102
  • Benedekco
    #102
    ok! a thief3-hoz nem tudok semmit hozzászólni, mert fingom sincs arról a játékról, de pl itt ez a toca(2?) ami 2 cd-s volt ugye, namost voltak benne animációk bik-re tömörítve (ez a teljes 2. cd-t lefoglalta), de játék alatt azt láttad hogy ezek az animációk totál ugyan olyanok mint amit a játék a saját engine-jével csinál... magyarúl csak parasztvakításból volt jó a 2. cd, mert az egészet megcsinálhatták volna a játék grafikai rendszerével, a játék texturáival...
  • Benedekco
    #101
    a dvd drive-okat ingyé osztogatják ugye??? gondolkozz nagyban!
  • dez
    #100
    Azért ha majd elég gyorsak lesznek a GPU-k (plusz erős piaci fölényben lesznek ezek) a real-time számolt algoritmikus textúrákhoz, objektumokhoz, bizonyára a játékkészítők is használni fogják ezeket, ahol lehet, némileg csökkentve a tárigényt. Bár kell majd a hely másra, bőven.
  • Zsoldos
    #99
    videok .bik -ekben, szinten 1 cd terjedelemben.. Annak a mereten is csak komoly minosegcsokkentes aran tudsz csokkenteni.
  • Zsoldos
    #98
    Nezd speciel a thief 1 cd-re sehogy sem fert volna ra, akarhogy ugyeskedsz. Fogd fel ezt az icipici agyaddal. Mivel ha megnezed, csak a hangfileokra ramegy 1 cd terjedelem. (pedig szarra van tomoritve: ogg vorbis.., annal kisebbet es jobb minosegut ritkan talalsz)

    Es a legtobb jateknal ez a szitu. Persze super marional eleg volt 1 kb a hangra, terjunk vissza oda ugye? sot 1.44 -es flopoy is eleg, rafer a prince1 haromszor.

    ennyit errol.
  • Zsoldos
    #97
    olyan intelligens embernek latszol, hogy feljogositalak ra, hogy tovabbra is lehulyezz masokat. Amugy kerlek fejtsd ki mi penzt keresnek azzal, hogy dvd-re rakjak a jatekot? (ami NEM fer ra 1 cd-re)
  • kukacos
    #96
    A dll-ek a kódújrafelhasználás első lépcsői. Ezernyi van még belőle, pl. COM, DCOM, CORBA, .NET, ahol kis (nagy) adminisztrációval még a memórián is osztoznak a közös rutinok, nem csak a vinyón. A programozókon múlik, ezekből a lehetőségekből mennyit használnak fel. De csak magamat ismétlem, a szoftvereket nem méret alapján fejlesztik.
  • Benedekco
    #95
    és az szerinted noormális hogy a win98se-ben még mindíg jelen van a WINFILE.EXE ami a !!!Windows 3.1-ből jól ismert filekezelő, ami még a hosszú file neveket sem látja normálisan...
  • Benedekco
    #94
    na! erről van itt szó kérem!
    csak azt 1-et nem értek, annyi terrorista van ezen a földön... hogyhogy él még Bill Gates?
  • Benedekco
    #93
    tudod mi az hogy tömörítés? a "multimédiát" is lehet tömöríteni...
  • Benedekco
    #92
    mondom hogy hüje vagy!
    nem értessz az egészhez, fel se fogod amit mondok!
    1értelmű hogy jobb 1 DVD mint 800234db CD, DE! ha kiadhatnánk valamit 1 CD-n is akkor mi a büdös francnak kell 1 DVD-re rárakni? gondolkodj... 1*ű a válasz.... PÉNZ!
  • gy
    #91
    Miért kéne egy fejlesztőeszközt használni? Nem egy OS-t akartál mondani? Az, hogy mindent egybe kell pakolni a portolhatóság érdekében, eléggé az átgondolatlanság érzetét kelti a különféle OS-ek terén. Most még csak pár(?) megabájtosak ezek a csatolt "kiszolgáló" kódrészek, de mi lesz, ha később egyre nagyobbak lesz? (Pl. előállnak cégek speciálisabb, fejlettebb GUI kezeléssel, stb.) Jahh, jönnek a több gigás memóriamodulok.. Kár, hogy egy PC-n egyszerre csak néhány programot lehet továbbra is futtatni (az állandó swappelést most félretéve).

    (Egyébként AmigaOS-en van egy pár library (és talán link-lib is, nem tudom), pont a más OS-ekről való portolás elősegítésére is.)

    Természetesen a GPU 1-1 alegysége egyszerre egy pixellel foglalkozik, de ez többszörösen párhuzamosítva van, stb. De most nem is ez a lényeg, hanem hogy SW szinten nem mindíg az egyedi pixelművelet a legalacsonyabb szint. Hanem a vonalhúzás, blokkműveletek, stb. És ugye a vektor-alapú megjelenítésnél alapvetően a koordináták kezelésének vezérlése (amely műveleteket már szintén a GPU végzi - ahogy neki a legjobb).

    u.i. nem flémelni akarok, csak úgy elbeszélgetni, ha szabad.
  • Zsoldos
    #90
    gy az PC-n nem megvalosithato. Nyilvanvaloan az lenne a legoptimalisabb, ha mindenki ugyanazt a fejlesztoeszkozt hasznalna'. De az joval nagyobb korlatozas mint haszon. Ma a tendencia portolhatosag.

    A gpu pixeleket szamol, hiaba bufferelsz be akarmekkora szot, hw-tol fuggoen igy persze parhuzamosithato es optimalizalhato. De nincs olyan gpu szintu utasitas, hogy "szamolj egy pixelblokkot", vagy "huzz egy vonalat". Erre esetleg kiterjesztik az apit, vagy meg magasabb szinten valositjak meg, te csak kivulrol latod ugy, hogy az egy muvelet.
  • gy
    #89
    A GPU általában egészben kezel 32/64/128/256 bites memóriarészeket (szavakat). Mindent egyedi pixelenként csinálni rohadt lassú lenne...
  • gy
    #88
    Hát, én nem tudom, de ismerek pár embert, aki jól ismeri mindkettőt (korábban Amigán fejlesztett, pár éve meg PC-n, nem hobbiból), és nem igazán az a véleményük, hogy a dll megoldás annyival jobb és okosabb lenne, mint az Amigás library-k.
  • Zsoldos
    #87
    Nyilvan nem teljesen igy, mert ott van nemi hw tamogatas is amit ki lehet es ki is kell hasznalni, de lenyegeben ugyanugy pixelbuveszkedes a bufferben.

    Csak adnak hozza egy magasabb szintu, kivulrol elerheto feluletet, amit elneveztek vonalhuzasnak.
  • Zsoldos
    #86
    es azokat a muveleteket szerinted hogyan valositottak meg?
  • Zsoldos
    #85
    Nezd, pc-n mas a szitu, van kismillio fejlesztoi kornyezet. Meg ha csak a gepedre felinstallaltakat vesszuk: Oltari memoria-pazarlas lenne statikusan tarolni, nyilvanvalo, hogy dinamikusan kell kezelni.

    De hogy az az 1-2 mb betoltodjon a memoriaba egyszer a program inditasakor , nem vesz tul sok idot igenybe. Onnantol meg szabad a vasar minden programnak. Meg ha a memoriabol ki is kerulne valamiert jo esellyel meg mindig cache-elve lesz.
    (igy nemcsak, hogy takarekosabb, de gyorsabb is a fiktiv mindentbetoltunk "modszer"nel)

    Ez a leggyorsabb es leghatekonyabb megoldas. Tenyleg okos emberek tervezik ezeket a rendszereket.

    A progikhoz hozzaforditjak a dll-eket, miert ne, mondjuk egy 500mb-s programnak van szuksege arra, hogy 1-2 mb-val sporoljon? (azon az aron, hogy runtime dll-eket kelljen telepitgetned minden programodhoz??)

  • kukacos
    #84
    Ging, a te vinyód tele van? Nekem van 100+-os vinyóm, de nem a programok töltik meg, sokkal inkább az adatok... miféle funkciók lassúak? Arra gondolsz, hogy DOS-ban milyen jó gyors volt a BIOS rutint hívni? Azóta picit összetettebbé váltak ezek a fránya számítógépek ám. Harmadrészt, programozó ismerőseim nem panaszkodnak arra, hogy csak unatkoznak egész nap, valahogy mind sarkában lohol valami határidő... de persze te biztos jobban tudod.
  • NEXUS6
    #83
    KisZse-nek igaza van!

    Nincs is jobb, mint a nagy cégek által használt moduláris programozás. Szerintem még akár hatékony is lehet.

    Pl egy win95-tel megvert 120MHz-es 486-oson (na mikor láttatok ilyet?;)) a word2000 gyorsabb mint a régi 6-os werziójú. Mondjuk én nem is bíztam benne, hogy egyáltalán megmoccan, de láss csodát!

    Már csak azt nem értem, hogy akkor miért nem érzek semmi gyorsulást a gyakorlati munkában, ha 2GHz-es vasat rakok alája.

    Szal, azt messzemenőkig aláírom, hogy ezeknek a feltupírozott demóprogiknak (az az a játékoknak, amit valójában senki nem játszik végig, talán nincs is végük) szóval ezeknek köll a vas, de aki dolgozni akar a géppel annak minek a GHz?
  • ollie
    #58
    Igaz, csak 8 bites volt.
  • Benedekco
    #57
    aha...
    de miért is van az embereknek 100+gigás wincsijük??? véletlenül nem az elhamarkodott, elsietett, fos programoktól? szted noormális az hogy a vidózerem telepítés után 1,6gigát+a swap filet? ami szintém több száz mega...
  • Benedekco
    #56
    neked is be van kötve a szemed! ez a két véglet... a farcry 1 dvd a kkrieger meg 96k... nem lehetne párosítani? debizony! akkor a far cry is lehetne 1 cd és még nállad is menne...
  • Benedekco
    #55
    a zenét wav-ban kell tárolni mert más nem is létezik... a textúrának meg valami profi bmp-nek nevezett csoda formátumúnak kell lennie, mert más NINCS! ugyebár? (esetleg tévednék? ;))
  • Benedekco
    #54
    aha lehet hogy a DVD nagyobb biznisz mint a cd???
    sztem azért nyomatják dvd-re a sok szar játékot, mert abban van a jövő és a PÉNZ
  • kukacos
    #53
    Hát nyüzsögnek itt a zseniális programozók, úgy látom. Már bocs, de mi értelme van éveket szórakozni azzal, ami felesleges? Igen, dolgoztam C64-en és Amigán még anno, azt is tudom, hogy a ma általános szoftverfejlesztési modell valahol a kitűzött célok lista alján tartalmazza a program méretét. Mi a fenének kis programokat készíteni, amikor a felhasználók 100+ GB-os vinyóval rendelkeznek, egy CD 650 MB, és akár 96kb-ot tartalmaz, akár 600MB-ot, ugyanannyiba kerül legyártani, az előző esetben egy rakat feature-ről kell lemondani, ráadásul a fejlesztési idő tízszerese az előzőnek? Ez az egész egy játék, egy hobbi, egy jól sikerült kis coder-compo és nagy marha az, aki arról beszél, hogy "ezek a srácok még tudnak programozni". Nyugodjatok meg, a Microsoftnál dolgozó - egyébként világszínvonalú - programozók is be tudnák zsúfolni a Word lebutított változatát x kilobyte-ba, de nem teszik, mert sürget a határidő, azon kívül az ő programjuknak minden gépen kell futnia (hányan is nem tudták elindítani ezeket a demókat?), egy helyigényben elég költséges fordítási modell alatt készülnek (ismeritek linuxon a strip utasítást?). Emellett vegyétek már a fáradtságot, és nézzetek meg egy 3DStudio-t vagy CorelDraw-t, mitől lesz a program másfél GB telepítve? Hát nem a nyitó .exe-től.
  • Benedekco
    #52
    képzeld a p100-on elm1 a win98 és még a az office95 is, ami szinte semmivel nem tud kevesebbet mint a mostani 2003-as! ami bőven elég lenne minden irodába... de csak azért hogy a microsoft jól éljen, állandóan frissítgetik azt a fos office-t
  • k0zi
    #51
    C64 rulez :)
    Sok 13-14 éves windows user most hogy örül hogy mekkora dolog ez, pedig csak annyi, hogy kihasználták a DX nyújtotta lehetőséget. És ha megnézitek, szép szép hogy 96kb-os a game, de mennyi memóriát eszik?
  • Benedekco
    #50
    aha látom ehhez sem értessz!
    a mod file olyan minőséget hoz, amilyet akarsz, ez csak tőled függ, mert lehet 8bites hangokat is használni és lehet 16bitest is ;)
    amúgy gondoltad volna hogy az UT első részében is mod file-okat hallgattál miközben írtottad a népet???!
  • Bobber
    #49
    Na meg akartam nezni most mar en is azt a hiperszuper fps-t. De hat szomoruan kell kozolnom a tenyt hogy nallam el se indult. Mondjuk igaz hogy nem a legjobb a gepem szal nem a kor legujjab vivmanya mert csak egy 850 es cerka de attol meg azert elindulhatotott volna.
    De hat ami ilyen kicsi gondolom en annyi gepet zabal hogy ez a vas mar nagyopn nem birja kiszolgalni. Pedig a FarCry az elment szal innen kezdve en inkabb az 1 cd-s gamekra szavazok ami lehet hogy sokkal tobb helyet foglal de nem zabalja meg a gepemet teljsen mint ezekre a kis szosszenetekre amik nem foglalnak sok helyet de a legujjab technologia kell hozza hogy egyaltalan megmozduljon rajta valami. Es ezt nem csak a jatekprogramokra ertettem.
  • NEXUS6
    #48
    Tök mindegy hány csatornás, az a mod. Egy rock bandában sincs 4-nél több hangszer. Egy 16 csatissal, meg azért egy fakezű is elég jó hangzást tud magának összehozni.
    Ja amúgy a szintik is csak pár mp-s hangmintákkal dolgoznak mint a mod, szal ha valaki jó minőségű anyagból ügyesen dolgozik, gyakorlatilag csak a lejátszó hardveren(hangkártyán) múlik, hogy hogyan is fog szólni. (Az Amigának azért elég jó hangja volt a maga idejében).

    Más: a SW netes RPG telepitése közben tegnap sikerült hazavágnom a rendszert (W98se-fat32). Hihetetlen de nem találtam egy normális recovery programot. A dos-osak szart se találtak, az újak meg csak winfos alol működnek!!!!! Beszarás, ha egyszer elszállt a rendszerem, akkor hogyan gondolják hogy win alol tudok valamit futtatni? Azért fel kellene nőni ugye, ez már nem az Amiga korszak (sajnos), amikor a 30kB-s loadwb paranccsal megkaptad a graf oprendszert, és futtattad az ABtols-t;((
  • Borg
    #47
    #13
  • ollie
    #43
    A mod max 4 csatornás, minden más ami több, nem a klasszikus mod formátum, mivel az akkori amigák hardveresen 4 hangcsatornát voltak képesek lejátszani.
  • ollie
    #42
    Nem mondanál ilyeneket, ha egy kicsit is értenél hozzá, ugyanis a minősége csak a hang mintavételezési frekvenciájától függ. Lehet akár 44kHz (vagy magasabb) is, ami ugye már cd minőség. Az már más kérdés, hogy gyakran csak 11 meg 22kHz-t használtak annak idején.
  • Borg
    #40
    Ez logikusan nem lehetséges.

    A .kkrieger SEM 96kb, csupán netto annyi. Ha a brutto méretét nézzük, akkor nagyobb, mert a diretx részeit is használja pl. Miután futtatod, jól telepakolja a memóriáidat, a 64kb-os receptgyűjteménye alapján generált programkódokkal, és ott már KÖZEL SEM 96kb.

    A farcry pedig logikusan nagyobb, mivel abban hires textúrák, és hangok stb is vannak, ezeket meg el kell rakni valahova.
  • Begi
    #39
    OFF:
    Ma volt egy nagy tapasztalatom Bill bacsi OfficeXP-vel. 200-as Cyrix gepen (64MB EDO RAM + win98se) kb 0.5 mp, hogy a world, excel stb betoltodjon. Mig a masik gepen 5mp (cerka 2.7 + 512MB DDR RAM + WinXP). Hogy is van ez?
  • IMYke2.0.0.0
    #38
    Remélem, megéljük azt, hogy egy a mai tendencián felnövekvő tini arc lekaparással reagál akkor, amikor hasonló technikával tömörített Játék elé ül, mondjuk 2012-ben.
    A neve mondjuk FarCry 5: The Last Encounter lesz. Mérete pedig az akkor már ódivatúnak számító 1 CD lesz. Textúrái, grafikája, hangjai mégis alázni fogják a mai 1DVD-s gameket...

    Reméljük, hogy eljő majd ilyen idő is...

    -----------------------------------------
    .:i2k:. = IMYke2000 - @ - 2004®
    -----------------------------------------
  • Blackman
    #34
    .mod? :p te jó ég, neked semmi közöd sem lehet a zenéhez, ha ilyeneket beszélsz :p
    Itt eggyesek még mindig nem tudják értelmezni, hogy ez a 96K-s játék programja semmi másból nem áll, mint meghívja a directx-ben már előre leprogramozott részeket:p
    És azért 1 DVD a FarCry pl., mert nagy felbontású texturákat használ és a zene is minőségi kódolású. Egyébként meg nem tudom mi baj van azzal, ha valaki ad a minőségre :p
    Akkor már lehet beszélni valamiről, ha valaki olyan qualitású játékot csinál, mint a FarCry, 32 megában :PPP De eleve nevetséges a feltételezés, aki elhiszi, hogy ilyet lehet csinálni, az nem ért a grafikához és a programozáshoz sem :p
  • arty
    #31
    lehet, h tudod, mi az a mod, de jot meg biztosan nem halloattal ;) .xm v. .it bol voltak siman szinvonalas zenek... .mod a 4 csatijaval persze keves...
  • QuippeR
    #28
    "Ennek ellenére profi cuccok voltak."
    Akkoriban...