24
-
#24 mekorra paraszt vagy ember!! -
zpe #23 Bocs !
Válasz pip 17. üzenetére ! -
zpe #22 Az NO2 valóban probléma! Valóban a jövő a 0 emissziós üzemanyagcellás és elektromos autóké! De az üzemanyagot és az elektromos energiát elő kell állítani akkor is,ezt pedig erőművekben fogják!
A legjobb megoldás a magfúzió lenne és lesz. A fúziós kutatásokban pedig Európa áll a világ élvonalában. Kishazánk pedig Európán belül igen előkelő helyen áll fúziós kutatásokban :)
Valamint ne feledkezzünk meg a biomasszáról a geotermikus-energiáról a szélenergiáról és a napenergiáról sem melyek felhasználásában szintén Európa jár a világ élvonalában,persze biomasszában bármilyen fucsa is talán India van a toppon! Nem szabad figyelmen kívül hagyni egy komoly magyar nemesítést sem az energiafüvet,melynek fűtőértéke az akácfáéval majdnem azonos,kitermelési költsége azomban jelentősen kevesebb! Oda kell figyelni még az energiatakarékosságra is /lámpák,háztart. gépek,autók,házak,ipari gépek,.../ Szóval az energiagazdálkodás nagyon összetett dolog ! -
pip #21 Igen, ez eleg zavaros, mert minden cikk maskent fogalmaz. Az eredeti elkepzeles szerint a vezeto nagyhatalmak az karosanyagkibocsatasukat az 1990-es szinthez viszonyitva kellett volna nehany szazalekkal csokentsek (talan 2012-re). Hogy aztan mi kerult bele az egyezmenybe, azt nem tudom, de szinte mindegy, mert az USA meg Oroszorszag eleg messzirol le.... -
DOT #20 A kiotói egyezmény a szennyezőanyagok kibocsátásának csökkentéséről szól ? Nem kizárt, hogy rosszul tudom, de tudtommal csak a szennyezőanyag-kibocsátás növekedésének csökkentéséről.. -
SniperWolf #19 "-I don't know about you,but i'm going to have my piece of the cake,before this shithouse goes up in flames" -
pip #18 Ja es megvalami: nem kell azt hinni, hogy az USA a seggen ul, csak mert nem ratifikalta a kiotoi egyezmenyt. Tesznek ok is egyet s mast a fust ellen, pl az elen jarnak a hidrogen eloallitasanak es tarolasanak a kutatasaban; minden amerikai autogyarto jovore (ha jol tudom) fel kell mutasson egy "zero emission vehicle"-t, ami a tervek szerint nehany even belul az eladott autok 10%-at kell kitegye az amerikai piacon stb. -
pip #17 Barcsak ugy lenne, ahogy te mondod. Sajnos a jelenlegi trend nem jo iranyba mutat. Igencsak dicseretes az EU hozzaallasa a kornyezetvedelmi problemakhoz, de ez meg nem jelenti azt, hogy a szennyezoanyag-kibocsatas merteke kisebb lesz a kozeljovoben. Az autogyartok egyre jobban odafigyelnek, de sajnos az autok karosanyagkibocsatasank legfobb merceje a CO (szenmonoxid) illetve a szenhidrigenek mennyisege, ami kozel nem minden.... A regi autok ugye rosszul egetnek, sok szenhidrogen marad a kipuffogogazakban, egy adag CO nem alakul at szendioxidda. Az ujak katalizatorral kerulnek forgalomba, jobban elegetik az uzemanyagot, alacsony CO es CH ertekeket tesznek lehetove, ellenben oxidaljak a levego nitrogenjet is a katalizatorban, igy eppen a nitrogen-oxid szintjenek noveleset eredmenyezik. Amirol a cikkben szereplo terkep is szol. Most ha szetnezel keleteuropaban, mi lathato? A volt KGST autok szep lassan(?) lecserelodnek katalizatorosokra, szamuk rohamosan no, magad is leszurheted az eredmenyt... 10 ev mulva nem lesz mar regi Lada, Trabant, Dacia meg effelek az utakon, a levego sem lesz fustos, csupan fojtogatoan edes-budos mint pl Milano kornyeken. -
dez #16 Az egyik folt (kicsi, de piros közepű) ott Európában Budapest... (Egy másik oldalon ki volt nagyítva Európa.) -
zpe #15 Szerintem Catnek igaza van.
Az erópai szennyezés az EU irányelveinek köszönhetően igenis,hogy csökkenni fog ugyanis elő van írva,hogy 2010-ig 10% körüli értékre kell növelni az energiatermelésben a megújuló energiahordozók használatát! Az igaz,hogy még nem minden EU ország áll jól ezen a téren,de azért van haladás és a kelet-európai országok igenis törekszenek rá,hogy elérjék a kitűzött célt! Sőt meg is lehet haladni nem csak elérni! Ráadásul Európában különösen oda kell figyelniük az autógyártóknak a fogyasztásra és a károsanyag kibocsájtásra. -
pip #14 Az hogy Amerika rosszabb ilyen szempontbol, vagy hogy egy fore szamolva ki szennyez tobbet, meg nem segit az itteni helyzeten. Attol meg pont olyan szar levegot kell beszivnod, a kulonbseg csak annyi, hogy tobben szivjak kisebb helyen. -
pip #13 ja, unom az alt+szamok oruletet. Meg kulonben sem tudom mindet. -
#12 Azér ez a térkép semmit nem mond a tényleges kibocsájtott szennyező anyag mennyiségről.
Ameróka legalább 2x annyi szennyező anyagot nyomat ki (nem csak NO2) mint az EU, ahol ugye meg majd kétszer annyian élnek mint a Zusában. Monnyuk ott a benzin pl fele annyiba kerül mint errefelé, szal össze-vissza rohangásznak abban a kib@szottnagy országban.
Az eu meg többé kevésbé betartja a kiotóiegyezményt, ameróka meg alá se írta. -
#11 kertbe-n akartál írni? Mert ez kicsit értelmetlen. -
#10 Ez roppant szellemes... -
#9 Ékezet luxus? -
#8 Magyarországon messze a legszennyezőbb cég a BorsodChem Rt. utána az Egis Rt. követi. Ez a két cég egyben Európa szennyező élbolyába is tartozik.. -
#7 tuttam444444!!!
nemkellett volna elégetni a szemetet kinn a kertbe .. -
#6 Egyrészt kiotói, másrészt még nem lépett érvénybe, mert az oroszok még nem írták alá (Putyin illetve a kormány még csak javasolta az országgyűlésnek). -
pip #3 nem Europa fog noni, hanem a folotte levo NO2 koncentracio. Mar igy is eleg szar a helyzet, vess egy pillantast a fenti kepre. Amennyiben Keleteuropa gazdasaga noni fog, ez maga utan vonja a nagyobb energiafogyasztast illetve az autok szamanak novekedeset. Ugy a hoeromuvek mint az autok jelentos mertekben termelik a nitrogenoxidokat. Ezen a kyotoi egyezmeny nem fog valtoztatni. -
Cat #2 szerintem európa már nem fog nőni, sőt, csökkeni fog (pl. már most életbe lépett a kyotói egyezmény), ezzel sezmben kina és india megfullad a saját mocskában + a miénkben, mert mi (értsd: a gazdagok) odaszállítjuk a lehasznált eszközeinket -
pip #1 Igy ahogy elnezem eleg nagy sz@rban vagyunk. Az embernek nemigen marad mas valasztasa mint beszivni a mocskot es varni a tudokarosodast. Nem tunik valoszinunek hogy a kozeljovoben valtozni fog a kep, Keleteuropa, India es Kina fejlodese pedig csak rontani fog a helyzeten (gondolok itt elsosorban az autok szamanak novekedesere)