19
  • dez
    #19
    (Mármint ilyen sztereoszkópia-alapú megjelenítéshez. Holografikus megjelenítéshez már kelleni fog, mert ott más nézeteket is meg kell jeleníteni, mint ami a kamerák által látott.)
  • dez
    #18
    (A #15-ösben a bili+kéz a "könnyed" algoritmikus (képfeldolgozás, modellezés, stb.) 2D->3D konverzióra vonatkozott, de ez még ugye nem mai dolog. (Bár vannak próbálkozások.) Viszont puszta megjelenítéshez nincs is rá szükség.)
  • dez
    #17
    Ha ez nekem szól, akkor az a válaszom, hogy de, lehet egyszerűen 2D-ből 3D: ahogy pl. a sztereoszkópia csinálja: 2db 2D-s kép (két nézet) van "eljuttatva" a szemekhez, úgy, hogy egy szem csak az egyiket láthatja - amelyik "neki szól". Így tehát itt nincs algoritmikus 2D->3D konverzió. Persze nem tökéletes a sztereoszkópia által keltett 3D élmény (nem olyan jó, mint pl. a hologram), de nem is olyan rossz.

    (A Philips módszere annyival viszi ezt tovább, hogy nem csak két nézetet rögzítenek, hanem többet. Hogy hogyan és miért, azt már leírtam.)
  • Tetsuo
    #16
    Bocs, nem olvastam L a cikket, de
    SzVSz már felvett 2Dből soha semmi nem csinál 3Dt (hacsak egy számgép nem értelmezi a képen látottakat s újramodellezi de ez még naonnaon messze van).
    A 3Dhez hozzátartozik a magasság-dimenzió is..
  • dez
    #15
    Márpedig elhiheted, hogy ehhez (élő 3D mozgókép) első körben 2-9db kamera kell. Már vannak is direkt erre a célra készített kamera-állványok, -összeállítások. Persze egyelőre nem mobil megoldásban. Először legyen meg a 3D infrastruktúra, utána majd jöhetnek az extrák (mini 3D kamera, stb.).

    "bárki 2dből 3d-t easily"

    Bárki... Easily... Meg bili és kéz... ;)
  • Mice
    #14
    "hiszen amennyiben elterjed gyakorlatilag bárki képes lesz arra, hogy a kétdimenziós videó adataiból 3D-s képeket vagy videót hozzon létre, ráadásul valós időben. "

    "arról van szó, hogy 9, horizontálisan legyező szerűen elhelyezett kamerával veszik fel a jelenetet"

    most lehet hogy valamit bődületesen félreértelmeztem mert álmos vagyok, de nekem valaki tényleg 9 kamerát akar bemesélni??

    eggyel is szép boldogulni még állvány mellett is órákon át, és akkor most majd mint a télapó vonszolni fogok magam után 9et egy puttonyban???

    a bárki 2dből 3d-t easily szerintem egy kicsit kontrasztban áll a puttonyos verzióval
  • dez
    #13
    Na jó, mit akarsz? ;)
  • dez
    #12
    Nem érek rá! ;)
  • RangeR
    #11
    istenem!
  • lola
    #10
    Ha jól olvastam, akkor itt egy már meglévő 2D-s alapanyagból tudnak utólag 3D-s képet csinálni. LOL!
    Én pedig helyből átugrom a Parlamentet.

    PS: Vajh' miért nincs egy link sem a cikkben?
  • dez
    #9
    (Van egy letölthető programjuk, de az kézi "3D-sítésre" való. Elég babra munka. Több hasonló, freeware program létezik.)
  • dez
    #8
    újra = elölről
  • dez
    #7
    Na, érdekelt a téma, ezért kicsit utánanéztem. A következő lapokon nagyjából le van írva, miről van szó. Nem egészen úgy van, ahogy a cikk "leírja".

    http://www.research.philips.com/technologies/display/3d/technical.html

    A megjelenítő a jól ismert lentikuláris lencsés LCD rendszert használja, de tovább fejlesztve. A témába vágó újdonság, hogy nem csak két képet (egy sztereo párt) jelenít meg, hanem több nézetet, eddig max. kilencet. Így, ha oldal irányban elmozdulunk, nem fog felcserélődni a jobb és bal szemnek szánt kép, hanem (ha pl. jobbra mozdulunk) ami eddig a jobb szemnek ment, az a balnak fog, és a jobb szembe egy újabb kép vetül. Tehát elég nagy mozgástér van, és csak utána kezdődik újra a nézetek váltása (amely esetben nem megfelelő kép-párokat látunk - ha nem megyünk még egy kicsit arrébb).

    Namost én erről már évekkel ezelőtt olvastam náluk (de még nem ezeken a lapokon).

    Automatikus 2D->3D konvertáló szuperszoftverről (léteznek próbálkozások erre) nem írnak a honlapon. Szerintem inkább arról van szó, hogy 9, horizontálisan legyező szerűen elhelyezett kamerával veszik fel a jelenetet, és ezek szolgáltatják a 9 nézetet a képernyőnek. (Ezzel megvalósul a relatíve komfortos 3D filmezés, minek bonyolítani mindenféle modellező szoftverekkel?)
  • dez
    #6
    Lehet, hogy több (9?) kamera képéből állítja elő a 3D-s modelleket, amit aztán valahogy térhatásúan meg is jelenít?

    "a virtuális valóság kilenc különböző látószögű metszetét"

    Talán ennek a mondatnak a dekódolásával előbbre jutnánk. Vagy azzal, ha elolvassuk az eredeti szöveget a Philipsnél... :)
  • asdasdasd
    #5
    Ez valami nagy butasag.
    Amugy hiaba csinalnak belole 3D-t, tobb informaciot nem tartalmaz mint az eredeti 2D.
  • Macc
    #4
    nekem minden jatek olyan 3d-s, hogy minden szemszogbol mindenki ugyanazt latja...
  • dez
    #3
    A normális hologram nem "követ". (Teljesen olyan, mintha egy ablakon néznél be egy szekrénykébe, stb.)
  • Power
    #2
    Nekem is ez jutott eszembe :)

    Vagy lehet, hogy olyan mint egy hologram, amely "követ". :))
  • dez
    #1
    Khmm, kíváncsi vagyok, maga a cikkíró mennyit ért ebből...

    "A végül létrejövő 3D-s videót pedig mindenki ugyanolyannak látja majd, függetlenül attól, hogy ki honnan és milyen szögből nézi."

    Hihi, már ez is valami? Az lenne az érdekes, ha más szögekből - annak megfelelően - mást látna... :)