t is ahhoz csinálták. De lehet hogy valami félreértek.
  • Sanyix
    #82
    Glide wrapper? Az valami glide emulátor? Mer olyan akkor nekem is jól jönne :)
  • Sanyix
    #81
    Már egy ideje meguntam, a hypeolt tömegfpseket szóval nem mondhatni hogy fps fan lennék(csak röhögni szoktam a nagy felhajtáson amit egy új fps -nél nyomnak a megjelenésig). Ettől függetlenül olyan játékokkal is játszok ahol nagyon számít a térhatású hang. És amúgy mindezt dx nélkül is lehet, bizonyos játékoknak saját térhatású hangjuk van. Amúgy ott van az OpenGL párja audioban, az OpenAL(ugyanúgy multiplatform, mint az opengl), és még ezeken kvül is van pár cucc ami kezeli a térhatású hangokat, úgyhogy kinek kell a dx...
  • asysoft
    #80
    UT1 engine elég szörnyű, mivel Glidera fejlesztették ki. Alapbeállításban szebb is ott, mint DX-en vagy OGLen (preferences-ben be lehet kapcsolni az effekteket), nameg néha indokolatlanul lassú. Sajnálom ezt, mivel az egyik kedvenc játékom... Ki is próbálok egy glide wrappert:)
  • blackeagle
    #79
    Egyébként a nwn jobban ment linux alatt ,ennyit az m$-ről és a dx-ről. Jobban van támogatva ennyi .
  • arty
    #78
    emberek! miért olvasni a legtöbb hozzászólásban játékrol meg direktikszről ???

    VÁLLALATI környezetbe szánják! hahóóó ... !! :))
  • HUmanEmber41st
    #77
    Ha FPS game fan. lennél, minden effektet szeretnél látni, hallani ( ugyanis a DirectX a térhatású hangokat is kezeli, nem csak a képet )