36
  • Cukros
    #36
    lassan már minden 64bites
  • dez
    #35
    Szerintem a "divatfikázás" egy urban legend.
  • Zsoltika 007
    #34
    Az meg minek? Ma a divatfikázás korában...
  • dez
    #33
    Indoklás?
  • Krisztörpe
    #32
    Sempront akkor se vennék,ha puskát fognának rám!Elcseszett egy proci.
  • Zsoltika 007
    #31
    A játékok fejlesztése addig nem fog megállni, míg van benne piaci lehetőség.
  • irkab1rka
    #30
    "5 év mulva fog csak megállni a játékok fejlesztése grafikailag mert akkor már valóságosabbak lesznek mint az életbe"

    Vuhahahahahaaa :)

    bocs, de ez azt jeleti, hogy ilyen ütem mellett, a játékok 10 év mulva 2x jobbak lesznek, mint az életben :))))

    LOL
  • irkab1rka
    #29
    vaz, ugye nem gondoltátok, hogy a régi cuccokat újrafordítják 64 bitre. Lesz néhány, aztán kész. A populous 3-at sem írták újra, pedig azt megérte volna újraírni :)
  • irkab1rka
    #28
    tetris és blockout 64 bites, dualcore-os, SLI-s gépen.

    YESSS :)

    ja és egymás UTÁN futtatva LOL
  • blackeagle
    #27
    Te hoztad fel a dos4gw-t ,ami játék szempontjából sokkal jobb volt mint a kezdeti m$95.
  • arty
    #26
    sztem nem teljes egészében nekem cimezted a válaszodat :)) jól gondolom?
  • Zsoltika 007
    #25
    Ezért lenne már időszerű elkezdeni az átállást, legkésőbb a Longhorn-ig.
  • dez
    #24
    Szinte már nem is vehet mást.
  • dez
    #23
    És miért van az, hogy a Mac platformon jól megfér a 32 bit (kisebb gépek) és a 64 bit (G5 PowerMac)? És már jópár program 64 bites, de minden bonyodalom nélkül futnak a 32 bites programok is.

    Szal, nem tudom, ez tudna-e így működni Win+x86 vonalon. Tehát, hogy ha régi gépem van, 32 bites programokat futtatok, ha meg új, akkor 64 bites Win-t, és ami megvan 64 bitben, azt úgy, a többiből a 32 bites verziót. Persze egy időben. Most csak a 64 bites driverek hiánya a gond, vagy többről van szó? (Már megint túlbonyolították, nem gondolták át időben, stb. Mármint főleg a MS a Win-t, és az Intel, amikor megalkotta a 32 bites változatát az x86-nak, nem belekalkulálva, hogy valaha ki lesz bővítve 64 bitesre.) Mert ha csak a driverekkel van gond, akkor nincs olyan túl nagy gond (feltéve, hogy van driver az aktuális konfighoz).

    Ma már szinte csak 64 bites módot is ismerő procikat lehet kapni, és ami miatt oda kellett írnom a "szinte"-t, az a tényező is megszűnik (64 bites lesz Sempron is). És a felhasználók jó része rendszeresen cseréli a gépeket. Tehát szerintem nem csak a piac 5%-áról van itt szó.
  • NEXUS6
    #22
    Ha azt nézzük, hogy 1-2 évente mindenki lecseréli a gépét, akkor aki most cseréli valszeg már 64 bites gépet akar.
    Szal szerintem igen csak bele kéne húzni a 64 bites szoftverek fejlesztésbe, mert 2-3 év múlva már nem sokan fognak 32 bites gépeket használni, az aki új progit akar, biztos nem egy őskövületre akarja rakni.
  • Zsoltika 007
    #21
    Hát nem tudom. Én változatlanul fenntartom amit írtam, mert igenis van haszna ha egy progi 64 bitre van megírva. Már a 64 bites firefox is pokoli gyors volt, pedig még csak bétás. És igenis van értelme mert a gyorsulás érezhető, még egy böngésző esetében is.
  • Zsoldos
    #20
    Jo, akkor neked is elmondom. Ismerem az athlon64 procikat, es konyitok a programozashoz is. Nem az volt a mondandom lenyege, hogy az x86-64 felesleges. Egy tokjo dolog lesz ha elterjed. De en jelenleg nem kezdenem el erre a programjaimat erre optimalizalni, mivel a felhasznalok 95%-nak (de lehet hogy keveset mondtam) semmi haszna belole.

    "most már itt lenne az ideje hogy a sok nyomi szoftvercég is megmozduljon és csinájanak már 64 bites programokat!!!"
    Az irasom erre vonatkozott javareszt. A szomszedom is vett egy a64-et aztan hasonlokat hoborog es szapulja az osszes 'lusta nyomi' fejlesztot, ahelyett hogy elgondolkozna az okokrol. Persze elhiszem, hogy mindenki azt szeretne ha az epp aktualis hardverere lenne optimalizalva, sot irva minden..
  • Hege15
    #19
    egyébként szerintem csak ugy hogy a játékok 5-10 év múlva lesznek olyan élethüek mint az életbe, de inkább 5 !!!!
    gondold el mi volt 2000-be
  • blackeagle
    #18
    Tudom ,a dos4gw isten volt, lsd. settlers2. Sőt még sima *.com-ot is írtam 32 bitben még m$ 95 előtt.
    Hogy miben jobb ? Csak duplája elméletileg a sebesség a nagy adatmennyiségeknél. Mikor 16 ról 32 -re átraktam a prg-m nagyott ugrott sebességben.
    Ezt meg végkép nem értem : "Azt meg kifejthetned esetleg mit ertesz tomenytelen adatmozgatason" . Vajon mire gondoltam ?? Anno egy settlers2 ( ami lekezelt 65535 objektumot ) megelégedett 16 megával. Akkor most ,mikor fél gigát telepakol az nem nagy adatmennyiség ??
  • dez
    #17
    Úgy vélem, nem vagy 100% tisztában vele, mit takar az "AMD64" kiterjesztés. 3 fontos dolog van:
    1. 64 bites memóriacímzés - ma még nem létszükséglet, de nem sokára azzá válhat
    2. 64 bites integer regiszterek - némi sebességnövekedés, de persze nem mindíg használható ki
    3. jóval több rendelkezésre álló regiszter, mint korábban - ettől mindenfajta alkalmazás gyorsulhat (ami persze így van fordítva)
  • Zsoldos
    #16
    :) majd kialakul
  • arty
    #15
    sőt, volt DOS alá is 32 bites DPMI vagymiabánag .. dos4gw??? :( nem nagyon emlékszem :))

    jobb lesz a helyzet, ha kijön a 64 bites intel compiler ... remélem :) amd-nek nincs pénze rendes forditot irni, addigmeg ..... :)
  • Zsoldos
    #14
    Baromsag? A win95 javareszt 16 bites volt, az "igazabol atallas" nemigazan stimmel. Ha meg csak feligmeddig, hat mar korabban volt win32s a win3.1-hez is..

    Azt meg kifejthetned esetleg mit ertesz tomenytelen adatmozgatason, amihez komolytalan a 32 bit... Gyakorlatilag keves alkalmazas van, ami profitalhat belole, ezt tovabbra is fenntartom. Ilyen fontos dolgokra nem nagyon van szukseg, mint 64 bites office, 64 bites mozilla.. Meg a jatekok teren sem tul letaglozo az eredmeny (egyelore), lasd farcry, ami meg lassult is. Vannak teruletek ahol erdemes (sot szukseges is) lesz hasznalni, de azert nem kene ilyen szinten eldramatizalni a dolgot..

    Amugy a hozzaszolasom lenyegi resze nem is az volt amibe ilyen kedvesen belekotottel.
  • blackeagle
    #13
    Már ne haragudj ,de ez baromság. Mióta van 32 bit ? M$95 óta álltunk át igazából ,az 10 év. Azóta kb. iP166Mhz / 32 megáról felment 3Ghz / 1 Gb -ra. Ideje lenne ha a sávszélesség is emelkedne és nem komolytalan 32 bitekkel kéne töménytelen adatot mozgatni.
  • Zsoldos
    #12
    Nem mindegy neked, hogy hanybites a programod? Az alkalmazasok nagyreszenek nincs is szukseg 64-re. A szoftvercegek meg nem nyomik, csak esszel nyomjak, nem emelik fel a fejlesztesi idot/koltsegeket jelentosen egy parszazalekos celkozonseg miatt. Nem azert nem fejlesztenek 64bitre mert nem tudnak, vagy mert maradiak, lustak, hanem igy dontottek (esszeruseg).

    Majd eljon ennek is az ideje, de meg kell 1-2 ev minimum, hogy betorjon a mainstreambe.
  • Zsoltika 007
    #11
    Amúgy tényleg most már a legolcsóbb gépek is 64 bitesek lesznek, most már itt lenne az ideje hogy a sok nyomi szoftvercég is megmozduljon és csinájanak már 64 bites programokat!!!
    Mert egyenlőre semmi haszna a 64 bites procinak.
  • asysoft
    #10
    "veszek ram-ot kiderül a longhorn-nak sokkal több kell majd"
    Nem kötelező váltani XP-ről... Ami azt illeti, én 1 okot sem látok, amiért lenne értelme a váltásnak (Indigo, Metro, meg még 1-2 dolog XP-re is megjelenik... Akkor meg minek a LH?)
  • Zsoltika 007
    #9
    Ott a pont!
  • blackeagle
    #8
    Senki nem kényszerit rá. Miért nem használsz egy iP166-ot egy m$ 95-vel . Azon elfut a starcraft , jobbat meg azóta se csináltak :)
  • arty
    #7
    az az 5 inkább 15 ...
  • Hege15
    #6
    5 év mulva fog csak megállni a játékok fejlesztése grafikailag mert akkor már valóságosabbak lesznek mint az életbe
  • Hege15
    #5
    Tele van a tököm a sok fejlesztéssel !!!
    Veszek egy procit 2 hét mulva kitörölhetem vele a seggem
    veszek ram-ot kiderül a longhorn-nak sokkal több kell majd
    a fasznak kell igy mennie a fejlesztéseknek
  • Emmegki
    #4
    Igen! Hardveres fájlcsere! "with Direct Connect Architecture"
  • Yv@n
    #3
    Arra mondjuk az van írva, hogy opteron. Azok szerintem nálunk is ilyenek lesznek, csak kevesen veszünk belőle majd :)
  • Athlon64
    #2
    ilyen karton dobozos (a műanyag dobozosnál komojabb kivitelü)AthlonXP 3000+ -os proci valahol kapható kishazánkba?
  • arty
    #1
    egy 12 ezres, CnQ-s, 64bites sempron isten lenne végre ... 22k egy 2800+ a64 még mindig :(