32
  • Golyo69
    #32
  • BomBa
    #31
    Amúgy ha már nagyon drága lesz a benzin, és már nincs mit tenni, akkor vagy megfúrják a sarkokat (sok ott az olaj) vagy jönnek a vízzel működő kocsik. :)
  • BomBa
    #30
    Nem olvastam végig amit leírtatok, csak egy részét, de amit olvastam azután be kellett írnom. Ez a vízzel meghajtott autó. Nos ezt egy magyar ember feltalálta, mindössze 100ezer forintért szerelte volna be bármilyen kocsiba, és úgy működött volna mint a benzinnel. Teljesítmény, fogyasztás, minden. Csakhogy a gyártáshoz támogatás kellett volna, és a helyett, hogy hitelt vett volna fel, nyilvánosságra hozta, hogy támagót kell. Azóta nemlátta senki...
  • ReTeK
    #29
    "Legolcsóbban a bevásárlóközpontok mellé épített benzinkutaknál lehet tankolni"
    van még aki kútnál tankol ?
  • [NST]Cifu
    #28
    A napfény ingyen van, de az eszköz(ök), amivel elektromos energiává alakíthatjuk nem. A napelemcellák drágák, hatásfokuk és élettartamuk alacsony. A thermo-elektromos naperőművek, ahol a napfény segítségével valamilyen anyagot felhevítenek, majd ebből mechanikus úton (stirling-motorral vagy gözturbinával) hajtanak egy generátort szintén nagyon drága.
  • [NST]Cifu
    #27
    Amennyiben iróniáról volt szó, mélységesen sajnálom, és elnézést kérek a reakciómért saldi. Olykor túlreagálok dolgokat, és komolyan veszek olyasmit is, amit nem kéne... Mea Culpa
  • NEXUS6
    #26
    Viszont a napelem által leadott teljesítmény 1-2 év alatt a felére esik.
  • Caro
    #25
    Valószínű megint valami hülye közgazdász összevetette a költségeket.
    Csak lehet hogy elfeletkezett arról, hogy egy napelemtábla nem megy tönkre.
    Egyébként összehasonlításként:
    1 nap alatt a Napból annyi energia érkezik a Földre, amennyi az összes fosszilis energiatartalálék.
  • SirMaci
    #24
    Nem értem miért drágább a napenergia, amikor a természetes napfényt (ami ingyen van)használjuk fel. Abból kinyerjük a villamos energiát és lebontható a víz. Ezek után tényleg csak a tárolás a probléma.
  • Caro
    #23
    Ugyanannyi víz keletkezik a hidrogén égetésekor, mint amennyiből elő lehet állítani a hidrogént.
    Csak itt a gond.
    Kettő is.
    1) hogyan állítunk elő hidrogént(ez mondjuk mégmegoldható megújuló energiaforrásokból, ha drága is)
    2) hogyan tároljuk? Ez a nagyobb gond. A hidrogén -180 C alatt nem cseppfolyósítható. És nagyon nagy nyomáson sem lehet tárolni, mert akkor a molekulának nagyobb lesz a kinetikus energiája, mint a kémiai. Akkor meg hatásfok semmi.
    Lehetne persze metanolcellás járgányokat is építeni. Ott is a hatásfok a gond.
    Az alkálifémes cella a legjobb. 80% hatásfok, de tiszta H2 és tiszta O2 kell neki.
  • h4x0r
    #22
    Neked meg az ironia nem eros oldalad...
  • [NST]Cifu
    #21
    Nem ertem mit nem ertesz rajta. Kell egy benzinmotor, ami hajt egy generatort, amirol az aram vizet bont. Utana a hidrogent elegeted, es a vegen ott a viz :)

    Látom a fizika nem erős oldalad....
  • Benoke
    #20
    De sajnálom az Amcsi embereket van hogy megvágják őket 135Ft -ra 1L Benzinért Brűűűű. Mi meg fizetunk 300Ft -ot lassanA különbség annyi, hogy 20x annyit keresnek mint mi. Minyá megsíratom őket.
  • Darki
    #19
    És mondjátok egyáltalán mennyivel lenne jobb a vízhajtású autó? Néhány év alatt vizünk se lenne. Tökjó
  • NEXUS6
    #18
    Kicsit komolyabbra a fordítva a szót, valóban léteznek olyan próbálkozások, amelyek a víz egyik összetevőjét a hidrogént nem hagyományosan (elégetés útján) használják energia termelésre, szal azért enyire nem eccerű a dolog!
  • NEXUS6
    #17
    höhöhö
    bocs!

    De a teljes igazság az, hogy az embereket becsapják!
    Egy autóba nem is kell motor!
    Elég feltolni a legközelebbi hegyre és aztán elindítani a lejtőn, mert ha megy akkor már a következő lejtőn is fel fog menni!!!!
    Sőt ez sem kell, elég ha az első kerék kisebb mint a hátsó, és így a súlypontja mindíg elöl van ezért az autó mindíg előre akar gurulni!!!
    Szal, nem is kell motor a kocsiba. Azt csak azért rakják bele, hogy épp a motor miatt keletkező súlyfelesleget a kocsi el tudja szállítani és legyen miért kifizetni a drága benzin pénzt!
    És így a világösszesküvésre törő olajtársaságokkal össszefonódott az IMF és A WTO mögé elbúvó világkormány az emberek életét bigbroderként irányíthassa.

    ;)))
  • saldi
    #16
    "izet elektromos úton hidrogénre és oxigénre bontják (durranógáz)

    Majd magyarázd el légyszives, hogy fogsz pozitív energiamérleget elérni, mert azt nagyon könnyű leírni, hogy "elektromos úton", csak amikor arról van szó, hogy több energiát kellene ehhez befektetni, mint amennyit egyáltalán ki lehet majd nyerni belőle, akkor általában megáll a tudomány..."

    Nem ertem mit nem ertesz rajta. Kell egy benzinmotor, ami hajt egy generatort, amirol az aram vizet bont. Utana a hidrogent elegeted, es a vegen ott a viz :)


    Ez ilyen egyszeru :)

  • h4x0r
    #15
    Arra nem gondoltal meg (Cifu ervein kivul), hogy azt az elektromos energiat, amivel vizet bontanak, ugyancsak olajbol kinyert szenhidrogenek segitsegevel nyerik? Tehat ugyanugy fuggeni fog az olajartol, ugyanugy kornyezetszennyezo lesz, stb. Meg akkor mar jobban megeri a hidrogenauto vagy a szimpla elektromos auto.
    Ez az olajipari osszeeskuves-elmelet 99%-ban baromsag. Meg mindig az olaj a legolcsobb. Csak peldanak: a napenergia joval dragabb meg mindig az olajnal...
  • [NST]Cifu
    #14
    vizet elektromos úton hidrogénre és oxigénre bontják (durranógáz)

    Majd magyarázd el légyszives, hogy fogsz pozitív energiamérleget elérni, mert azt nagyon könnyű leírni, hogy "elektromos úton", csak amikor arról van szó, hogy több energiát kellene ehhez befektetni, mint amennyit egyáltalán ki lehet majd nyerni belőle, akkor általában megáll a tudomány...

    Ez a gond a hidrogénhajtású autókkal is: jelenleg olcsón és gazdaságosan nem vagyunk képesek vizet bontani. A hidrogént egyszerűbb és olcsóbb a szénhidrogénekből előállítani...

    Ha ilyen jól tudom mit kéne csinálni, akkor miért nem csinálok egyet?

    Csatlakozhatsz majd Gróf Spanyol önjelölt világmegváltóhoz... :D
  • bidzsi
    #13
    Egy ilyen oldalon már én is gondolkoztam.
    Kellene egy lista, mondjuk kezdetben a pesti kutakról.
    És amerre járnék(-nánk), katt egy fotó a benzinkútról, ahol ki merik írni. Nemsokára úgyis mindnek kötelező lesz.
    Nálam szokott lenni fényképezőgép, de sztem egy mobilos is megteszi.
    Feltölt, és kész. Mondjuk nem adatbázisszerű, mert az kicsit több munkával járna, de végül is nem sokkal.
    A fényképezés csak a gyorsasága miatt praktikus, vezetés közben nehéz irogatni.
    Ha vki tud már létező ilyesmi oldalról, írja ide!
  • Cactus
    #12
    Nincs már Szaddam, akivel lehet bizniszelni olcsó olajért. Lásd Rich és tanítványai...
  • Omegared
    #11
    LOL
    Nem a finomítókapacitás a gond teee...
    Soha nem látott magasságokban van a nyersolaj hordónkénti ára... nem kapacitáshoz kötik az árakat...
  • Treon
    #10
    Nem.. Szerintem komolyan a vízüzemű meghajtásra gondolt.. Már eddig 5 különböző feltaláló összerakta már, mind az 5-öt kicsinálták.. Egyszerűen nem engedik elterjedni..
    Az elv a következő:
    A vizet elektromos úton hidrogénre és oxigénre bontják (durranógáz), majd némi kompresszió után a gázüzemű autókhoz hasonlóan a hengerbe juttatják. Az égéstermék tiszta víz. A motor ugyanúgy hajt generátort is, amivel ugyanúgy akksit töltenek. A probléma a korrózió, a kellően gyors vízbontás és a motorindítás gyorsasága.. (Meg persze az is, hogy gyakrabban kell majd vizet tankolni) De gondolom ügyes gépészek hamar meg tudnák oldani az összes felmerülő proglémát..
    Nem is értem.. Ha ilyen jól tudom mit kéne csinálni, akkor miért nem csinálok egyet?
    Ja tudom!! SZERETNÉK ÉLNI!!...:))))))))
  • pite
    #9
    A közgazdaságtan nem érvényes az olajpiacon.
  • Caro
    #8
    Gondolom a hidrogén üzemű autóra gondoltál.
    Csak a hidrogén egyenlőre drágább. Viszont bárki otthon elő tudja állítani.
  • bandia
    #7
    Meg minél nagyobb a kereslet annál magasabbak az árak!
  • bandia
    #6
    Egyszerüen azért lenne olcsóbb, mert kevesebb benzinre lenne szükség, és talán a finomítók kapacitása elég lenne(jelenleg ez az egyik probléma) illetve a rizikó amit a kutak környékén vállalnak a terrorveszély miatt(sztem ez csak fel van fújva, eddíg is ugyanakkora volt) Szóval ha az amcsik kevesebbet fogyasztanának, lenne kapacitás, viszont ha jól tudom az Amerikai és az Európai benzinárak valamennyire függetlenek egymástól(finomítók). De ezt úgysem fogjuk megtudni, mert ott az a király aki többet pazarol:)

    De ha már ilyen drága a benzin, a beszedett adókból legalább az útjaink lehetnének minőségiek, mert nem tudom azt a pénzt hova teszik. Biztos azt is valaki lenyúlja:)

    Majd jön a vízüzemü autó, aztán az összes olajkartell elmehet a bödösbe...A technolügia már megvan csak ezek a sztek visszatartják a profit érdekében. Gusztustalan egy banda!
  • whitehawk
    #5
    Gondolom arra gondolt, hogy kevesebb fogyasztással is csökkenthető a költség.
  • izb
    #4
    Semmitől!!
    Irnia kellet valamit.....
    ennyire futotta
  • BiroAndras
    #3
    Miért lenne attól olcsóbb?
  • sokadikgab
    #2
    A h@lye amcsik meg inkabb vegyenek maguknal kissebb fogyasztasu autot, es akkor, lehet hogy meg nalunk is olcsobb lenne a benzin!
  • sokadikgab
    #1
    Es mar mukodik Szlovakiaban is

    http://www.natankuj.sk

    ha esetleg valakit erdekelne...