32
  • Dredd
    #32
    hm.... megnézem melyik Blizzard fejlesztő/programozó/grafikus/egyéb dolgozik havi 1500$-ért... talán a portás meg a takarítónő.
    egy évben 12 hónap van nem 10
    ehh... nem is folytatom.... World of Warcraft is a feeling ^^
  • FTeR
    #31
    ez a lopkodós szöveg már nagyon unalmas.
    eq2 közelébe nem ér a wownak, ezt a piaci részesedés is mutatja.
    eq2ben talán a 2 lépésenkénti loading a legidegesítőbb.
    hangulat meg izlés kérdése, mind a kettőnek erős hangulata van.
  • FTeR
    #30
    én a top játékokról beszéltem, azo nem érdekelnek, amik a piaci részesedést jelző táblában az egyéb kategóriába tartoznak.
  • GulaSoft
    #29
    Hát igen a wow-ot 3 évig írták, és milyen nehéz volt összelopkodni az ötleteket az EQ1-ből, és új grafikát adni rá. Mondjuk a projekten dolgoztak 100-an 3 évig (ez mondjuk nagyon durva mennyiség).
    Kaptak mondjuk havi 1500$ fizut. Ez évene 150.000$.
    Három év alatt 450.000$ járulékokkal együtt 1 milla.
    most havi 15 millát beszednek. Mondom HAVI 15 millát. Mibe fáj nekik, hogy a lassú szar szervereik helyett 1000-2000 ember máshol játszik?
    Csinálják a patcheket, aztán aki az akuálissal akar játszani, az úgyis előfizet rá.
    Mondjuk én könnyen dumálok, mert nem wow-ozok csak EQ2-zök.
  • HyperNurbs
    #28
    "nem a wow az első mmo és eddig csak a guild wars nem havi díjas, de annál meg minden patchért külön kell fizetni (ráadásúl nem is igazi mmorpg)."

    nezd meg a linket es rajosz milyen hulyeseget irtal

    muonline
  • FTeR
    #27
    nem kell bemutatni a gw-t.
    ott úgy megy, mintha wow-ban egy új questért vagy egy új dungeonért kérnének csak pénz.
    egy kiegészítő mint ami wownál hamarosan jön az teljesen más.
  • FTeR
    #26
    úgyvalahogy. nem neked szántam. sry
  • [HUN]PAStheLoD
    #25
    Blizzard is szépen elkurvul..
  • Yv@n
    #23
    És ennek mi köze van bármihez amit én írtam? Vagy csak az a válasz gomb volt a legközelebb?
  • Gonz0
    #22
    "nem a wow az első mmo és eddig csak a guild wars nem havi díjas, de annál meg minden patchért külön kell fizetni"
    Wow-hoz nem értek, de mielött leirsz valamit jobb lenne ha utánajárnál..
    "Guild Wars will be updated on Wednesday, September 7, to incorporate the free Sorrow's Furnace Update." (www.guildwars.com)
    Ez egy amolyan mini kiegeszitő lesz holnaptól, teljesen ingyen. Patchek meg folyamatosan jönnek le, ugyancsak teljesen ingyen. Az meg, hogy a kiegeszítökért fizetni kell.. hát nemhiszem, hogy ez meglep bárkit is, minden játéknál így van.
  • FTeR
    #21
    hamisítani mindig is tilos volt...
  • burninhell
    #20
    má minden tilos lesz lassan
  • FTeR
    #19
    nem igaz, h nem látod mi a különbség egy bnet vagy egy mmo között.
    előbbinél egyszer elkészűl a játék (ez a kölcség bejön az eladásokbol), aztán felállítanak pár szerverparkot (3mat USA/EU/Azsia) és kész. Néha patchelgetik. esetleg 2 évenként kiadnak egy kiegészítőt.
    utóbbinál már eleve több a fejlesztés, de fogjuk rá hogy az is bejön az eladásokból. felállítják a szerverparkokat (összehasonlíthatatlanúl nagyobb mint a másik - 1 relmnek 3000 játékost kell elviselnie és van 100 akarhány relm), kellenek emberek akik folyamatosan figyelik a játékot (GM - Game Master), foglalkoznak velük (egyfajta egésznapos support). Kellenek QT (quest master) akik folyamtosan találják ki a játék újabb és újabb részeit (ez olyan mintah sc-hez nagyüzemben gyártanák a sztorival rendelkező pályákat, csak sokkal nagyobb munka). Közben az eredeti csapat már a kiegészítőn dolgozik, mert mmo(rpg)-nek folyamatosan bővűlnie, változnia kell. folyamatosan kerűlnek a játékba új részek és ugyan ilyen ütemben esnek ki a régiek.
    a sever fenntartási költségeit ne is említsük.

    hagyományos játékoknál a játék kiadása után véget ér a munka, mindenki mehet mással foglakozni, egy mmo-nál csak ekkor kezdődik.

    nem a wow az első mmo és eddig csak a guild wars nem havi díjas, de annál meg minden patchért külön kell fizetni (ráadásúl nem is igazi mmorpg).
  • uniu
    #18
    hova lett az elso 3 hozzaszolas ?
  • wowbagger
    #17
    A cikk következő állítás helytelen:

    "Ez a határozat rossz hír a játékosoknak és a szoftveriparnak is" - mondta Jason Schultz, az EFF szerzői jogvédő szervezet ügyvédje.

    Az EFF nem szerzőijog-védő szervezet, hanem az internetes felhasználók szabadságát próbálja védeni. Az EFF jó! Hála az áldozatos munkájukért.
  • Yv@n
    #16
    Nos igen...csak sokaknál látom azt a hozzáállást, hogy "úristen több évig fejlesztettek valamit, és most az behozza az árát, hát ez tarthatatlan", és nem tudom mire vélni. Talán alapítványnak képzelik egyesek, vagy jótékonysági szervezetnek.
  • fflx
    #15
    talan ha a raforditottnal kicsivel tobbet is hoz be, meg tan az se lesz akkora nagy baj.
  • Yv@n
    #14
    A bnetd projectnek az égadta világon semmi köze a modolhatósághoz. Egy céllal jött létre, hogy a warez verzióval is lehessen online játszani. Ennek fényében gondolja át újra aki nem érti, hogy a blizzardnak ez miért nem tetszik.

    Generalsos starcraft2-ről annyit, hogy starcraft univerzum a blizzard kreálmánya. Talán had döntsék el ők hogy lesz-e starcraft2, vagy nem.

    irkabirka:
    Wow fejlesztése közel 50millio dolláros project volt, és nem két napig csinálták(mai napig folyamatos fejlesztés alatt áll). Az pedig hogy behozza a fejlesztés árát, ne legyen már akkora baj talán.
  • hopp
    #13
    ez az "abból élnek, amit valaha csináltak" dolog kicsit ostobaság.. d2, wc3, stb-ből már minimális bevételük van, most a wow a zászlóshajó, amivel azért évi párszázmillió dolcsit összekapargatnak..

    mindenesetre én sem értem a per lényegét.. ezzel csak maguknak csinálnak rosszat imho. az egésznek ilyen "mert megtehetjük" utóérzete van
  • Zedas
    #12
    A multkor volt egy bazi nagy cikk valamelyik külföldi Blizzard fan-siteon a gazdasági igazgatóval, és döbbenetes adatok jöttek le. Kb. ez év júliustól lett nyereséges a WoW, addig a 3 éves fejlesztést termelte ki. Tehát lehet hogy a fenntartása nagyon nyereséges, de azért átlagon felüli költségeket öltek a kifejlesztésébe, és ezt először be kellett hogy hozza.

    Ha nem sikerült volna sikeressé tenni a WoW-ot, akkor szerintem integethettünk volna a Blizzardnak, belepusztultak volna. Így viszont hogy megnyerték a meccset, gyakorlatilag ismét csak bármit csinálhatnak évekig.
  • irkab1rka
    #11
    "4. a wow (world of warcraft) folyamatos fejlesztést és fentartást igényel hosszú éveken át. több 100 alkalmazott csak arra, h a szervereket fennt tartsák világszerte. te hogy oldanád meg pénz nélkül. (egyébként tuti nem vágod mit tesz az, h MMO(RPG))"

    muhahahahhahahhahhahahhahaaaaa
    Ez nagyon jóóóóóó. Te tényleg ezt az "érvet" használtad... LOLOLOLOL ez nagyon jó. Sikerült megnevettetned...

    na jó, súgok. havi 3k huf= 15 usd. 4 millió felhasználó (de legyen csak 1millió, mert mondjuk azt, hogy a Blizzárd csak szeretne olyan lenni mint a nagyok) az kb 15m usd/ hónap.
    Na akkor most okoska te jössz, és írsz olyan programról, aminek a fejlesztése belekerült 15m-ba (Duke Nukem Forever nem ér!! :))))) és kiszámolod szépen ügyesen, hogy a hardver, amin fut a cucc, az megeszik-e 1.5m usd-t havonta, rendszergazda és developer bérekel, árammal, épülettel. Számolj 100 gizdával és 10 developerrel bátran.
    Na jó, tudod mit, a marketingre meg a supportra nyomjuk el még 1.5misit (lásd, hogy kivel van dolgod, pénz nem gond, mert a blizzárdé :)


    "A Blizzard még 1997-ben hozta létre a Battle.netet, egy olyan multiplayer szolgáltatást, ahol a cég játékait megvásárlók biztosan játékpartnerre lelhetnek" Na, ha ez önálló mondat... Nem kéne minden marketingdumát egy az egyben benyelni.

    Zedas, ha nem jön ki a Ghost, akkor én beberserkelek az tuti.
  • Zedas
    #10
    Teljesen egyetértek veled.

    Viszont ezt a pert nem most kezdték és nem a WoW-val kapcsolatos, ami némileg érthetetlenné teszi számomra a dolgot. Szerintem a Blizzard egy talicska pénzt költ a bnet szerverekre havonta, és az emberek fele illegális szervereken játszik (pl. régen a magyar BW szerveren többen üdültek mint az Europe csatornán). Ha most mindenki felmenne az originál szerverekre, sokkal több lenne a terhelés. Tehát csak azt akarom mondani hogy jelen pillanatban BW, WC3 és D2-ből alig van bevétele a Blizzardnak, ezzel szemben lehet hogy ezzel a lépésével növeli a kiadásait.

    A WoW szervereket meg lehetetlen lemásolni (illetve írdatlan munka).

    Arra gyanakszom hogy jön új Blizzard RTS, és annak csinálják a terepet.

    Egyébként ezt "folyamatos fejlesztés alatt van 3 nagy játékuk" honnan veszed? A WoW expansion ismert és a Ghost, de a Ghost nem is 100% hogy megjelenik (illetve a jelenlegi formájában biztos hogy nem), a másik meg 'csak' egy kiegészítő. Ha más infód van, tájékoztass :)
  • FTeR
    #9
    eh, gondold már végig még 1x.
    1. a cikk nem a modderekről szól, hanem közönséges crackerekről, akik tört szervert üzemeltettek.
    2. folyamatos fejlesztés alatt van 3 nagy játékuk. ennyit a babérokról
    3. azok a projektek amiről beszélsz mind illegálisak voltak. és egy nem hivatalos sc2 egyszerű hamisítás. gondolj már bele, írsz egy könyvet, erre valaki más megírja a 2. kötetet helyetted.
    4. a wow (world of warcraft) folyamatos fejlesztést és fentartást igényel hosszú éveken át. több 100 alkalmazott csak arra, h a szervereket fennt tartsák világszerte. te hogy oldanád meg pénz nélkül. (egyébként tuti nem vágod mit tesz az, h MMO(RPG))

    inkább hallgattál volna...
  • FTeR
    #8
    "a Digital Millennium Copyright Act (DMCA, Digitális Szerzői Jogi Törvény) megtiltja a játékosoknak a Blizzard szoftverek módosítását annak érdekében,"

    wáó, blizznek saját szövetségi törvénye van :P
  • Andris
    #7
    A Blizzard amúgy is kezd nagyon mocskos kis cég lenni. Abból élnek amit egyszer "valaha" csináltak. Egy csomó projectet zártak be a fenyegetőzéseik miatt, pedig már rég lett volna nemhivatalaos StarCraft2 is C&C Generals motorral, és más próbálkozások is voltak. Persze nem csinálnak semmit, csak ülnek a babérjaikon, és abszolút profit orientáltak lettek. lsd: fizetős Warcraft World vagy mi a fene...

    kár... pedig régen a Blizzard volt a kedvenc cégem.
  • DWz
    #6
    Aki meg tudja venni, ugyis megveszi, aki meg nem, az ugyse, szoval feleslegesen sirnak a Blizzardek.
  • psishock
    #5
    Nemtámogatni a moddereket (azaz a felhasználókat) szerintem is rossz döntés volt >_<, hol lennének most nélkülük. Inkább örülnének, hogy ezek a moddok álltal (is) még mindíg elő-elő veszi az ember ezeket a játékokat. Fppfff, mégtöbb meg mééégtöbb pézt, le a kalózokkal... szánalmas >_<
  • Seaweed
    #4
    Erdekes..ha van egy bizonyos hattered...akkor barmit elerhetsz egyes amerikai allamokban.....