33
  • DEXTER92
    #33
    Én azt nem értem, hogy mostanába, amikor a kőolaj fogyóba, felmennek az árak, és tudjuk hogy nem is környezet-barát a benzin, mért kell még újabb benzines modelleket kifejleszteni, hogy EU999-es, akkor se ér fel mondjuk egy tüzelőcellással..
  • n0refleX
    #32
    Szerintem soakt kell még várni ahhoz hogy elektromos autókkal rohangáljunk. Talán egy forradalmi változás lehetne, ha az aksikat beletennék egy modulba, és ezt a modult lehetne cserélgetni a benzinkutakon, és nem megvárni míg feltötltődik :D
    Én a forma 1-be bevezetném hogy a benzines tartályt modulba tenném, és a sepóba csak csere a kellően feltankolt tartályra, és így 8sec helyett 2sec a tankolás! COPYRIGHT ;)
  • Plutonium
    #31
    Én csak annyit mondok: van egy autónk itthon. Egy japán, több mint 20 éves. 700kiló önsúlyú 1000köbcentis turbodiesel és 4litert fogyaszt 100on vegyesüzembe.
  • reechike
    #30
    Csatlakozom, a 3 liter nagyon is lehetséges, pláne, ha figyelembe veszed, hogy ezek a mororok igen erősen optimalizáltak, pl. szegénykeverékes üzem, stb.
  • Komolytalan
    #29
    3 literes fogyasztás, nem prototípustól:
    http://www.a5.hu/cikkek/52/12813.shtml
    Persze ki az aki 60-nál kisebb átlagsebességgel közlekedik közúton...
  • Komolytalan
    #28
    Asszem totalcaron olvastam 1 villanyos varnyú tesztet, és tényleg olcsó, és városban még jól is gyorsul, stb. A tulaj szintén hálózatról tölti. Mondjuk nagyobb távolságot (mittomén ugorjunk le Spanyolországba) már nem nagyon lehet menni elektromos autókkal, mert nem bírják az aksik. Meg sajna a töltés is tovább tart mint a benzin/diesel/gáz üzeműeknél.
  • Komolytalan
    #27
    "Háát elég pesszimista vagy, szerintem ha csak tesztben mér 3litert, akkor valós körülmények között nem kéne 4,5 fölé mennie."
    Nem volt semmiféle teszt, független pláne nem. Ez egy tanulmányautó, egyszerűen csak úgy gondolják hogy 3 litert eszik.
    "Azért annyira legagyítanák, akkor pont a célközönség nem venné meg szerintem. Másrészt ez meg nem 150, hanem 445."
    Mondom tanulmányautó. Amúgy is roadster, abba meg nem szokott sokminden lenni kormányon, 1 ülésen, meg pedálokon, váltón kívül (max világítás meg ami abszolúte kötelező, pl irányjelző, bizt. öv).
    A 150/445-öt meg nem értem mire vonatkozik.
  • Riker87
    #26
    szép jószágok
  • Raszkolnyikov
    #25
    ja
  • Caro
    #24
    Még ha otthon éjszakairól töltöd is sokkal olcsóbb, mert a villanynál messze jobb a hatásfok, és a kicsiny szóródó energiákat is vissza tudja alakítani.
    Felgyorsulni 0-100-ra, és utána 100-ról lefékezni 0-ra, az olyan, hogy az energia 80%-át visszanyomja az akksiba.
    Ugyanígy felmenni meg lemenni egy hegyről. Addig a benzines motorja csak megy alapjáraton, és fűti a fékeit.
    Városban eszményi a villanyautó.
  • XenonIceX #23
    hát nem semmik
  • mrzed001
    #22
    Nekem egy >15 éves szívó dízelem van, és a fogyasztása annak is 5,5-6 l pesten(súly: 1300 kg)
    10-15 év alatt a teljesítmény nőtt 2-3-szorosára, de a fogyasztás nem csökkent, szóval elképzelhető, hogy most a teljesítményt csökkentik a fogyasztás javára
  • Tbone
    #21
    Nekem 1.8-as TDI focusom van. Minden nap 110-120km-t hasznalom videken. A fogyasztasa 5.5 - 6l korul van. Az auto 1.4T velem egyutt. A 3l/100km nem tunik tulsagosan valoszinutlennek.
  • Inquisitor
    #20
    "Ha normálisan közlekedsz vele akkor meg 8-9 liter."
    Háát elég pesszimista vagy, szerintem ha csak tesztben mér 3litert, akkor valós körülmények között nem kéne 4,5 fölé mennie. Kivéve persze ha valaki 250-el túráztatja.

    "Harmadrészt a kasztni végletekig le van könnyítve, full kompozit műanyag, biztonsági/kényelmi extra egy deka se (nemhogy légzsák, de valszínűleg fűtés sincs benne), tehát nem a ma már megszokott 1400-1500 kg körül van hanem mondjuk 700kg. Ezt alátámasztja az is, hogy a 0-100 gyorsulása 5-6sec körül van. Egy rendes 1400-1500 kg-os, 130-140LE-s autó gyorsulása 10-11 sec. Szóval így már egyátalán nem nagy durranás."
    Azért annyira legagyítanák, akkor pont a célközönség nem venné meg szerintem. Másrészt ez meg nem 150, hanem 445.
  • k0zi
    #19
    A VW-nek már évek óta van ilyen 3 liter / 100km-es kocsija, VW Lupo-nak hívják :)
  • Emmegki
    #18
    " tokiói Keio Egyetem kutatóinak jóvoltából bemutatkozott a világ leggyorsabb nem versenycélra szánt szériagyártású elektromos autója. A nyolckerekű masina óránkénti 370 kilométeres sebességet is elérhet, és 4,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra."

    Most gondolom filóznak a Bugattinál, miért nem elektromosra csinálják a Veyront :)
  • Robko
    #17
    kíváncsi lennék hogy mennyivel tud menni és hol van neki az aksija Yamaha Deinonychus
  • Inquisitor
    #16
    "Keio Ellica" - Nagyon innovatív, nagyon jó, hogy megcsinálták ... De miért kell ennek ilyen rondának lennie?
  • Inquisitor
    #15
    A két motor csak nekem tűnik 60-as évek design-jának?
  • Inquisitor
    #14
    Mivel az olajbizniszben az "üzemanyag elosztó" részleg hozza az igazi pénzt, értsd benzinkútak és érdekeltségeik, ezért sajnos álom marad a (viszonylag) tiszta erőművi áram otthoni tankolása ... ezért ha elektromos autók elterjednek, akkor valózsínüleg újgenerációs Metanolos üzemanyagcellás kialakítású lesz.
    És akkor majd Metanolt fogsz tankolni a Benzinkútnál, és a Metanolban lesz több száz forint jövedéki adó.
    (De legalább sokkal tisztább lesz a levegő ...)
  • voodoothursday
    #13
    azért a kutyás kocsi sem semmi :) , elképzelem ahogy beleerakják a bernáthegyit a dobozba . Nekem amúgy beépített kandalló kéne inkább :)
  • FTeR
    #12
    az a nissan még koncept autónak is szar...
  • Caro
    #11
    Én tegnap kiszámoltam, hogy folyékony nitrogénnel 6x olcsóbban lehet autózni, mint benzinnel.
    Csak aztán észrevettem, hogy lehagytam egy ezres szorzót...
    De végre valami eredmények!
    Azért látjátok, hogy a villanymotor még mindig üt!
    Nem véletlen, az első autó, ami a 100 km/h-t túllépte, az is villanyos volt.
    Az egyetlen gond, hogy a villanyt is olajból állítjuk elő nagyrészt egyenlőre.
  • Sir Quno Jedi
    #10
    Ide négykerék meghajtású, nagy hasmagasságú, lomha, alacsonyfogyasztású városi autók kellenek.
  • Sir Quno Jedi
    #9
    Ezekkel a helybenfordulós, kiskerekű, mélyhasú csodákkal menjenek ki a budapesti utakra egy kis tesztre és sírjanak mikor úgy kell majd összelapátolniuk az alkatrészeket a "tesztpálya egész hosszában" ! Piha !
  • Komolytalan
    #8
    Eddig is rámentek keményen a fogyasztásra, de nem csak arra mentek rá. Ha megnézitek, pl egy LADA 1200 ccm-ből kihoz vagy 65 LE-t, és produkál 8L/100km-et közúton. Egy mai verda, mittomén Skoda Fabia kb hasonló motorból kihoz szintén kb 65LE-t, és fogyasztása mondjuk 6L/100km. Ez nem néz ki bősz fejlődésnek cirka 40 év alatt, de vegyük azt is figyelembe, hogy lada 1000kg, fabia meg 1300 kg környékén van, pedig nem nagyobb autó, és a motor pl sokkal könnyebb benne mint a ladában. Miért több? Zajszigetelés (baromi nehéz), kényelmi és biztonsági extrák (rádió, klíma, lufik, abs meg többi 3 betűs), stb.
    Szóval fogyasztást több dolog befolyásolja: motor, tömeg, légellenállás, gördülési ellenállás (széles gumi többet fogyaszt), futómű. Ebből a motor 1 komponens, amit már jelenleg is úgy csinálnak, hogy egyazon motort sima elektronika átprogramozással tudnak nagyobb teljesítményűre illetve kisebb fogyasztásúra állítani. De pl a változó szelepvezérlés is arra lett kitalálva, hogy ha nem tolja neki az ember akkor csak nyalogassa a naftát, ha meg rálép akkor meg jöjjön meg a teljesítmény. A turbo dettó, ezért is készített valamelyik japán gyártó turbo benzines hibrid autót, mert turbo működtetésével/nem működtetésével is elég jól lehet szabályozni a fogyasztásra/teljesítményre optimalizált üzemmódokat.
  • Komolytalan
    #7
    Régi suzuki swift 1.0, autópályán kamion szélárnyékban 100-al fogyaszt vagy 4 litert benzinből, több mint 10 éves technológia.
    Ez VW cuccos 1részt nem sportautó, mert diesel, és a kettő kizárja egymást:-) Másrészt mivel prototípus, ezért a 3 liter az valószínűleg inkább 4-5 liter, ovál versenypályán, optimális tengerszint feletti magasság, páratartalom, hőmérséklet, és persze 87 km/órás sebesség (vagy mittomén mennyinél fogyaszt legkevesebbet). Ha normálisan közlekedsz vele akkor meg 8-9 liter. Harmadrészt a kasztni végletekig le van könnyítve, full kompozit műanyag, biztonsági/kényelmi extra egy deka se (nemhogy légzsák, de valszínűleg fűtés sincs benne), tehát nem a ma már megszokott 1400-1500 kg körül van hanem mondjuk 700kg. Ezt alátámasztja az is, hogy a 0-100 gyorsulása 5-6sec körül van. Egy rendes 1400-1500 kg-os, 130-140LE-s autó gyorsulása 10-11 sec. Szóval így már egyátalán nem nagy durranás.
  • Enkil
    #6
    1 2 nagyon bénán néz ki
  • mrzed001
    #5
    Eddig nem kellettek, mivel a vevők a lóerőt nézték, nem a fogyasztást (mivel az olyan átlagos 7-10 közötti volt)
    Most viszont a fogyasztás került előtérbe, így erre mennek rá
    Eddig annyira nem fejlesztettek ebbe az irányba, hogy a 20 éve gyártott kocsi is annyit eszik, mint a zsírúj
  • Inquisitor
    #4
    "A Volkswagen az EcoRacerrel, egy 1,5 literes dízel sportkocsival képviseltette magát, melynek 136 lóerős turbómotorja 100 kilométeren 3 liter üzemanyagot fogyaszt."

    Utálom az összeesküvés elméleteket, de magyarázza már el valaki, hogy pl. fél évvel vagy egy éve holvoltak az ilyen cuccok? Miért csak a drasztikus olajáremelkedés után jelentek meg?
  • Andris
    #3
    Nem gond. Mindenki ilyennel mászkálna akkor drágább lenne a benzin és meg van oldva a pénzhiányuk :) mi meg ugyanott lennénk...
  • smv
    #2
    Nekem a merci szimpibb. ;>
  • citkar
    #1
    na mennyivel tutibb lenne ha az állam az ilyen 136 lóerős 100on 3litert evő dízeleket támogatná,jól néz ki,jól megy s keveset fogyaszt
    ja hogy kevés lenne a benzinböl az adó?:o)

    de nekem ez a vw nagyon bejön,elsőre azt hittem mazda:o) de jó is leen karácsonyra