90
-
Yetike #90 Ennek amúgy mekkora a teherbírása ? -
#89 :) -
#88 thx instruktor! -
#87 Amugy nem rezonál valami? Nem az a baj?
No én nemtom, de ha siklik akkor nem lehet tul nagy hangja... Visítani az persze visíthat, de a többi is azt teszi... -
#86 Ha lenne szárnya, ezt is repülőnek hívnánk.
Ha egy repülőnek levágnánk a a szárnyát, akkor azt is maglevnek hívnánk.
Legalábbis eléggé hasonlóan néznek ki..
Nagyon dizájnos :) -
#85 Nem igaz.
A repülőgépek azért qrva hangosak ilyenkor, mert (legalábbis egy-két tipus kivételével) utánégető használata mellett képesek csak ilyen sebességre, ergo a hajtómű olyan hangos. Ha Mach2-nél kikapcsolja a hajtóművét, és elszáguld melletted, akkor csak a sárkányszerkezet légellenállásából fakadó zajokat hallanád, amik azért nem olyan vészesek... -
#84 Úgy tudom h a hangrobbanás utáni hang is qrva hangos, ha hangsebességnél gyorsabb jármű halad el mellettem (s én egy helyben vagyok). Javítsatok ki ha tévedtem. -
#82 höhö! :DD -
#81 aszt gyün 1 kisseb rengés és ...
hehe
a hangrobbanáshoz meg annyit hogy ki lehet számítani hogy a pálya melyik szakaszán éri e la hangsebességet és oda raknak 1 alagutat amit le lehet zárni azt csá.... -
#79 Semmi baj - megoldjuk: függőlegesen fogjuk építeni, és a holdba lesz a végállomás :))) -
rolika #78 na ezért nem lesz nálunk soha ilyen: mire felgyorsul, kint van az országból :) -
Deus Ex #77 Üdv.
A Discoveryn egy különleges terveket bemutató sorozat epizoodja a transzatlanti alaguttal foglalkozott. Ez a vízben, száz méteres mélységben lebegő csövet jelent, amit szükség szerinti hosszúságú, esetenként több ezer méteres kábelek rögzítenek az óceánfenékbe süllyeztett horgonyokhoz.
Node itt jön a csattanó: a csövekben vákuum van, és ebben haladnak a vonatszerelvények, hatezer kiloométeres ooránkénti sebességgel.
A megvalósulást a következő század elejére teszik.
További kellemest. -
#76 zárt pálya -> zárt alagút... -
#75 Még a 70-es években voltak ilyen elképzelések, de az már zárt pályán menne, és a jármű elötti szakaszon légritka területett csinálnának bizonyos távolságokra elhelyezett szivatyúkkal. -
#74 Szomoru vagyok :( Akkor eppcsak atlepnenk az ezrest? :(( ;)) -
#73 Nem hiszem ,hogy a hangsebességnél gyorsabban mennének majd. Lehet, hogy halk, de a hangrobbanás akkor sem kellemes.
A Concordnak is csak az óceán felett engedték, hogy átlépje a hs-t. -
#72 Milyen bocce tavolsagokra lehetne peldaul bejarni dolgozni akar tomegeknek 500 km/h-val? Sot ha ez tenyleg csak egy gyerekcipoben levo technologia, es mondjuk ketszer-haromszor gyorsabb is lehet meg... 1000-1500 km/h, fhuu, Budapest lakoovezetebol Berlinbe jarni dolgozni :DDD Vagy Afrikaban osszeszedni a nepet ;D -
#71 A magyar vonatok retyói a roppant fejlődőképes MÁV szinvonalat nyújtják - azonos szinvonal 50 éve! :))
Jobb helyeken már 20 éve is külön gyűjtőtartályos WC-k voltak... -
#69 nemhinném :DD -
Yetike #68 A tény az, hogy a TGV sebesség rekordja 515,3 km/h. Hogy ezt úgy érték el, hogy józsi bácsi tolta közben hátulról, az már részletkérdés.
Egy kérdés : A magleveken is úgy lesz megoldva a retyó, mint a mi vonatjainkon ? Tehát közvetlenül a sínre esik a ... ? :) -
#65 "Kicsit" :DD
Meg csumára tekert walkmant nem hallani gyakorlatilag, olyan zajos az a szar -
sniper #64 :) -
Yetike #63 Sínpálya mellett mindig szar lakni (habár nekem még nem volt lehetőségem ezt megtapasztalni), nem mindegy hogy most a szekrények dőlnek fel vagy egy pár másodpercig hülye hangja van a vonatnak ? -
#62 "Vos szerint a probléma egyik része egyszerűen a zaj szokatlansága, hiszen a hagyományos vonatok zaját már régóta ismerik. Ahogy az emberek hozzászoknak, valószínűleg kevésbé tartják majd kellemetlennek."
Én csak ezzel értek egyet! -
#60 meg meg annyit
miert nem merte meg a zajszintet? -
#59 utolso mondat stim -
Cat #58 jah, már száznál is cirka másfél kilométer a fékút -
#57 hagyományos szerelvények sem állnak meg egy könnyen. -
Yetike #56 Kérdés az, mekkora az optimális féktáv, ami nem jelent túlzott megterhelést az utasokra nézve :). -
#54 Szerintem a maglevek hatásfoka jobb, mint az elektromos mozdonyoké. Egyfelől itt nem szigetelés nélküli légkábelek vannak, hanem a pályatestben futó kábelek, másfelöl a villanymozdonyban a transzformálás is veszteséget jelent, plusz az elektromotorok vesztesége, plusz a gördülési ellenállás.
Az elektromos (és rádió) hullámokkal kapcsolatos rémhíreknek nem kell bedölni (bár nem árt az óvatosság). A mobiloknál sincs mind a mai napig egységes tudományos állásfoglalás - az egyik kisérlet szerint károsak, a másik szerint nem. Ez olyan rémhír, mint az, hogy a CRT monitoroknál egy elektronágyúval nézel szembe, és ez jujj, de káros... -
Yetike #53 Szerintem ez ettől független, kb olyan mint a biztonsági öv. Fel kell raknod még akkor is, ha semmi baj nem történik, de ha történik akkor ott van.
Az energiaelőállítással kapcsolatban annyit, hogy kár folyton ebbe belekötni. Egyrészt nagy előrelépés, hogy nem a vonat alakítja át az energiát (így szennyezve a környezetet), hanem koncentrálni tudják a szennyezőanyag kibocsátást egy - egy erőműbe. Az energia előállítás fejlesztése már más tészta :). -
#51 kis sárgák hogy csipognak a videon :DDDD -
#50 de király videok, még rendesen fékezőszárnyak vannak a vonaton :)) -
#47 deszar itt nincs értelme követ rakni a sinre! -
Pakosz #45 Ezzel nem lehet hirtelen megallni az fix vagy ,hogy is all meg? Lekapcsoljak a magneses teret es raesik a "sinekre".:P -
#43 remény vazze :)) reménykedsz -
#41 eza aztán technika bakker... fényévekre le vagyunk maradva hozzájuk képest... -
Pepito #40 http://home.wangjianshuo.com/archives/20031105_pvg_closer_look_at_maglev.htm -
Pepito #39 http://home.wangjianshuo.com/archives/20030809_pudong_airport_maglev_in_depth.htm -
#38 Betonfallal gyorsan meg lehet állítani.