38
-
dez #38 Ó, hát még annyi mindent lehet... :D Ray-tracing, radiosity, stb. stb. -
#37 A lényeg, hogy visszafogja:) Kíváncsi vagyok a 7800-t követő GPU-ba mit találnak ki, mivel akarják a vásárlókat a cserére ösztönözni... -
dez #36 Hmm, látom, amit néztem korábban, az eléggé proci-limites teszt volt, mert kisebb volt a különbség... :/
(Egyébként nem maga a HDR effekt ilyen lassú, csak ilyenkor egy csomó számítás lebegőpontos módban megy.) -
#35 Én a Far Cry-ra gondoltam, ahol az 1.3-as patch után elérhetővé válik a HDR (csak NV6xxx-en, tehát ATi-optimalizáltság kizárva:)) Itt van 1 teszt. -
dez #34 "A GPU csak a megjelenítést gyorsítja, a játékban meglevő "világot" teljesen a CPU számolja. Minél bonyolultabb ez a világ, annál több CPU teljesítmény kell."
..Persze..
"Vannak már tervek egy új "Physics" processzorra, ami a 3D-s világban számolna ki dolgokat, de ezek egyenlőre még csak a tervezőasztalon vannak."
Ennél már kicsit előrébb járnak, nemsokára a piacon lesz. De ez nem vesz le minden terhet a CPU válláról, csak a fizikai modellezést. (És ki is bővíti azt.) Persze, ez se semmi. De van még elég feladat. (Amit talán nem kellene egységesíteni, mert akkor minden játék egy kaptafára készülne.)
De kérdéses, hogy ez tud-e közvetlenül kommunikálni a GPU-val (és/vagy hozzáfér-e a grafmemhez, stb.), vagy a proci közvetít közöttük... Egyelőre gondolom nincs ehhez támogatás a DirectX-ben (ez végülis váratlanul jelent meg most), tehát ha tudna is közvetlenül kooperálni a GPU-val, egyelőre nem lesz ehhez szoftveres támogatás, így a procinak kell a fizikai számítások közben ezt alkalmaznia (elküldeni a poligon-adatokat, visszakapni a eredményt, majd küldeni azt a GPU-nak, stb.). Tehát, ezzel is lesz még dolga a procinak, legalábbis egyelőre.
"Gondolom, ugyanúgy fog majd fejlődni, mint a mai GPU-k és először csak játékosok veszik majd külön kártyaként, aztán integrálják az alaplapba, stb."
Alaplapra nem hiszem, vagy esetleg csak akkor, ha nem fejleszik tovább. Inkább grafkártyákra, a GPU mellé. -
JTBM #33 A GPU csak a megjelenítést gyorsítja, a játékban meglevő "világot" teljesen a CPU számolja. Minél bonyolultabb ez a világ, annál több CPU teljesítmény kell.
Stratégiai játékoknál pl. az egységek száma és a bonyolultsága, valamint az AI csak úgy eszi a CPU-t.
Vannak már tervek egy új "Physics" processzorra, ami a 3D-s világban számolna ki dolgokat, de ezek egyenlőre még csak a tervezőasztalon vannak.
A tervek szerint hasonlóan, mint a mai GPU-kba a 3D-s képet, ezekbe egy világot lehetne beletenni és automatikusan számolna, pl. láthatóságot, ütközést, mozgást, stb. Gondolom, ugyanúgy fog majd fejlődni, mint a mai GPU-k és először csak játékosok veszik majd külön kártyaként, aztán integrálják az alaplapba, stb. -
dez #32 Hát, némileg. (De ne keverjük ezt azzal a régi ATI-ra optimizált HDR demóval, ami igen lassan futott Nvidián.) -
dez #31 "fps" (frame/s). Vannak erre kis programok, amik kiíratják a képernyő sarkába. -
dez #30
(De törvényszerű..) -
#29 Egyébként meg kíváncsi vagyok, meddig bírják az Athlon64-ek, azaz mekkora lesz a leggyorsabb kereskedelemben is kapható proci órajele. 2.8Ghz mindenesetre szép egy nem órajel központú fejlesztéstől:) -
#28 Állítólag Gef6800-akat igencsak képes visszafogni a HDR effektus, míg a 7800-ak jobban teljesítenek ezen a téren. Mondjuk igaz, hogy a mai csúcs CPU-k kevesek a játékokhoz, de szerintem egy középkategóriás 6600GT-vel is tök jól el lehet lenni (szerencsére lehagyta a technika a játékokat). -
Vucli #27 Na mindjárt jön a cell... -
#26 Hogy kell az fbs megnezni egy jateknal....?
-
#25 ok, értem, akkor én vagyok elmaradva. -
RpPRO #24 Juj, de nagy butasag.
Csak 2 jatekot mondok, ami zabalja a procit es meg ennel is gyorsabbat szeretne:
1. Far Cry
2. Unreal Tournament 2004 -
dez #23 Uhh, na ne mond... (Esetleg "nálad" az alsókat. kártyáddal...) Nézz talán körül! Már nincs olyan teszt, ahol ne bukna ki egyre több játék esetén a procilimitesség. Ezért mérnek egyre nagyobb felbontásokon! Kisebb és közepes felbontásokon már egyformák az fps-ek középkat. és felsőkat. között is... A GF7800-at már 2048x1536-ban kell tesztelni ahhoz, hogy látható legyen a teljesítmény-kölönbség. Hiába az elérhető legjobb procikkal tesztelnek (mellesleg jó ideje), azok is "kihalnak", miközben "normális" felbontáson a grafkártya csak félgőzzel megy... (Mondjuk, ha jönnek a HDTV-k - márpedig azok jönnek, sőt már itt is vannak - akkor hasznosul a teljesítmény.)
Jahh, és biztos azért dobják most ezt a procit is piacra (miközben mukára már ma is jobb a dual-core - a komolyabb, teljesítményigényesebb programokból vannak, vagy jönnek kifelé a többszálú végrehajtást támogató verziók)... -
onimusha #22 nem keresnek külső teszter-t? -
#21 A játékok javát a videókártya fogja vissza, nem a proci. Az órajel eddig is elég volt. -
#20 húú zsír, akkor kettőt kérek , köszi! :]]]] -
dez #19 [Ez még leírhatnád itt pár törzstagnak. Ez csak napi 16-os átlag, de általában napi néhány szokott lenni (1-2db/érdekes topik, napi 1-2-3x pár perc végignézni a topikokat, mi a helyzet - főleg, ha egy mozdulat megnyitni őket [nem IE-t használok...]), időnkénti kisebb vitával, aktívabb beszélgetéssel, ami egyben jópár beírással jár. Szal ez csak soknak tűnik.] -
dez #18 Ha ezt nekem írod, akkor az a válaszom, hogy én nem azt írtam, hogy egyátalán nem lehet kihasználni. Csak azt, hogy a mai játékok 99%-a egyszálas. -
raingun #17 Dez: 1 év alatt 6 ezer üzenet? Látom nem kispályázol :-) -
raingun #16 A többmagos procit mindenki ki tudná használni, mivel a windows nem 1 taskot futtat egyszerre (mint anno a Dos)
Tehát ha van vírus kergetőd és tűzfalad (ugye van? :-)) akkor már is előnyös a Dual Core
A procit pedig nagyon várom én is, igaz még messze hogy meg is tudjuk fizetni, de legalább a többi ára lejjebb megy -
dez #15 Miért lennének azok? Ezen azt kell érteni, hogy a jétékok túlnyomó többsége nem profitál ma még (többségüket később sem írják át, mert nem olyan egyszerű) a dual-core procikból, amiknél a magok szerényebb órajelen mennek (2,4GHz-es a leggyorsabb ma [AMD vonalon]), ami ezen játékok szempontjából olyan, mintha 1db 2,4GHz-es proci lenne. -
dez #14 A proci szempontjából mindegy a felbontás. 640x480-ban ugyanúgy jelentkezik a procilimitesség ma már jópár játéknál. Pedig ezek még nem is olyan grandiózus játékok (ami a proci terhelését is illeti). -
dez #13 Mivan? Már most sok játék procilimites! (Hiába teszel a gépbe akármilyen grafkártyát, hiába viszed le a felbontást, nem megy feljebb az fps. És itt nem 200 fps-ről beszélünk, hanem adott esetben 50-es átlagról, ami pillanatokra még le-le esik.) -
#12 game??? miért? raksz bele egy sli 7800-at azt 2048*1536 minden maxon élsimítás 8* azt már jó is vagy :D -
Mberke #11 Arra lenék kiváncsi mikor lesz olyan játék ami ezt kihasználná???
Talán úgy 2-3 év múlva.
Mondjuk ha valaki nem játszani akar rajta akkor van értelme, főleg hogy hiába van dual core a többi csúcs prociban, de ez egyszállú feladatoknál semmit sem ér. -
#10 "A vállalat ugyanis a jelek szerint belátta, hogy az eredeti órajel megemelése rendkívüli módon, szinte minden más szempontot maga mögött hagyva fontos a fanatikus játékosok számára..."
Ez annyira tetszik nekem! Miért él ennyi hülye a világon? -
#9 kéne ez nekem, főleg ha elmegy modnjuk 3200on :) remélem ez azt jelzi, h az ujabb gyártástechnologiákkal lesz nemsokára mainstream magas orajelű athlon is.... :)
meg kéne már tényleg s754be 12 ezerért 64bites semron ... :) -
#8 Athlon 64 FX-53 -
UnnameD #7 Viszont egy fx-53 már nem lehet túl drága. De magyarországon nem árulják . Abból van 939 és 940 es is. Be kéne ruházni egyre -
#6 Én dual magosat nem veszek max 3 év múlva. -
#5 meddig lehetlesz ezt huzni ? -
waterman #4 max 104 watt! ez nagyon jó! kíváncsi vagyok mit tudhat:) remélhetőleg minden újítás erőteljesen egyre lejjebb nyomja a többi proci árát.. most egy 1400mhz gépem van, de csak akkor szeretnék cserélni, ha elérhető árba kerül a dual-core.. vajon meddig kell várnom?:):) -
#3 Ez nagyon jónak tünik.
Mire beér hozzánk Pff.
50-60 ezret kiadnék érte.de mire lemegy addig .. -
fflx #2 szinte ingyen... -
#1 Overclocking RulZ!