19
  • Deus Ex
    #19
    Morgen.

    Háát.. a hivetásos informatikusok megsértődnének, ha én a soraikba akarnék állni. A helyzet az, hogy valooban, mint informatikus-féle-műszaki-ügyintéző dolgozom , de nem vagyok sem különösebben hozzáértő, sem pedig elvakult rajongója a területnek. Ennek köszönhetően kivülállóként látom a területet, mindemellett van körülöttem néhány hivatásos informatikus, és egy kicsi ragadt rám az ő szemléletükből.
  • Kefete
    #18
    AZ előzőt Deus EX-nek írtam.
  • Kefete
    #17
    Ez nagyon okos, és igaz eszmefuttatás volt. Gondolom hivatásos informatikus vagy. Én most annak tanulok. :) Remélem, hogy mire végzek, addigra sok magyar cégnek lesz szüksége igazi informatikusokra.
  • mrzool
    #16
    Azért mindent te sem tudhatsz.:)))))
  • mrzool
    #13
    http://www.microsoft.com/hun/office/preview/top10.mspx

    "És honnan lehet leszedni???"

    Minek kell? Menőzni akarsz vele? Mert az otthoni userek számára gyakorlatilag nem nyújt sok újat, ez egy nagyvállalati termék.
  • Deus Ex
    #11
    A hivatkozott dokumentumban leírt dual processzor, mint rendszerkövetelmény kijelentésre reagálva én az alább gépen ismerkedem a rendszerrel:
    BX440
    P III 500 Mhz
    256 MB Ram
    ATA/100 Diszk
    XPPro
    A sebességet megfelelőnek találtam.
    Mint említettem, a kielégítő megoldást nem feltétlenül a csilivili vadiúj izékben kell keresni.
    A bevezessün-e újat-e, ne vezessünk-e be újjat témaköréhez azt tenné hozzá, hogy az egyik telephelyünkön öt éve NT4-et használunk, öt éves gépeken. Miért? Mert nem kellett más! (Igaz, háromnegyed éve tervezgetjük már az áttérést, az egységesség kedvéért, de nem csak végtelenül bölcsek vagyunk, hanem lusták is, de mint a dög.:-))
  • Deus Ex
    #10
    Morgen.

    Hát úgy a probléma alapvetően nem az Officéban gyökerezik, hanem abban, hogy azokra a magyar vállalatok zöme most kb. ott tart, mint egy ámerikai tartott a hetvenes évek közepén. És ezeknek a problémákra akarunk ráhúzni olyan megoldást, ami egy harminc évvel előbbre járó gazdaság és felhasználói kultúra számára készültek. A költségeknek kisebbik részét teszik ki a gép és programbeszerzések, az igazán húzós tétel ezeknek a bevezetése. Először is valakinek tisztában kellene lenni avval, hogy mit csinálnak az ő vállalatánál, aztán avval is tisztába kellene jönni, ezt hogyan lehet egy új programmal optimalizálni, aztán ugye ki kéne dolgozni ennek a részletekbe menő tervezetét, aztán az egész tervet meg kellene valósítani, a gépek megvásárlásától a programok testreszabásán át a felhasználók oktatásával és folyamatos támogatásának a biztosításával bezárólag. Nos, ez a drága mulatság, és erre nagyon kevés helyen van lehetőség, és a beruházás megtérülése is csak hosszútávú. A legtöbb helyen összesen arra futja, hogy felvegyenek valami hobby informatikust aki két fuckbillgéc-kibavindóz között felhány valamit a legocsóbb szemét pcre, odalöki, hogy neszerozihasznájjad, és teleszájjal szidja a szerencsétlen felhasználót, amikor az kérdezni mer. Ilyen körülmények közé se Office rendszer, se XP, se semmi nem kellene, elég a 468dx, win31, meg a Word6, minden ezen túlmutató, ennek a szemléletmódnak a keretei között mozgó informatikai tárgyú beruházás felesleges és soha meg nem térülő pénzkiadás.
    Nem a Windows hibái gátolják a hatékony felhasználást, hanem az emberek gondolkodásmódja. A mai vezetők zöme huszonévvel ezelőtt berögzült pavlovi kutyareflexek szerint cselekvő emberek, akiknek se hajlandóságuk, se energiájuk nincs a korszerű információkezelés lehetőségével megismerkedni. Az ügyintézőkkel talán már jobb volna a helyzet, mivel ők ugye azt csinálják, amit mondanak nekik, de az ő képzésükre rendszerint nincsenek források.
    Egyszóval, a fenti kusza gondolatmenetet úgy összegezném, hogy egy új rendszer bevezetése előtt el kell gondolkodni azon, hogy vajon tényleg ott tart-e már az adott szervezet, hogy csakis és kizárólag egy új szoftver segítségével lehet azt hatékonyabbá tenni. Általában nem ez a jellemző, először is három dolgot kellene csinálni: Gondolkodni, Gondolkodni, Gondolkodni. Számot kell vetni avval, hogy mit kell csinálnunk, azt most hogyan csináljuk, és ha a két állapot nem fedi egymást, akkor hogyan közelítsünk az ideális felé. Véleményem szerint ma Magyarországon ez a gondolatmenet nagyon kevés esetben vezet el egy új szoftvereszköz bevezetéséhez, mint a hatékonyság növelésének egyetlen és üdvözítő megoldásához.
  • mrzool
    #9
    Szerinted tényleg attól termel többet egy vállalat, mert gyorsabban gépel valaki?:)) LOL.
  • b
    #7
    no, akkor cikk örömére idézzük fel a sötét klasszikus egyik nagy köpését:

    "this is the new shit"
  • mrzool
    #4
    A konferencia résztvevői a magyart kapták meg, ergo van már magyar. Ha eljöttél volna, most nem lenne gondod a beszerzésre.:)
  • gz8
    #3
    "hogy az ezt a megoldást használó infomunkások hetente két óra további munkavégzési képesség birtokába jutnak túlórázás nélkül, hogy a vállalatok dolgozónként átlagosan 4000 dollár nettó jelenértékre tesznek szert"

    Ha a nagymamának lánctalpa lett volna...
  • Darth Sith
    #2
    magyar verzió kapható már avgy csak angol? mert nekme anoglom vana 2003ból. kéne vhonnan magyart leszedni.. :DDD
  • whitehawk
    #1
    Éljen a szar!