90
  • davos80
    #1
    Kíváncsi leszek, mikor lesz ilyen Gödöllő-Budapest között...Szerintem SOHA.
  • davos80
    #2
    A HÉV egy kicsit rázósabb.
  • FtranX
    #3
    sztem amikor te már 80 éves leszel! :)
  • [NST]Cifu
    #5
    "Nagy sebességeken a maglev hangja egy repülőgépére hasonlít" - állítja Vos

    Miért hasonlítana egy repülőgéphez?!
    A repülőgépeknél a zaj túlnyomó többsége a hajtóművekből jön - itt viszont az teljesen csendes (még annyi zaj sincs, mint egy elektromos mozdonynál...)...
  • Magnetic
    #6
    Valamibe mindig bele kell kotni :)
  • NEXUS6
    #7
    Így is van, le a maglevvel! Éljen a 424-es csühögős mozdony! Amúgy érdekelne, hogy ez a szobatudós, járt már mondjuk kínában a maglev közelében, vagy csak kiszámolta, hogy milyen zajosak ezek a vonatok és hogy az embereknek mennyire ártalmas ez?

    Azért egy 500 km/h vasútvonal mellé 50 M-re nem biztos, hogy lakóházat kellene tervezni, a városban viszont gondolom, ahol lassabban megy ez is azért mégiscsakk csendesebb ez a jószág, mint a jó kis Helyiérdekű Vasút(HÉV)!
  • traXion
    #8
    Orbán viktor ellenezni fogja! :D
  • Cat #9
    ha egy többszáz tonnás test elmegy melletted 3-400al kétlem hogy nem lenne sivító hangja...
  • [NST]Cifu
    #12
    A tömeg kevésbé, a alak jobban befolyásolja a hangkeltést - a maglev pedig eléggé áramvonalas...
  • HuAn82
    #13
    Még vonatra soha nem mondtam ilyet, de k*r@ szép!
  • mainruler
    #15
    ...és hasznos. Kit érdekel néhány hülye közelbenlakó, mikor így jelentősen visszaszorítható lenne a környezetszennyezés. Arról már nem is beszélve, hogy ez a kis tanulmány egyáltalán nem tért ki a hagyományos vonatok okozta földrengésszerű dübörgésre ami szerintem sokkal kellemetlenebb lehet a hangjuknál...
    Ha én vasútvonal mellett laknék, inkább választanám a süvítő de nem dübörgő vonatokat, mint azt, hogy minden félórában kiesik a Herendi porcelán a tálalószekrényből.
  • Pakosz
    #16
    Na ennel nagyobb bajunk ne legyen :)!
  • [HUN]PAStheLoD
    #19
    megy 300 -al mig az ic max. 150 al városba (szvsz) azaz ezt a hangot csak fele addig hallják ergó ha 2x olyan szar is akkorse roszabb! szal sátáp
  • Yetike
    #22
    Nem hiszem, hogy ha ez olyan nagy probléma lenne, nem tűnt volna fel már a teszteléseknél... Inkább csak ilyen na kössünk ebbe is bele felfogás.
  • [NST]Cifu
    #23
    LoL...
    A kínai maglev (amely jelenleg az egyedüli kereskedelmi és nem kisérleti maglev) amúgy így néz ki:

  • Pharaoh
    #24
    Ja, a cikkben lévő képek a japán maglevről készűltek.
  • Yetike
    #25
    Amúgy a mágnesek pontosan 10 mm - el tartják a pálya fölött.

    Ha úgy vesszük, nem is olyan fantasztikus dolog ez a vonat... A francia TGV sebesség rekordja 515,3 km/h, a maglevnek pedig 'csak' 500 km/h ...
    Igaz, a jelenlegi utazási sebességük 'csak' 300 km/h körül mozog, viszont már építik az ennél is nagyobb sebességű sínpályákat, ahol 360 km/h vagy ennél nagyobb lehet az utazósebesség.
  • Pharaoh
    #26
    A maglev rekordja 581km/h, amit 2003 decemberben állított fel.
  • Yetike
    #27
    Na ennyit az SG hírek tényeiről... :)
    ~61 km/h sebességkülönbség... Azt hittem egy mágnesenen lebegő vonat képes klasszisokkal felülmúlni a kerekes vonatok csúcssebességét...
  • Pharaoh
    #28
    Ha azt vesszük, hogy a kerekes vonat 200 év alatt érte el ezt a sebességet, a meglev meg ezzel indult, akkor már nem is olyan rossz.
  • gz8
    #30
    A vasúti járművek sebessége elsősorban a beépített teljesítménytől függ. Mivel a sebességgel négyzetesen nő a légellenállás (magyarán: a 100 km/h-s sebességnél 1-nek vett légellenállás 10%-kal növelt sebesség esetén [110 km/h] már 1,1^2=1,21, tehát 21%-kal nő), a nagy sebességet csak egyre nagyobb beépített teljesítménnyel lehet elérni. Így pl. a 2200 kW-os teljesítményű V43-as egy 5 kocsiból álló IC-vel legfeljebb 130 km/h-s sebességre képes, a 10 ezer kW-s teljesímény teszi lehetővé a TGV-nek, hogy elérje az akár 515,3 km/h-s sebességet. A TGV áramvonalas kialakítása is döntő szerepet játszik e sebesség elérésében; ezt a teljesítményt is csak úgy lehet elérni, ha a szerelvény minden tengelye hajtott.

    A sebességrekordokról: a rainhilli mozdonyversenyt 1829. október 6 és 12-e között rendezték meg, a Rocket elérte az 54,3 km/h-t (egy kocsival), majd a City of Truro (kb. 1000 kW) 1904. május 9-én elérte a 164,6 km/h-t, 1938. július 13-án a Mallard 202,8 km/h-t, tehát bő 100 év alatt elérték a 200 km/h-t.

    A maglev kissé más technológia, nem mondhatnám, hogy össze lehetne hasonlítani a ""kerekes vonattal"", ti. a maglev nem más, mint egy lineármotor, viszonylag kis veszteséggel üzemel; a hagyományos értelemben vett vontatójárművek esetén pedig az elektromos áram energiája több lépcsőben, jelentős mechanikai veszteséggel alakul át...
  • Pepito
    #33
    A cimborám éppen pénteken készített felvételt a maglev utastérben lévő kijelzőjéről. 431 km/h volt a csúcs azon az úton.

    Itt Kínában a zajszennyezés nem szempont egyébként sem. Egymás seggében élnek a népek.
  • Pharaoh
    #34
    Úgy látom a japán egy kicsit éramvonalasabb lesz már mint a kínai.
    http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/english/mlx01_E.html
  • Pharaoh
    #35
    Akit érdekel a hangja az itt talál néhány videót:

    http://s-hosaka.hp.infoseek.co.jp/video/video.htm
  • Pharaoh
    #36
    Nincs rossz orra:

    http://s-hosaka.hp.infoseek.co.jp/photo/mlx25_003.jpg
  • Ph03niXx
    #37
    Na, így legalább tudom, hogy Pepito az a Pepito akit ismerek (ha csak kicsit is).

    Amúgy a kínai maglev a városból megy a reptérre, nem pedig az ország egyik végéből a másikba, úgyhogy az elérhető max. sebesség így is korlátozva van. Rövidebb távolság, kisebb kifutási lehetőség (ugye meg is kell állni). KGy.
  • Pharaoh
    #38
    Betonfallal gyorsan meg lehet állítani.
  • Pepito
    #39
    http://home.wangjianshuo.com/archives/20030809_pudong_airport_maglev_in_depth.htm
  • Pepito
    #40
    http://home.wangjianshuo.com/archives/20031105_pvg_closer_look_at_maglev.htm
  • zaki
    #41
    eza aztán technika bakker... fényévekre le vagyunk maradva hozzájuk képest...
  • [HUN]PAStheLoD
    #43
    remény vazze :)) reménykedsz
  • Pakosz
    #45
    Ezzel nem lehet hirtelen megallni az fix vagy ,hogy is all meg? Lekapcsoljak a magneses teret es raesik a "sinekre".:P
  • Benedekco
    #47
    deszar itt nincs értelme követ rakni a sinre!
  • Tikal #50
    de király videok, még rendesen fékezőszárnyak vannak a vonaton :))
  • Tikal #51
    kis sárgák hogy csipognak a videon :DDDD
  • Yetike
    #53
    Szerintem ez ettől független, kb olyan mint a biztonsági öv. Fel kell raknod még akkor is, ha semmi baj nem történik, de ha történik akkor ott van.

    Az energiaelőállítással kapcsolatban annyit, hogy kár folyton ebbe belekötni. Egyrészt nagy előrelépés, hogy nem a vonat alakítja át az energiát (így szennyezve a környezetet), hanem koncentrálni tudják a szennyezőanyag kibocsátást egy - egy erőműbe. Az energia előállítás fejlesztése már más tészta :).
  • cifuatwork
    #54
    Szerintem a maglevek hatásfoka jobb, mint az elektromos mozdonyoké. Egyfelől itt nem szigetelés nélküli légkábelek vannak, hanem a pályatestben futó kábelek, másfelöl a villanymozdonyban a transzformálás is veszteséget jelent, plusz az elektromotorok vesztesége, plusz a gördülési ellenállás.

    Az elektromos (és rádió) hullámokkal kapcsolatos rémhíreknek nem kell bedölni (bár nem árt az óvatosság). A mobiloknál sincs mind a mai napig egységes tudományos állásfoglalás - az egyik kisérlet szerint károsak, a másik szerint nem. Ez olyan rémhír, mint az, hogy a CRT monitoroknál egy elektronágyúval nézel szembe, és ez jujj, de káros...
  • Yetike
    #56
    Kérdés az, mekkora az optimális féktáv, ami nem jelent túlzott megterhelést az utasokra nézve :).
  • Tikal #57
    hagyományos szerelvények sem állnak meg egy könnyen.
  • Cat #58
    jah, már száznál is cirka másfél kilométer a fékút