50
  • karmicsek
    #50
    Jó ötletek de amíg ez()
    a mérvadó színvonal addig tuti semmi értelmesre nem használják.
  • Seaweed
    #49
    !!!!!!!!!!!!!! Cikklopás az SG-ről? !!!!!!!!!!!!!!
  • zpe
    #48
    A két elektróda együtt lebeg a nagy feszültség által létrehozott "ionszél" miatt. A lifter ionizálja a levegő részecskéit és a pozitív ionok az alsó alufólia felé áramolnak az elektronok pedig felfelé a kifeszített kis drót felé.
  • DOT
    #47
    A lifterek, ha jól vágom a témát, voltaképp elektrosztatikus töltés-taszítás elven működnek. Márpedig azzal nagy felületek és nagy töltés segítségével lehet erőt elérni, a megfelelő szigetelés közbeiktatásával, mert különben egy kisülésben eltűnik a befektetett energia. Másrészt mindig két kifeszített elektróda segítségével repül (azaz lebeg). Szvsz érdekes játék, de repülésre teljesen alkalmatlan.
  • atlagember
    #46
    Sajnálom, de idővel szerintem ez is megoldódik. Ha értelmes dolgokra fordítanák az energiájukat és a pénzeket a nasa kutatói szerintem hamarabb menne, mint garázskísérletekkel, de amíg a kőolajüzletből van mit kifacsarni, addíg úgysem lesz nagy áttörés, mivel a pénz irányítja a világot.
    Pedig milyen jó lenne megérni, hogy ufókkal repkedjünk az autónkkal a dugókban való araszolás helyett.
    Egyébként az éjszakai képek tök jók. Mintha ufók lennének. (Lehet, hogy azok is valami hasonlóval működnek?)
  • HUmanEmber41st
    #45
    Bocsáss meg, de a Szárnyas fejvadászban azok nem léghajók voltak.. inkább (legalábbis nekem az jött le) antigrav pod-oknak látszódtak. Nem emlékszem, hogy lett volna rajtuk gázballon...csak színestévé..
  • [NST]Cifu
    #44
    Ha jól emlékszem mind a Szárnyas Fejvadászban, mind a Syndicate esetén csak reklám-léghajók repkedtek, ilyen feladatkörben pedig már évtizedek óta repülnek léghajók az USA felett (lightship -> a léghajó oldalán lévő raklámfeliratot a gáztartályban lévő fényszórók világítják meg).
  • [NST]Cifu
    #43
    A cikkben szerepel egy link, érdemes ránézni ha érdekel a téma, ott van mindenféle kisérlet, komoly számításokkal.
    Jelenleg a probléma, hogy a kellő hatásfokot nem tudják elérni, egy ember felemeléséhez cirka 80-100kg-os teherbírás kellene (ill. legalább ekkora tolóerőt) létrehozni, de ettől még nagyon-nagyon messze vannak, legalábbis az általam ismert kisérletek.
    Először is olyan szintre kéne fejleszteni a technológiát, hogy ilyesmibe érdemes legyen belefogni, valószinüleg lenne még mit finomítani rajta, de ez idő és pénz kérdés. Eleddig még nem sikerült még csak olyan modelt sem csinálni, amely képes lenne egy kellő teljesítményű energiaforrást felemelni, az összes kisérlet esetén a "lebegők" kívűlről kapták az energiát.
  • TeszteloPontHu
    #42
    A Szárnyas fejvadászban vagy talán a Syndicate nevű jövőben játszódó játékben is voltak léghajók. Lehet, hogy jól tippeltek a jövőt illetően?
  • haxoror
    #41
    LoL

    Grat a cikkhez a kövi legyen aa robotokról plz
  • atlagember
    #40
    Szerintem meg érdemes lenne egy olyan liftert csinálni. ami fel bír emelni egy embert. Szerintem lenne rá kereslet, még ha baromi drága lenne, akkor is. Kérséd, hogy kell-e a föld potenciál hozzá, vagy autonom eszközként is megépíthető? Ha valakit érdekel a téma írjon! (a pénzt össze lehet szedni)
  • jeec
    #39
    Diocles! Úgy kell neked.
    Szerintem érdemes végigolvasni.
  • mondnick
    #38
    Szerintem nem rossz a cikk, Cifut is tisztelem az itteni megnyilvánulásai miatt de ez a fórumos seggnyalás eléggé idegesít
  • LiPTON
    #37
    a cikkhez grat, nagyon érdekes volt a léghajóra visszatérve, nagyon sok téren lehetne alkalmazni őket(túrizmus, szállítás, megfigyelések-nem csak katonai célú-, stb...), de szerintem fölöslegessé válnak, ha megvalósulnak ezek a monstrum szállító repcsik + a többi... a HyperSoar nekem nagyon tetszik, csak azt nem tom, ki az az ember, aki kibírja ezt a gyorsulást 20x egymás után -vagyis én tuti nem vannak jó ötletek, csak a megvalósítás várat még magára! hajrá, izgalommal várjuk!
    UI: jók ezek a témák, így tovább!!!
  • Diocles
    #36
    " ...a világ legnagyobb repülőgépe, az Antonov An-225-ös is már túllép bizonyos határokat, holott "csupán" 250 tonnát képes szállítani, és felszálló tömege elérheti a 600 tonnát..."

    Gratulálok a cikk írójának, az említett mondatban lévő 3-4 kicsavart logikai hiba, meggátolt abban, hogy tovább olvassam ezt a vélhetően arra nem érdemes cikket.
  • NEXUS6
    #35
    Kafa!

    Föleg a bombázók jók benne;))))

    A film nekem olyan "kékvillámos" utánérzésnek tűnik.
    Jön az amerókai szupercsúcsteknológiával repülő veterán és kinyiffantja csúnyaroszzfijúkat, aki/k most éppen szintetikus/ak, mint ahogy azt a terminátor óta megszoktuk.
  • NEXUS6
    #34
    Ezeknek a párnahatásos óriás szállítógépeknek én is több értelmét látom, nem 4x, hanem 10x olyan gyorsak mint egy hajó, ráadásul az a szél ami 3m es hullámokat kelt simán elfúj akármilyen léghajót, miközben pl a "szörny" még azért elrepül akárhová.

    Ilyen óriás szállító repülőgépeket alkalmazva, egy hadsereg gyakorlatilag napokon belül képes lenne bárhol felvonulni a Világon. Nem kéne hónapokig politikázni mint pl Irakban Boszniában Koszovóban.
  • Gerappa
    #33
    nesztek futurisztikus repcsik, meg amit akartok ;)
    repcsis
  • [NST]Cifu
    #32
    A léghajók terén azt felejtitek el, hogy itt nem a harci zónába repülnek be vele, hanem csak a kiszolgáló bázisokig, és ott pakolják ki az árút, úgy, ahogy most a kikőtökben teszik ugyanezt a hagyományos teherhajók egy-egy misszió alkalmával. Vagyis a léghajók előnye az, hogy a hagyományos hajóknál 4x gyorsabbak, és nem csak a tengeren közlekedhetnek. Ettől függetlenül én is szkeptikus vagyok velük kapcsolatban, főleg a költségek miatt, a tengerhajózásnál mindenképpen drágább, méghozzá nagyságrendileg...
  • NEXUS6
    #31
    A lifterrről valahol azt irták, hogy tolóerő tömegaránya olyan mint pl a forgószárnyas meghajtásé, ami elég kafán hangzik.

    De amíg forgó mozgás előállítására viszonylag kis tömegű hajtóműveink vannak, addig a villany termelésére alkalmas eszközök ehhez képest sokkal nehezebbek. Szal egy ideig még bizti nem fogunk tudni elektromos meghajtású repülőgépet építeni.

    Bár kitudja;)
  • NEXUS6
    #30
    A léghajó téleg csak polgári célra és jóidőben történő alkalmazásra tűnik használhatónak. A legnagyobb veszélyt ugyanis valszeg a szél, meg a vihar jelenti ránézve.
    Az amiknak volt már 2-3 bazi nagy léghajója a két világháború között, elvileg abszolút biztonságos héliummal voltak töltve, de hogy stilszerű legyek "Elfújta a szél" őket.
  • atlagember
    #29
    Mondj már valami részletesebbet erről a lifterről. Nagyon érdekes témának tűnik.
  • atlagember
    #28
    Na végre az oposzok is tudnak valamit, csak jó lenne ha jobban csipkednék magukat.
  • Inquisitor
    #27
    Barkácsoló kedvűeknek:
    Hogyan építsünk Liftert? (hurkapálcika, fólia és egyébb hightech)
    Itt van videjó is működésről ....
    Aztán óvatosan a nagyfrekis résszel, nehogy hamubasültek legyetek. :)
  • dikki*yysw
    #26
    Hehe, pont ma tartottam előadást a robotok hadi alkalmazásáról, már fáj a fejem ettől a sok UAVtól, repülőtől.. :D
  • St
    #25
    ezt senki sem vitatja, első terrorista leszedi egy kalasnyikovval... :)

    léghajónak valószínűleg csak a polgári alkalmazások terén van jövője
  • Kis-Bob
    #24
    Háborús szempontokból szinte hülyeség alkalmazni.
  • Kis-Bob
    #23
    A környezetszennyezésben igazad van. Azonban a Katonaság (bármelyik országban) vajmi kevés figyelmet szentel ennek. És itt nem turisztikáról volt szó. Abban biztosan van jövője. A háborúkban az is figyelembe kell venni, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Pl ennél jobb célpont nem is lehetne. Hatalmas felületet nyújt, és ráadásul a manőverező képessége sem egy Horneté.
  • Csacsis
    #22
    Jellemző, hogy a hadiipar miatt fejlődnek a repülőgépek is. Mellesleg minek, ha az "ion cannon ready" felirat ott villog egy vezető USA katonai hapsi laptopján. (már ha létezik ilyen. S miért ne létezne?)
  • St
    #21
    Ami még fontos a léghajó esetén: a reklámértéke.

    Sok cég bérel léghajót amerikában és lebegnek be nagy tömeget vonzó rendezvények, koncertek fölé promózni magukat. Sötétben is jól használható, belülről megvilágítva impozáns reklámhordozó.
  • St
    #20
    Utoljára ha jól emléxem a 2. világháború előtt robbantak fel léghajók Németországban, pl. a Hindenburg, amiről több film is készült. Ennek oka elsősorban az volt, hogy hidrogénnel töltötték, mivel a Hélium amerikai monopólium volt és Európában nem lehetett hozzájutni. Most már ez megszűnt és mindenhol héliummal töltik, ami lévén nemesgáz nem gyúlékony.
  • Cat #19
    ma már héliummal megy, nem hidrogénnel, nem tud robbani (és régen se robbant, hanem égett)

    egyébként tényleg reneszánszukat élik a léghajók, egyre több kis cég gyárt, mert csomó célra jobb mint a helikopter (városok felett fontos hogy csendes, olcsóbb üzembentartani). Közlekedésfigyelésre, hol mikor van dugó, tévéstudióknak vagy biztonsági cégeknek ideális.
  • Killgore
    #18
    Bocsi, caps off :(
  • Killgore
    #17
    CSAK FEL NE ROBBANJON.
  • St
    #16
    Mellesleg a léghajó sokkal kevésbé környezetszennnyező mint a hagyományos repülőgépek.
  • St
    #15
    Nem feltétlenül. Eddig a léghajóval egyetlen probléma volt: nem tudták megoldani az önálló fel és leszállást, minden esetben nagy földi kisegítőszemélyzetre volt szükség a leszálláshoz.

    Ha ezt megoldják pl. légpárnával, rendkívül olcsóvá teheti a légiközlekedést, kb. mint a tengerhajózás. De nyilván itt nem katonai célú felhasználásra kell elsősorban gondolni.
  • John McLane
    #14
    sztem a léghajónak a turisztikában is lehetne jelentősége, lehet rosszul látom, de szívesen repkednék egy ilyennel nagyvárosok felett, nem semmi élmény lehet ott "lebegni"
  • Kis-Bob
    #13
    Érdekesek ezek az új repülők. Az a léghajó szerintem egy nagy marhaság. Már a 2. VH-ban sem volt eléggé hasznos.
  • Killgore
    #12
    Jó a cikk Cifu! Ezt is kinyomtatom, és megy a többi közé :D
  • gz8
    #11
    Azért csak megismétlik!