20179
-
#14677 továbbra is idézet onnan:
"Akkor következik egy kis gyorstalpaló arra az esetre ha leesne az a fránya eső. Murván még nagyjából boldogulni lehet egy száraz pályára való setuppal is, de aszfalton hiába a vízre való gumi, olyan érzés mintha türörjégen mennél.
Egy vízre való aszfalt setupot összehozni sokkal több időbe és gyakorlásba kerül mint egy száraz aszfaltra valót. Ezért több tapasztalat és nagyobb jártasság kell is hozzá.
A lényeg hogy az autó hirtelen mozgásait (hirtelen elúszik az orra vagy a hátulja, vagy esetleg az egész autó) kell valamilyen módon megakadályozni, viszont közvetlenebbé kell tenni az autót. Ennek a legjobb módja a futómű lágyítása, főleg az első futómű a fontosabb.
Először a geometriában kell kezdeni, én a top mount slotot 6-osra szoktam állítani, ezzel csökken az utánfutás, és ettől az autó máris fordulékonyabb lett. Ne felejtsétek el utánállítani a kormányrúd hosszát hogy a toe értéke újra -0,18 környékén maradjon.
Ezután jöhetnek a rugók. A hosszukat növelni kell, a keménységüket pdig csökkenteni, de figyelni kell a geometriában az autó magasságát is, nehogy minden kanyarban lekoppanjon az első kötény. Az elejét érdemes kicsit jobban lágyítani, de annyira azért ne legyen lágy mintha murvára készülne. :) A lengéscsillapítókhoz csak akkor kell hozzányúlni ha finomhangolni akarjátok az egészet.
Utána jöhet a kormányzás. A kormány elfordulási szögét (amit már majdnem mindenki 700 fok felettire állít be) érdemes egy picit növelni, nem kötelező, de +7 fok és még közvetkenebb lett a járgány. Ebben a menüben a rollbarok keménységéből kell visszavenni, az elsőt itt is kicsit jobban mint a hátsót.
A guminyomást 15-20-szal csökkenteni kell, ettől a gumi jobban kúszik, persze ezt is ki kell tapasztalni, túl lapos gumi inkább hátrányos, vigyázni kell mennyire csökkented.
A difi hangolása talán a legfontosabb, a nyomatékok változtatása csodát tehet az autóval. A center csökkentésével fordulékonyabb lesz az autó, kb. ezzel egyenlő értékre kell állítani a hátsót is. Az elsőt viszont növelni kell, így együtt jobban fog fordulni az autó.
A legjobb ha ezeket mind egyenként változtatod az autón, úgy jobban érezni hogy milyen hatással van rá, ezért is olyan időigényes. " -
#14676 folytatás
"Gondolom sokszor előfordul veletek hogy hiába a jó difi beállítás, geometria, de az autó még mindig hajlamos tolni az elejét a kanyarokban. Ilyenkor érdemes beletúrni a rugó és lengéscsillapító beálltásokba.
Az orrtolást nagyon könnyű megelőzni: az első rugó hosszát kell növelni, ezzel arányosan kisebbre venni a rugóerőt. A lágytással viszont sokat kell kísérletezni, mert egy bizonyos ponton túl már nagyon úszkálni fog az eleje és az első lökhárító is folyamatosan a földet karistolja majd.
Ugyancsak erre a célra szolgál a lengéscsillapító menüben a bump és rebound beállítás. A bump csökentése szintén lágyabbá teszi az autót, de ezt se szabad túlzásba vinni, a vizes aszfalt setupomban 4.7-et adtam meg előre, és ez már nagyon lágy. Ezzel egyidőben a rebound értéket is érdemes csökkenteni.
Sokan nem gondolnák, de egy jól megválasztott guminyomás is másodperceket jelenthet a szakasz végén. Nekem aszfalton a 210/200-as érték vált be, ez kicsit soknak tűnhet, de én szeretem az átlagosnál lágyabbra hangolni a futóművet ezért én nem érzem annyira döcögősnek. Murvára érdemes 200 alatti értékeknél maradni, de ha jól emlékszem Mika Maki régen a rankon 130-140-es guminyomással ment, az még nekem is túl lágy lenne... Aszfalton vízre érdemesebb lejjebb venni, így sokkal megbocsátóbb az autó egy hiba esetén. "
"A puhább rugóval viszont a kocsi sokkal instabilabb és borulékonyabbá válik különösen egy gödörrel ellátott kanyarban simán fel lehet borulni egy puha felfüggesztésssel.
Tulajdonképpen amikor a rugó hosszt növeled némileg magasítod a kocsi orrát, amit a strut platform height-al is meg lehet tenni. Ami igazán fontos, hogy célszerű jól belőni az első és hátsó tengelynél a kocsi magasságát, mert az alapvetően határozza meg a kocsi balanszát és viselkedését. A kocsi orrát célszerű lentebb tartani a faránál (ride height), mivel ott a motor ott a több súly ezért ezt figyelembe kell venni. Ha túl lent van a kocsi orra a farához képest akkor nemcsak alulkormányzott tud lenni rossz kanyarsebesség esetén, hanem jó sebesség esetén meg nagyon érzékeny és a kocsi orra vezeti a gépet. Ha nagyon magasan van az orra, akkor bizonytalan lesz az egyenesfutás és úszkál a kocsi és nem lehet precízen irányítani, kicsit hanyattesős érzés és nagyon lassan reagál a kormánymozdulatokra. Viszont ha végre sikerül irányba állítani akkor már jó lenne kanyarban csak ez ugye egyre később jön el. Na ezért kell itt is megtalálni minden rugókeménység mellett az optimális kombinációt.
A lágyabb rugó viszont valóban hasznos az alaptól, de a túl lágy rugóval megint úszós a kocsi és borulékony.
Rollbarokkal kapcsolatban. A kocsi kanyarsebessége elvileg jobb lehet alacsonyabb rollbarral viszont keményebbel sokkal jobban reagál a kocsi a kormánymozdulatokra, hamarabb ráfordul a kanyarra. Itt is meg kell találni az ideális kompromisszumot.
A kerekek dőlése szintén rendkívül fontos. Főleg az első és hátsó dőlés közötti különbség nagyon mérvadó és alapvetően meghatározza a kocsi csúszását illetve kanyarra ráforduló hajlandóságát. Ha a hátsó dőlés sokkal kisebb mint az első, akkor a kocsi keresztben csúsztatása könnyebben kontrollálható viszont sokat megy keresztbe a kocsi, ezért kicsit lassabb lesz. Ha közel van egymáshoz a két érték, akkor nehezebben megy keresztbe a kocsi és nagyon direkt az irányítása, de pont ezért sokkal precízebb vezetési stílust igényel, hogy íven lehessen tartani. Ha íven van, akkor gyorsabb a kanyarban, de nehezebb ezt megcsinálni és kevésbé tűni a vezetői hibákat. Itt is meg kell találni mindenkinek a sajátmagához való optimumot. " -
#14675 RBR Beállítások KÉZIKÖNYV-et valaki fel tudná tölteni? -
#14674 SEtupoláshoz egy kis segítség a rallysimsről:
"A steering rod length (magyarul kormányrúd hossz, de a későbbiekben csak angolul fogom írni, szerintem úgy is elég egyértelmű lesz) menüben a kormányösszekötő hosszát tudjuk álltani, ez pedig a kerékösszetartásra van hatással. Az eredményt a toe melletti részen látjuk, én szeretem ha minimálisan összetartanak a kerekek, -0,17 és -0,20 fok közti értékeket szoktam beálltani, hátul -0,14 és -0,16 közöttit, de ez ízlés kérdése.
A top mount position (csak az első geometria esetén) résznél a futómű felső bekötési pontjait tudjuk változtatni, ezzel változtatjuk az utánfutást. 0 értéknél a legnagyobb, 6-os értéknél a legkisebb az utánfutás, ezt a caster melletti részen láthatjuk. Nagy utánfutás esetén az autó egyenesfutása határozottabb, de hajlamos tolni az elejét ha túl gyorsan esel be a kanyarba. Kis utánfutás esetén az autó kormányzása sokkal könnyebb, sokkal direktebb, esős setupoknál érdemes nagyobb értéket megadni.
A wheel axis inlination menüben a kerékdőlést lehet beállítani, én ezzel nem szoktam ksérletezni.
A ride height az autó magasságát mutatja, érdemes hasonlóra álltani az autó elejét és a hátulját.
A futóműhöz még visszatérek, előbb azonban a difik. A difi mapokhoz én is :lama: vagyok, a difi nyomatékokkal viszont sokat lehet változtatni az autó viselkedésén.
A center torque állításával is nagymértékben megváltozik az autó. Maximális 900 Nm-es értéknél a kormányzás elég nehéznek és határozottnak érződik, míg pl. 700-as érték esetén sokkal könnyebb a kormány, és könnyebben kanyarodik az autó.
A front torque növelésével csökkenthető az alulkormányzottság, a rear torque hatása már nem ennyire egyértelmű, de főleg az elsőt és a centert kell jól beállítani.
Pl. egy 900/700/900-as kombinációval kevésbé fordulékony az autó mint egy 800/800/850-es kombinációval.
Ha már a kormányzásnál vagyunk, akkor nézzük mit jelent a max steering lock értéke. Itt a játék alapbeálltásai elég gyatrák, biztos gondoltak a leendő G25 és DFPro tulajokra, azzal a setuppal bizony ezeket a kormányokat is le lehet koppantani... Az alap 540 fokos értéket el kell felejteni, az RBR-ben 700 fok felett szabad csak gondolkodni. Főleg murván érdemes a maximális értéket megadni, ha ez túl idegen akkor napról-napra növelni az értéket és hozzá lehet szokni. Aszfalton nálam a 706 és 734 fok közötti tartomány a nyerő, havon nem vagyok egy nagy guru, arról inkább nem írok.
És itt vannak még a rollbarok amikről elég nehéz elmagyarázni hogy mit hogyan és miért, de megpróbálom. Ezekkel azt adhatod meg hogy a bódé mennyire mozoghasson a futómű felett. Gyakorlatban ez úgy néz ki hogy minél kisebb az érték annál lágyabbnak és kezelhetőbbnek tűnik az autó. " -
#14673 Király vagy!
Délután próbálom is őket! -
#14672 #14173
#13163
Instruction how play Richard Burns Rally (RBR) using the plugin
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=al&p=howtostart -
#14671 Na találtam magyar setup-okat a cseh pluginhoz, lehet tesztelni.
Várnék visszajelzéseket, ha vmelyik beválik
http://www.rallymax.hu/download.php?list.4 -
#14670 Légyszi írd már le, hogy mi kell innen ahhoz hogy lehessen nyomulni rajta.
Regisztráltam az oldalon, de tudni szeretném mit szedjek le. THX. -
#14669 Miért nem próbálod ki a KSP setup-okat?
Az alaphoz nagyon jó korábban kilinkeltem neked.
Hogy tetszett az esti cseh? -
#14668 Képtelen vagyok végigmenni ezeken a cseh gyorsokon!
Állandóan elszállok valami faxom fék miatt, soha nemmegy a videon látott hradeken pl. a gyerek ugyanezekkel a beállitásokkal!
Lehetetlen! Hiába állitom a féket akárhova, nemfogom ugy érezni ezt soha mint egy normál autóban, ott ugye nemsatuzik be félbenyomásra...
Pajti ha megkérlek feltöltesz aszfalt beállitást nekem az alaphoz ami neked jolmegy, és szerinted zsír!?
Köszi! -
#14667 szép érdemes volt látod elkezdeni
Végre énis dobogón vagyok az előbbi versenyen WRC-ben
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=tourmntres2&torid=439a7bf80263fe2e5d005196c883f77f&stage=12&class=1
Ezt a rally versenyt mindenkinek ajánlom szerintem nagyon jó
nemsemmi esti cseh pályán menni
FANG - Asfalt Rally
-
#14666 -
#14665 Na mekkora verseny volt ez most
Eddig talán a legjobb verseny amit részt vettem 12 szakasz kezdődik két franciával aztán esti cseh pálya !
Ami után nem volt javítás és ugyanott napali verseny az jól sikerült
Közben külön verseny veled második francián előnyt szereztél azt próbáltam behozni, de a csehen több szakaszon át egyszerűen nem volt car repair ami meg előtte volt ottse tudtam teljesen megjavítani, így volt olyan szakasz ahol csak szinte gurultam örültem, hogy beérek.
Azt hittem már nem érlek utol aztán a végén sikerült két WRC-s első helyet menni és így feljöttem.
De szerintem sokaknak akkor már rosz volt a kocsija az addig fölényesen vezető srác kétszer mögöttem végzett szerintem ezért.
Na megyek megnézem az eredményeket :P -
#14664 Őőő, azokat nemte állitottad be ahogy?!
Nekem pár info kellene inkább, hogy mi-micsoda, és mire hat a viselkedésben (persze nekem csak kezdőszinten kellene)!
Azokat nyulván énis tudom, hogy aszfaltra nemrakunk lógó rugókat, meg nemmagasitjuk halálba, hanem inkább le...
A setup-ban az a sok cucc gyááá! -
#14663 Nem, a francián gyakoroltam és a finnen sokat... -
#14662 Énis nyomtam 1et azokon a ZGORZELEC Virtual Rally Team-es gyorsokon most, hát a felén KO lett a kocsi, de a javitásnál volt setup, és mivel ezek a cseh(?) gyorsok elég rosszminőségű utak, emeltem saccra 5cm-t a verdán, és a féken a 10000mpa-t levittem 9500-ra elöl, hátul már nememléxem, de az arány 63-37 volt!
Ezzel a fékkel legalább nemfordult ki mindenhol a subaru sem, viszont elég gyengécske lett, szoval ha valaki belőné, akkor 9500-10000 közé állitsa, mert ez (jó amúgy) hosszabb féktávot igényel!
Mamár nemhiszem, hogy megyek még vezetni, de holnap megpróbálom jobbra belőni a féket!
Jah a futómű sem tuti így, kicsit jobban tolja az orrát, szerintem elöl lentebb rakom, aztán meglátjuk!
-
#14661 metnem egy versenyen, faszán második voltam a 80bol vagy hány volt, erre nem screenelte le....de 3ik gyorson kiestem szal mind1...:D -
#14660 Azt hittem már régóta nyomod rajta.
Én emiatt kezdtem el online játszani -
#14659 Köszönöm / telepítve / Teljes siker / borzasztó nehéz pálya -
#14658 Cseh Plugin
New test plugin version released !
http://rbr.onlineracing.cz/storage/RBRTM088RC1Inst.exe
Please write comments to forum. -
#14657 Zgorzelec az Lengyelország
Ha erre gondolsz "ZGORZELEC Virtual Rally Team" akkor a korábban linkelt Hradek pályacsomagot kell telepíteni -
#14656 Köszi és mit tudok csinálni ha állandóan azt írja rá.hogy "nem eredeti textura" ??? /ZGORZELEC/ -
#14655 Hradek-Liptakov. -
#14654 Vki . tudja melyik az 516 stage ! -
#14653 ja akik felrakták a carpack-ot azok nem tudják kettes kocsi miért nincs illetve nálatok ígyis jó? -
#14652 Nah jó volt a megérzésem, jól szoktál menni mikor látlak legalábbis hozzám képest :P
Te miért lettél tegnap DNF? -
#14651 Szép
A telepítős oldalról raktad be?
Készíthetnél egy videót arról ahogy mész
De nem értem ezen is rajta vagyok. -
#14650 Ez attól is függ offline online akarsz kezdő vagy vagy már profin játszottál melyik mód stb. -
#14649
De nem értem én hogy vagyok rajta ma még nem mentem. -
#14648 A KSP Setup-okat nem lehetne úgy használni, hogy a reklamált értékeket kicsit visszavenni, hogy elfogadja?
vagy az akkor már nem lenne jó és nem olyan egyszerű? -
Neoncsoves #14647 csaló.
amúgy szép volt :D -
#14646 De ezek az alap fizikához és alap pályákhoz, Cseh pályákra valami "speciális" kellenne. Ha van valakinek akkor ne habozzon megosztani :)
Puhább gátlók kellennek nagyobb rúgóutak szerintem. -
#14645 -
#14644 Mihez kellene? :)
Subaru 2000 WRC-hez van aszfalt meg murva, Citroen Xsara 2005 WRC-hez mind a 3.
Meg Subaru 2005 WRC-hez murva, már ami normálisabb (nekem) -
#14643
:) -
#14642 -
Neoncsoves #14641 az a Mitsu mekkorát esett fentről... aztán mégis ment tovább :D -
#14640 Egy beállitást nemadnál nekem pliz? -
Sponnyabob #14639 Sziasztok!
Valaki tudna belinkelni vagy ajánlani fizikát a játékhoz vagy jó lesz az alap fizikája a játéknak. Most újra szeretnék kicsit komolyabban is játszani szóval akkor már alapból olyat akarok megszokni ami jó is. Köszi! -
balazsgigi #14638 Hali!igen innen vagyok.Tetszik nekem is ez az online dolog.Én is felraktam azt az új carpack-ot,és azzal szerintem jobb az irányíthatóság.Bár még sokat nem teszteltem.