84
  • dez
    #84
    Azóta már aludtam 1-2x. :)
  • irkab1rka
    #83
    dez, vaz mennyé aludni :)
  • dez
    #82
    Igazából minek magyarázkodunk olyannak, akinek láthatóan lövése sincs a dologhoz (de azért okoskodik számokkal, amit látott valahol), és leszól másokat? (Mondjuk a "lövöldözőseket" én sem kedvelem, de az most mindegy.)
  • TheZsenyka
    #81
    "Nagy poén, hogy már 24fpstől folyamatosnak lát az emberi szem és vannak, akik ezen verik a nyálukat, hogy 120fpsen megy valami szar lövöldözős játék."

    Az egy dolog, hogy mennyi az átlag FPS. Inkább arról szól a történet, hogy a kártyát jobban megdolgoztató pontokon se essen 25 alá abszolút full beállítások mellett, beleértve természetesen a felbontást is.
  • uniu
    #80
    amúgy ha 100Hz es a moncsi akkor is mehet mondjuk 200frammel a game, ha NINCS szinkronban a moncsival. Ilyenkor az A frame-et kezdi rajzolni a elektronsugár és a moncsi közepétől meg már a B-t és így tovább... Képminőségbeli javulást hoz ha szinkronban vannak.
  • PyRex
    #79
    Tehát lehet, hogy a videokarid az meg tudná jeleníteni a 200FPS-t is, mert olyan fasza gyors, de mivel a monitorod nem bírja, csak mondjuk a 100Hz-et, ezért rohadtul mindegy, mert fizikailag nem fog többet neked 100 frame-nél megjeleníteni... (Ez a tipikus példája annak, amikor feleslegesen számol a gpu - ugye kiszámolja 200-szor azt, aminek csak a felét jeleníti meg a monitor...)
  • PyRex
    #78
    Bocs, de ez baromság :) Kezdjük ott, hogy ha 100Hz-en megy a monitorod, akkor mondd már meg, hogy hogy rak ki 100 fölötti FPS számot? Mert érdekelne. Tudod: FPS = frames per secundum. Ha 100 Hz-en megy a moncsi, akkor ugye másodpercenként 100x frissíti a képet, akkor vicces lenne monduk 130FPS-t kirajzolni :) Kicsit gondolkozni kéne :)
  • PyRex
    #77
    Yamaha? LOL :)

    Klipsch THX ULTRA II FULL 7.2 rendszer (erőlködővel és 2db egyenként 1000W-os mélyládával) 2,5 milla. Ez nem is sok és már hallottam szólni, hát nem mondok semmit :) Bár ez elég offtopic. Jajj meg BMW... A BRABUS meg miket tuningol már az S600-ból? Sőt! Már az AMG 65-ösét is tovább tuningolta :) Na mindegy :)

    Ja a 24FPS az csak egy dolog miatt folyamatos a TV-ben meg a moziban: mert egy képkocka tartalmazza az előtte és az utána lévő képkocka információjának is egy részét. Magyarul pl. ha egy gyors mozgás van a képernyőn és nyomsz egy PAUSE-t a videón, akkor egy elmosott valamit fogsz látni. Míg PC-n egy játéknál nem.
  • Condor
    #76
    hozzá se tudok szólni...
    :D
  • arty
    #75
    - eszerint alapon az 1700+ 50W-ot zabál.
    - 1.5V, 2200mhz esetén ez már 75W lenne.
    - 1.85V esetén pedig 1.23*75W = 92.25W, de mivel feszemelésnél nem lineárisan, hanem négyzetesen nővekszik a fogyasztás, a végső érték: 139.5W ... ezt full terhelésen produkálta, idlében passzolok, h mennyit zabált egy AthlonXP.

    (Már ha jol értelmeztem a négyzetes növekedést: azaz 1.23 a másodikon arányban növexik a 92W???)

    Az a64 1.1Von a linked alapján 1ghz esetén 22W max zabálást végez, azaz 920on = 20W.

    140W versus 20W terhelve, ugyanis manualisan hasznalom a cnQ-t, csak game esetén manualisan rmclock segitségével teszem 2300mhz-re, ha éppen játszom.Ekkor 89W alatt eszik a cucc, azaz 50W ekkor is megmarad differenciának a két proc közt. 24 órából átlagosan 1 honapra vetitve mondjuk játszom 2 óra/napot, arányaiban ....


    öö... tényleg nincs erőm ezt most kicentizni, remélem látszik, hogy mennyire is reális a villanyszámlám csökkenése :)

  • TeszteloPontHu
    #74
    Igen, csak akkor azt feltételezed, hogy a régi procid full terhelve volt állandóan, napi 24 órán át, az új pedig sohasincs, azaz sohasem játszol, sohasem nézel meg egy filmet sem (ilyenkor a CnQ növeli az órajelet és a fogyasztást).
    Itt egy elég jó táblázat:
    http://users.erols.com/chare/elec.htm
    Ezek szerint is kizárt a 120 W-os fogyasztás.
  • arty
    #73
    nincs nagy energiám utánaszámolni ... amit tudunk, h a frekvencia emelésével arányosan, a feszültség emelésével négyzetesen nő a fogyasztás.

    Az 1700+ om alapbol 1.5V-os volt, ment 1.85ön, 1466@2200. Simán reális, hogy 120W megvolt! Innentől pedig, az A64re is reális, hogy elmenjen 30W alatt CnQ esetén ... 2000@900mhz, [email protected]

    Szivesen veszem, ha kiszámolod pontosan, nekem meloban mostanában már nincs annyi időm :( Utána kéne nézni, mennyit eszik egy athlonxp... az a64eket tudjuk.
  • dez
    #72
    Cool'n'Quiet módban lehet. Persze ha egész nap játszana, vagy ilyesmi, akkor más lenne a helyzet.
  • dez
    #71
    Ez a kérdés egy kicsit bonyolódik azzal, hogy általában a játékosok kikapcsolják a monitor-frissítéshez való szinkronizációt... Azaz, a frafkari csak rendereli kifele a képeket, függetlenül attól, hogy a monitor hol tart a frissítésben. Így persze kissé szétesik a kép, de nagyobb eséllyel veszi észre az ember az ellenséget, illetve sokszor gyorsabban reagál a program a mozdulatokra.
  • TeszteloPontHu
    #70
    De nem lehet erről szó. Bárhogy tuningolod az Athlon XP-t, és bármennyire lehet alacsony a fogyasztása az A64-nek, nem lehet 90 W a különbség. (Az XP 100 W-nál nem fogyaszthat többet, és ezek szerint az A64 10 W-ot fogyasztana? Na ne.)
  • HUmanEmber41st
    #69
    fps ügyben :
    más amikor filmet nézel, és más amikor first person shooterrel nyomod mondjuk a neten.
    Ha tartósan leeseik 60 alá a képfrissítésed, a többi mozgó "ovjektum" szaggatott mozgást fog végezni, lehetetlenné téve a célzást.Hiába lősz oda, ahova kell, a szaggatás miatt már rég nem ott van...
    ezért fontos 90 felett tartani a frame/sec-t az FPS játékokban...jah hogy a monitorod bírja a 100 Hz-t???
    Az megint más, hogy az adott képet hányszor rajzolja ki másodpercenként (a monitor) és mennyi képkockát tud kiszámolni ( a vid.kari)
    Jó, tudom a monitort is a vidkari vezérli...
  • dez
    #68
    Igaz, a munkaállomás dolog kicsit off, de ha már játék és teljesítmény, és elegendő pénz, akkor a PC mellé vennék egy PS3-at, meg akkor már egy x360-at is. :)
    (És ha később esetleg kijön az IBM egy olyan munkaállomással, amin esetleg a PS3-as játékok is futtathatók, akkor már nem is off a dolog.)
    Az audiofil/high-end témában elég rendesen el lehet szállni. De: saját kezűleg is össze lehet rakni elég jó dolgokat (bár hangszórót olcsón igen nehéz, mert oda spéci alapanyag is kell). Van a neten pár elég jó kapcsolás erősítőhöz, dac-hoz, stb. (Mondjuk hiányzik belőlük néhány mesterfogás, de még így is elég jó tud lenni.) Nem a márkától lesz valami jó. De mindegy, mert ez tényleg off. (Csak azért írtam, mert nem a szokásos THD/IMD torzítás értékek a legfontosabbak, az egy kicsit vakítás, egy bizonyos szint alatt.)
  • TH448
    #67
    Azért ne essünk túlzásokba. Gondolj bele, ha tényéleg így lenne, hogy legalább annyi kellene, akkor ugye pont annyi kellene, vagy többszöröse, mert ugye ha leosztjuk akkor sem jön ki egész, tehát ugyanott vagyunk/lennénk, hogy valami algoritmus szerint számolná, hogy akkor frissítés előtt, vagy után, tehát megdőlni látszik az egész, mivel ezek egymástól független dolgok. (Leveszem 30hz-re, lehet, hogy megvakulok, de olyan folyamatosan játszok, hogy huhh.:D:D:D:D)
    Egyébként ha jól tudom (kövezzetek meg, ha tévedek :) ) a monitor kapásból progresszív jelet kap, szóval azt már csak a kapott jel tartalma határozza meg, hogy most szaggat e.
  • TH448
    #66
    Köszi, látom, azért bizonyos dolgokban jobban otthon vagy. :)
    Viszont mivel itt game-ról meg a jól megszokott tesztprogikról van szó, mindenképp marad az X86 max X86-64, méghozzá winnel, mert ugye a fent említettek általában erre jönnek ki.
    Ha meg adiofil hangzásról van szó, akkor ugye még a 20-30millás vonalat se nehéz túllépni.
    Tehát midnen esetben a szűk keresztmetszet a pénztárca. :(
  • Macc
    #65
    Sztem is jogos, es logikus.

    "Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie."
    Hat akkor fog folyekonynak tunni az animacio, ha minden frissitesnel kap egy uj kepkockat, ami azt jelenti, hogy a legjobb eredemeny 100Hz-en a 100FPS. Ha kevesebb, akkor jon a framedrop, es akkor egy kis akadast eszlelunk.
  • Deniboj
    #64
    Kérlek indokold meg, miért "MARHASÁG" amit
    írtam.
    Ha egy 85Hz-re beállított monitorral
    játszok 70fps-sel, az közel sem tűnik annyira folyamatosnak, mint ha 60Hz-re levenném.

    Szerintem...
  • Macc
    #63
    Es milyen jo ekkora teljesitmeny akkor, amikor szinte alig letezik pc-re rendesen megirt jatek.
  • dez
    #62
    Intel dual-core: nézd meg a teszteket, az AMD megoldása egyszerűen sokkal jobban sikerült. (Az Intel le is váltja jövőre a dual-core vonalát M-es dual-core-ra.) De ha már sok pénzem lenne, akkor egy nem-x86-os tudományos munkaállomást vennék.
    1,5 milkóért már - elvileg - tényleg lehet elég jó (bár 7 kimenetre kell számolni, pedig van ilyen kategóriában sima sztereo is), de mindenesetre a THD vagy IMD torzítás nem az egyedüli meghatározó szempont. Egy papíron magasabb THD/IMD torzítású cucc tud sokkal jobban szólni, mint egy papíron alacsonyabb. (Mert vannak olyan torzítási típusok, amiket nem lehet ilyen könnyen kimérni, ezért inkább nem foglalkozik vele a cégek jó része. Az ő közönségüket úgyis ezek érdeklik, ez alapján vásárolnak, aztán ennyi.)
    A B&W a sima bolti hifi fölött áll, az igaz, de attól még van nála jobb.
  • BiroAndras
    #61
    Bocsi, mellément arty-nak szól.
  • Deniboj
    #60
    yo, látom már lerágott csont. :)
  • vg
    #59
    "A (CRT) monitor frissítési frekvenciájánál nagyobbnak kell lennie a megjelenített képkockák számának, hogy folyamatosnak lászódjék a kép. Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie."

    JAJ! :( AZÉRT NEM KELLENE ILYEN MARHASÁGOKAT IROGATNI!!!!!!!!!!!!!! Egy példa; szerinted egy 100hz-es TV-n 101fps-el megy az adás?

    Meg egyszer JAJ! :(
  • Deniboj
    #58
    A (CRT) monitor frissítési frekvenciájánál nagyobbnak kell lennie a megjelenített képkockák számának, hogy folyamatosnak lászódjék a kép. Ha a haverod 100Hz-en játszik, akkor 100+FPS-nek kell lennie.
  • BiroAndras
    #57
    A napi fogyasztás tuti nem kW, mert hogy az a teljesítmény mértékegysége. Max. kWh lehet.
    Nem vagyok szakértő bojler ügyben, de a 2 kW teljesítmény reálisnak tűnik. Persze az nem megy egész nap folyamatosan, csak ha kell a melegvíz. A gép viszont megy egész nap (+éjjel is, ha letölt az ember), tehát összességében simán fogyaszthat többet.
  • TH448
    #56
    Nos, hát izlések és pofonok. Viszont amennyire szétnéztem erősítők terén a yamahának volt a legkisebb torzítása (1,5 milláért már elvárhatja az ember), Intel dual core-t azért írtam mert az van a cikkben és az az előtti hozzászólásokban is, (egyébként mit? azt ne mondd, hogy mac-et, mert falra hányom a borsót; AMD meg olcsóbb, és most a feszítésről van szó, nem egyébről), a B&W-vel meg nem tudom, mi a bajod, mondjuk én még nem hallottam high-end B&W cuccot, de nem hinném, hogy alulmaradna bármiben is. :)
  • billxxx
    #55
    atombrutáááááál.3Dmark2007 10000pont.Ez már hülyeség ekkora teljesítmény,látszik hogy ebböl is csak a pénztárcánkat akarlyák könnyíteni.Egy ilyen gép legjobb esetben is kb 600000ft lenne hülyesééééééééééééééég.VISZONT A 6600GT KÉTMAGOS VIDEÓKÁRTYÁJA A JÖVÖ LEHET............
  • vg
    #54
    Milyen durva teljesitmény lehet már, 4db GF 6800 Ultra egy gépben...
  • arty
    #53
    maradjunk annyiban, hogy a bijlereknél, hűtőknél az X kW napi fogyasztást jelöl.

    abban is megegyezhetünk, ha oránkénti lebontást akarunk jelölni, akkor kWh mértékegységet kellene használnunk.

    Tehát:
    villanybojler: 2 kW/nap
    sz.gép: 0.3 kWh
  • arty
    #52
    sosem számoltam utána :)

    de kb. erről lehet szó ... az 1700+ om tuningolva volt, 1.85V-on hajtva, 2200mhz-en. a mostani a64 cnq-val, 1.1V, 900mhz-en ugylátszik ennyivel kevesebbet zabál. a lényeg, hogy mostmár stabilan 3 honapja "megzuhant" a villanyszámlánk :)
  • dez
    #51
    Ha ennyi pénzem lenne, nem Intel dual-core-okat, nem Yamahát, és nem B&W vennék, de mindegy.
  • TH448
    #50
    sorry, az előzőben a 6000-res BMW-t 7000-re fúrták, elírtam
  • TH448
    #49
    Nos, szóval elkezdhetjük összeállítani egy gamer (vagy alapjaiban véve bárki) álomgépét: egy sok-sok vezérlőt kezelő alaplap (pl. ez) gondolom legalább 50-70e lesz megjelenéskor, 2 giga ddr2, hogy azért legyen, néhány dual magos intel proci, hogy legyen, egy szupercsendes ház+táp 300e fölött, 4 brutál monvez. 120e/db, 4* SATAII legalább 300GB/db winyó, hogy db-onként is sokat menjen, persze raid0-ba kötve, hogy teszt progi minél többet menjen,... kihagytam valamit? :D És szinte a 2 millát is elértük, de ha számolunk hoozá valami nagyon durva TFT 5-600e, mondjuk akkor audigy4, hozzá egy fasza (nem tudom a tipusszámát) Yamaha erősítő, 7*200W, THX ultra 2 minősítéssel (ehez a géphez dukál, hogy 170W-on 0,015% legyen a torzítás), persze B&W hangfalakkal,... Így már akár a bűvös 10millás határt is túlléptük, és kapunk egy olyan rendszert, amihez szinte már külön szálon kell hozni a szolgáltatótól az áramot (milyen vicces lenne az egészet egy szünetmentesre kötni :) ), és persze házat kell köré építeni, de eléri azt a felfogást, amikor tuningolták a 760I-s BMW-t, merthogy az S600 40 le-vel több, és felfúrták a 6000-es motort 700ccm-re, csak hogy lefölözzék a mercit, na mi is mondhatnánk, hogy azért van, hogy legyen. :)

    Sorry mindenkinek, levezetésként még annyit, hogy az egyik moziszabvány is 24 frame, szóval az folyamatos, viszont a probléma, hogy közelebbről nézed, a több FPS ugye szemnek is jobb/folyamatosabb, meg ugye ha mondjuk neten van kb. 20 játékos 1 pályán, az max 1/2-ét, nagy csata esetén még kevesebbet megy, tehát van, hogy a 60FPS sem mindig elég. (Tesóm gamer, csak nincs ilyenekre pénze :) .)
  • SuperCow
    #48
    pont ez jutott nekem is eszembe... belegondolni is rossz.
  • Sith
    #47
    Fantasztikus.... és akkor most hova *arjak?
    szerintem a grafika elérte azt a szintet hogy ne azt kelljen nyomatni minden áron
    Had ne keljen már minden szart a szép csomagolással eladni egy kis 5let? történet? hangulat? vagy egy normális AI?
    ezekhez nem kell még 3 videokártyát vennem a gépembe
  • smv
    #46
    Mi lesz, ha ez terroristák kezébe kerül?
  • ThomasTheKoRner
    #45
    Bocs,de a barátnőm dühöng...mert nem Vele foglalkozom....:PPPP