7
Wizardry: Tale of the Forsaken Land
  • Neme.
    #7
    Végigjátszottam ezt az igen jó kis játékot! :) Ez azért volt lehetséges, mert a rémesen zajos CD-ről átraktam a vinyóra, s így biztonsággal kiállta a gép a közel 60 órás próbát. Bizton állíthatom, hogy ebben a játékban is benne van a jRPG-k szinte összes jó tulajdonsága, beleértve a turn-based harcot. Ugyan nálam nem az elsődleges szempont egy jRPG-ben a harc, de ennek a játéknak tényleg ez az egyik legnagyobb dobása. Ajánlom úgy általában minden RPG kedvelőnek.
  • zippofcy
    #6
    Hmm ez most akkor a Busin lenne? (Nforce-ról) :
    2003-12-25 PlayStation2 Wizardry Empire 3 Ancestry Of Emperor (c) Star Fish *NTSC/JAP* *CDRiP* 07x20 MB CARAVAN
  • zippofcy
    #5
    Hát igaz a japán kocsik meg játékok a legjobbak, de még ez se tud rávenni hogy a krikszkrakszukat írásnak tekintsem sőt olyan mértékben idegesít hogy még egy japán nyelvű verekedős játékkal se vagyok hajlandó játszani
    Azért a Forsaken Land folytatása nagyon jó hír, nem igazán hittem volna hogy egy ilyen, ma már igencsak rétegjátéknak minősülő proggiból eladtak annyit hogy érdemes legyen kihozni a második részt. Csak meg kell várnom az amcsi vagy EU megjelenését
    Egyébként hol tartasz benne? Én még csak másfél napot nyomtam, épp elakadtam a legalsó börtönszintre vezető összedőlt lépcsőnél (nem tudok lemenni, a liftek nem műxenek) de már letöltöttem egy végigjátszást hogy segítsen hasonló helyzetekben. Csak utálok leírás alapján játszani, olyan mintha filmet néznék
    A Suikoden 3 nekem pont ma jött le, több mint egy heti töltögetés után. Az egyik kevésbé közismert filecserélő proggi legeldugottabb hubjának sarkában találtam meg, átlag 1k/seccel jött az 1.16GB mind1, lényeg hogy végre kiírtam. De nem hiszem hogy elkezdem a Wizardry befejezéséig.
    Különben a Wizardryk közül a 6ossal hetekig játszottam Amigán, a nem túl fényes gfx ellenére. Csak sajna 15 évesen még nem igazán volt bennem elég kitartás egy olyan hosszú játék végigviteléhez.
    A 7est ugyan megnéztem PCn, de valahogy nem fogott meg ... szóval ez lesz az első Wizardry amit végigjátszok ... már HA végigjátszom
    Wow most látom a linkeden hogy van M&M is PS2re ... meg Wizardryk PS1re ... sajna azokra már nincs időm, majd ha nyugdíjba megyek
  • Neme.
    #4
    Of korsz ismerem az eredeti Wizardrykat, amik alapján a PS2-es készült. Nomármost az új PS2-es Wizardryt úgy hívják, hogy Busin Zero: Wizardry Alternative Neo, ami ugyanolyan, mint a Forsaken Land, egyetlen szépséghibája, hogy még csak Japánban jelent meg. :)
    Kutakodás közben találtam egy jó kis weboldalt: csekk disz.
    Amúgy marhára tetszik ez a Wizardry, csak most úgy döntöttem, hogy végigjátszom végre a Suikoden 3-at, mert közeledik a 4. rész, és nem akarok lemaradni semmiről. :)
  • zippofcy
    #3
    A PS2esre gondolsz? Aminek az alcíme a topic címében is szerepel? Mert a Wizardry egy sorozat, a 80as ;vekben jelent meg nemtom milyen platformra, aztán Amigán is volt egy rész (92 körül), aztán PCre kijött 1-2 éve egy újabb, de sajnos már akkor elavultnak számító grafikával meg nem túl eredeti játékmenettel. Ez a PS2es változat sokkal jobb. Lehet azért mert japcsik csinálták . Viszont szerintem ennek még nincs újabb része.
    A gonosz főkari arra jó hogy a legerősebb fegyvereket csak gonosz karakterek tudják használni, és a csapatod többi tagja is gonosszá válik idővel (aki meg nem az be se áll melléd) ha gonosz vagy és annak megfelelően viselkedsz (friendly mobokat is leölöd, illetve beszélgetések során gonoszkodsz). De abban mindenki egyetért hogy jóként vagy semlegesként könnyebb a játék, szóval értelme nincs sok, csak a hardcore evil fanoknak rakták bele
  • Neme.
    #2
    Én játszogatok vele néha, amikor épp nincs más. :) Arra még nem sikerült rájönnöm, hogy mire jó a gonosz főkarakter. Ez talán valamilyen nehézségi fokozat? :) Ugyanis ahogy tapasztaltam, eddig a játék leginkább a jóknak kedvezett... Amúgy gondolkodtam magyarosításon is, de persze ez is csak akkor valósulna meg, ha annyi időm lenne, hogy már tényleg nem tudnék vele mit kezdeni (be kéne már fejeznem a sajátkészítésű hyper-szuper rpg-met is :)). Egyébként van folytatása is a játéknak, ha kell, előhalászom a címét.
  • zippofcy
    #1
    Valami az súgja nekem hogy nem sokan játszhatnak / játszhattak ezzel a proggival pedig tökjó oldskool RPG.

    Az abszolút klasszikus felépítést követi, kezdünk egy városban, oda kell visszatérni eladni a zsákmányt, pihenni hogy feltöltődjön a mana meg szintet tudjunk lépni, új tagokat toborozni meg küldetéseket elvállalni illetve besöpörni értük a fizetséget.
    Dungeon is egyetlen egy van, persze több szinttel. Benn nem lehet se pihenni, se menteni. Mondjuk egy mentést enged arra az esetre ha abba kell hagynunk a játékot, de utána kilép a kezdőképernyőre, visszatöltés után meg törli szóval biztonsági mentést csak a városban lehet csinálni.
    A pihenés hiányából fakadóan meg nem lehet benne se szintet lépni, se a manát pótolni. Igazából nincs is mana hanem pl. egy 8as szintű sorcerer el tud sütni 6 db 1es szintű meg 2-3 db 2es szintű varázslatot, utána pihennie kell a fogadóban. Na persze késekkel dobálózhat egyfolytában (9es sebzés az 50-80 helyett )

    A harc szigorúan körökre osztott, viszont mindig az előzőleg választott lehetőséget kínálja fel, szóval 2mp alatt végezni lehet egy körrel ha nincs szükség taktikázásra. Máskülönben elég változatos, mert nem csak a sima támadás-varázslás-tárgyhasználat-védekezés van hanem Allied Actionnak nevezett támadások is, amiket 2-3 csapattag együtt hajthat végre. Pl. Offensive alatt 2en támadhatnak egy ellenfelet 4Xes sebzéssel, vagy az összes csapattag lerohanja az ellent és mindnek okoznak 0.5Xös sérülést. Defensive alatt meg az első sorban állók kivédik az összes támadást (nyilván ilyenkor támadni már nem tudnak).
    A rendszer egyetlen hiányossága szvsz hogy harc közben nem engedi az equipmentet változtatni, tehát pl, botról nem válthatok át késre.

    Mivel abszolút oldskool ezért hiába full realtime-rendered 3D az engine, a mozgás mindig egy egység ... hmm elmondva hülyén hangzik, a lényeg hogy mint a régi RPGkben kockás füzetbe méretarányosan lehetne térképezni. Bár felesleges, mert van automap, igaz teljes képernyősre nem rakható.
    A kameramozgás meg a karakterek (rajzoltak) stílusa eléggé mangás, valszeg japcsik csinálták a Wizardry név ellenére.

    Kasztokból sincs sok, összesen 8. Ebből kettő pure caster class, a Sorcerer (főleg támadó spellek) meg a Priest, egy pure tank, a Warrior. A többi 5 ezeknek a mixelt változatai, pl. a Bishop sorcerer+priest, a Knight warrior+priest, a Samurai warrior+sorcerer, stb.
    Egyetlen karit tudunk csinálni, a többiek később csatlakoznak. (max 8as a party) A mixelt kasztok lvl 5 illetve 8-tól elérhetők átképzéssel (ha a kiszemelt karakternek a tulajdonságai (Power, Wisdom, Faith, Life, Agility, Luck) elérik a kívánt szintet. Átképezni szintenként lehet, szóval ha nem tetszik hamar vissza lehet csinálni.

    A játék egyébként elég könnyű, na persze a chapterek végét érdemes maxra feltápolt karikkal elérni (minél többet csatázni addig, hogy fejlődjenek ameddig csak lehet, pl. ha a kövi szintlépéshez 1000 xp kell a karinak és az adott szinten levő szörnyek ellen egy csata ad 50-80xpt akkor érdemes megcsinálni a kövi szintet, viszont ha már 3000xp kell akkor nyilván nem éri meg szenvedni vele, jöhet a főellenfél) Azért később biztos nehezebb lesz

    Ha valaki kedvet kapott hozzá nyomás lehúzni a kedvenc fájlcserélő hálózatán, csak 1 CD. Ráadásul a zenék is benne vannak szóval valószínűleg gyárilag is ennyi.
    Ha nincs chippelve a gép lehet próbálkozni platinum kiadással, bár a hazai kínálatot ismerve feleslegesen.

    Ja és egy tanács: kezdetben mindenképp olyan karit érdemes csinálni aki 5ös szinten átképezhető Bishoppá, mert pl. a talált tárgyakat is csak ez tudja felismerni, és ilyen nem csatlakozik hozzánk. Ehhez az kell hogy a kezdőkari aligmentje Good legyen, a Wisdomja meg a Faithje meg 10 körüli vagy afeletti, mert a Bishopnak 20 kell mindkettőböl. Az értékek minden szintlépéskor nőnek, de nem sokkal, talán csak 1-2vel. Tehát erre a két értékre érdemes tenni a pontokat. Mondjuk én elkúrtam a kezdőkarit, de így is könnyű a játék (eddig még ) szóval végül is nem muszály Bishopot csinálni.

    Mint a fentiekből látszik nekem eléggé bejött a játék, nem értem miért nem lehet több ilyet kiadni konzolra a 1st meg 3rd person hegyek helyett. Az FPSek PCn csak uncsik, de konzolon egyenesen röhejesek, az irányítás miatt (egér + billentyűzet hiánya, vagy támogatásuk hiánya miatt)
    Na persze ezt hiába magyarázza azoknak az ember akik az autoaimos henteléshez vannak szokva ... nekik ajánlok néhány perc CSt valamelyik public szerveren