25245



















  • DirtyGab3sz
    #25085
    Én lehet konzervatív vagyok...ja az vagyok, egy vénülő házsártos köcsög...szóval lehet az vagyok,de aki videózni akar vegyen videókamerát.
    Bár, az utóbbi évek történései a fotóapparátok terén már-már azt mondatják velem, hogy a nem profiknak gyártott dslr-eknek igazándiból nincs is már létjogosultsága.
    Egy MILC géppel mamár egy amatőr fotós tökéletes minőséget képes fotózni, adott esetben,és az itthoni árak tekintetében ugyanott vagyunk szinte.
    Egy milc gép kb ugyanannyi mint egy nem belépő dslr váz.
    és ha még a gép súlyából adódó előnyökre is kitérünk, akkor egy milc gép a legjobb választás.
    Mondom..amatőröknek!
  • Timber
    #25084
    videozasra manapsag mar a Sony a meno :P
  • akyyy
    #25083
    kihajtható lcd ami számomra elég hasznosnak tunik ha videózni akarok vele (igaz, arra meg ott a kamera, de sajnos az mrá elég régi, szebb képet meg jobb videót csinálna a 600d, legalább is amiket láttam youtubon..."

    tény, hogy valóban meg kell tanulnom még ezt-azt, mert eddig hiába probálgattam a kamerával fotozni (amiegyébknt canon hv30), kb 1/10-e a tudása, vagy annyi se :)
  • Bobber
    #25082
    Nem vagyok egy nagy guru a fotózásban de szerintem ezekre a kérdésekre az én válaszom is megfelelő lesz. A profik meg majd vagy kijavítanak vagy lehurrognak.
    "canon eos 600d mennyire jó még?"
    az alábbi kérdésekből:
    "egyébként mit kell ahoz nézni vagy mi kell ahoz, ha pl focit akarok fotozni már sötétedés után, kevésbé jó fényviszonyok mellet"
    arra következtetek hogy még nagyon az elején tartasz a fotózás tanulásának.
    Szerintem a 600d maximálisan kiszolgálja minden igényedet és teljesen felesleges sokkal profibb újabb stb gépet venned. Szerintem szerezz be egy pár fotós könyvet (elég sok fellelhető az interneten pdf-ben) és olvasgasd egy kicsit, hogy mi is az amit tényleg szeretnél csinálni. Ha már a dslr gépek irányába kötelezed el magad akkor midnenképpen tedd le a voksod valamelyik gyártó mellett mert utána midnenféle kiegészítőket amiket veszel csak az adott típusú géphez tudsz majd használni, és ha veszel több obit is mondjuk a Canonhoz azt nem tudod használni pl a Nikon-nal.
    Amúgy ha pl tényleg focit akarsz fotózni sötétedés után és nem pont melleted vannak a focisták (ez ha csak nem vagy te is a pályán és szaladgálsz velük) ami egy meccsen elég ritkán fordul elő, akkor bizony nagyon komoly teleobira lenne szükséged iszonyat fényerővel ami sokszorosan túlmutat már a 600d árán. Szóval szerintem először az alapokat érdemes átnézni, megnézni milyen korlátok vannak, mi az a pénzkeret ami a rendelkezésedre áll és hogy hobbi célra tényleg szeretnél e költeni rá annyi pénzt. Amúgy ha pl a 600d-t veszed is meg a kit obival csak nagyon kompromisszumokkal tudod megvalósítani hogy az általad felsorolt szitukban tényleg komoly és jó képet csinálj. Nem lehetetlen de ahoz már szerintem azért kicsit konyítani kell a fotózáshoz és nem az alapmotivum programokkal kell fotózni. Nem azt mondom hogy ugyanolyan vacakok lesznek a képek mint egy kis fényerőtlen kompaktal mert attól azért jobb lesz de nem fogod valószínűleg azt kapni képminőségben amire számítasz.
    Tehát én azt mondom jó kis gép a 600D és ennyiért már nem is drága.
    Annak idején én is gondolkoztam rajta de inkább az 550D mellet tettem le a voksom mert kicsit olcsóbb volt és az én igényeimet teljesen kiszolgálja. Egyáltalán nem érzem úgy hogy elavult lenne és az egyedüli ami miatt a 600D tetszett az a kihajtható lcd lett volna ha tényleg nagyon nyakatekert szögben kell valamiért fotózni, de azt meg megoldom emlékezetből.
    na de nem szaporítom tovább a szót.
  • akyyy
    #25081
    canon eos 600d mennyire jó még? videózásra is használnám meg fotozásra természetesen (abból is kb minden félét, autók, események, táj, tárgyak, állatok, stb.)
    csak már eléggé "régi" gép, és lehet van ujabb felőle. árban kb ilyenre gondoltam klikk
    canon vagy nikon de inkább az előbbire hajlok de végülis mind1 :)

    azért nem akarok árban flé menni mert akarok hagyni kiegészitőkre is pénzt (gondolok itt a vakura, meg esetleges objektivekre).


    egyébként mit kell ahoz nézni vagy mi kell ahoz, ha pl focit akarok fotozni már sötétedés után, kevésbé jó fényviszonyok mellet (sulis esemény, van világítás, de eddig nem gyakran sikerültek jól a képek, vagy elmosodott mind, vagy nagyon zajos, esetleg sötét és nem látszódik semmi, de nem valami komoly gépet adtak, kamerámmal meg nem csinál jó képet, igaz az nem is fotozásra való :D)
  • DirtyGab3sz
    #25080
    Ezek a gépek kb ugyanazokat tudják.
    Bármely márka,bármely gépe.
    A dslr gépek között már nagyobb a kontraszt,pláne a többféle objektívek miatt is!
  • fifi
    #25079
    ezt nézegetem most pl.
  • fifi
    #25078
    ja igen: fontos a makro/lehetőség szerint/ a másodállásom miatt, nyilván nem művészi szinten, de korrekt kell hogy legyen...
  • fifi
    #25077
    Üdv!

    Milyen digi gépet lenne érdemes venni 40rugóig? Fotózok tájat, állatokat, de tárgyakat is...
    észre vettem, hogy a rendes kézzel állítható objekívvel szebb képeket csinálok, meg amúgy fontos az optikai zoom, tehát a full automata készülékeket, vagy mint az alattam említett Sony DCS S5000is, hanyagolnám.

    köszönöm előre is a válaszokat.
  • Christiansen
    #25076
    Sziasztok,
    milyen belépőkategóriás kompakt gépet tudnátok ajánlani?
    Mi az, amit semmiképp se,
    miket kell elkerülni?... Egyelőre ezeket néztük ki:

    Sony DCS S5000
    ===============
    Valós pixelszám:14,1 millió
    Teljes pixelszám:14,1 millió
    Makró:Igen
    Zoomtartomány min:5
    Zoomtartomány max.:25
    Optikai zoom:5 x
    Digitális zoom:10
    Rekeszválasztó:Nincs
    Manuális fókusz:Nem
    Zársebesség min.:1/​­2000 mp
    Zársebesség max.:2 mp
    LCD méret:2,7 "
    Memóriakártya típus:SDHC, SDXC, SD
    Érzékelő:Super HAD CCD
    Beépített vaku:Igen
    Külső vaku illesztő:Nem
    Fehéregyensúly beállítás:Manuális és Automatikus
    Csatlakozó:USB, AV
    Automata időzítő:Igen
    Sorozatfelvétel:Kb. 1 képkocka/​­mp
    Video rögzítés:Igen
    3D felvétel:Nincs
    Állványmenet:Igen
    Tartozék:USB kábel, Elem, Tok, Hordszíj
    Szín:fekete
    Méret:97,5 x 61 x 29,6 mm
    Súly:172 g

    vagy

    Casio Exilim EX-N1
    ==================
    Effektív pixelszám
    16 megapixel
    Zoom
    5x
    LCD
    2,7"
    Memóriakártya-foglalat
    SDHC, SDXC
    ISO értékek
    100, 1600, 200, 400, 64, 800, auto
    Képstabilizátor
    Digitális stabilizátor
    Beépített vaku
    van
    Valós pixelszám
    16,4 megapixel
    Zoomtartomány (35mm)
    26mm - 130mm
    Digitális zoom
    4x
    Szenzor típusa
    CCD
    Manuális fókusz
    nincs
    Autofókusz
    Arcfelismerő AF, Contrast TTL
    Makró
    10 cm
    Szűrőméret
    nem helyezhető rá szűrő
    Kereső
    nincs
    Kategória
    kompakt
    Fehéregyensúly
    6 előre beállított, auto, manuális
    Fehéregyensúly finomhangolás
    van
    Rekesztartomány
    f/3.2 - f/6.5
    Zársebesség-tartomány
    1/2000 - 1/2 másodperc
    Szenzor mérete
    1/2,3"
    Külső vakupapucs
    nincs
    Vaku opciók
    vakutiltás, vörösszem-hatás csökkentő
    Expozíciókompenzáció
    ±2EV 1/3EV lépésköz
    Fénymérés
    multi-pattern
    Rekesz-elõválasztás
    nincs
    Zársebesség-előválasztás
    nincs
    Sorozatfelvétel
    van
    Filmfelvétel
    1280 x 720, 30 fps, 640 x 480
    Távkioldó
    nincs
    Állványmenet
    van
    Önkioldó
    10 másodperc, 2 másodperc
    Belső memória
    41MB
    Burkolat anyaga
    nincs adat
    Tömörítetlen formátum
    nincs
    Egyedi akkumulátor típusa
    Li-ion (NP-80)
    Akkumulátor mérete
    egyedi
    Videokimenet
    van
    USB
    van
    Tartozékok
    akkumulátor, CD-ROM, használati útmutató, USB kábel
    Méret
    98.5 x 58.2 x 21.2 mm
    Súly
    128g
    Megjegyzés
    -
    Garancia
    2 év
  • GregSB
    #25075
    Chicago Sun Times lap kirúgta 28 fotósát, helyettük a riportereiket tanítják meg okostelefonokkal fotózni
  • Loál János #25074
    Akkor Tv módban, vagy manuálban kell játszanod.
  • repvez
    #25073
    Igen azzal szoktam csinálni,de az ilyen esetekben ,nem biztos, hogy elég neki az expo eltolás hanem kéne a zársebesség vagy a blende állitás is .Amit normál esetben ugye a fénymérést oda teszem amit szeretném hogy látszodjon a képen.
    DE ha nem mozditok a készüléken akkor nem tudok egyszer a szoborra egyszer a háttérre mérni a különböző beállitásokhoz.
  • Loál János #25072
    K200D, ugye? Az is tud automatikus expoziciósorozatot, beállítod, nyomod, amíg hármat exponál, és kész. Ha nem vagy PS-huszár, akkor állványról.
  • repvez
    #25071
    HDR képet, hogy kell olyan helyzetben késziteni amikor ellenfény van ls máshova kéne a fénymérés a 3 kép között, ugy hogy ne mozduljon el a kép?
    ÉStem olyan helyzeteket, mint egy szobába egyszer a szoba legyen világos máskor meg az ablakon látszodo táj és a végeredményben pedig mindegyik jól látszódjon ne legyen kiégve az ablak vagy sötét a szoba.

    Vagy szemben a nappal egy szobornál?
  • Loál János #25070
    Valami fix, egyszerű témán összehasonlítod az általa mutatott expozíció értékeit egy digigéppel.
    Túlexponálni akkor szoktak, ha nagyobb feszültségű elemet raksz bele, nézz utána, hogy mi kell neki, és mi van benne.
    Egy vakupapucsom van Zenithez, asszem a TTL-re is jó, TÍZEZERÉ.
  • norbre
    #25069
    ne mértek hozzá, de gondolom hogy nem mai darab, és ami romolhat az romlani is fog idővel, szóval simán lehet hogy már nem pontos.. viszont ha tudod mennyivel tér el akkor korrigálhatsz ;)
  • tenkenorman
    #25068
    Hali.
    szeretek fotozóni, bár nem tudok:P (www.tenke.hu) vettem egy Zenit TTL gépet 4000 forintér egy barátomtól, és érdekelne hogy meg ldehet e bízni a fénymérőjében... van egy olyan érzésem hogy túl szeretné exponáltatni velem a képeket.

    / ugyanitt.... ha valakinek van zenit tartozéka akár még érdekelne is (Vaku, tele, macro stb.)
  • Timber
    #25067
    Exposure Triangle tutorial
  • Lateralus
    #25066
    "A filmen szereplő érzékenységi iso szám mit jelent?"

    Nem fogod elhinni, a film érzékenységét, nemzetközi szabvány szerint :)

    ISO100-as általában alap érzékenység. Az ISO400-as két fényértékkel érzékenyebb (ISO100-200-400), vagyis viszonylag gyengébb fényviszonyok között két egész lépéssel rövidíthetsz a záridőn, vagy szűkíthetsz a rekeszen, de a film expozíciója azonos marad.

    Mondok példát. Mondjuk a fénymérőd azt mondja, hogy adott megvilágítás mellett ISO100-as filmnél F4,0 rekeszhez 1/50mp záridőt kell állítanod. Te rövidebbet szeretnél mert a képen sétáló emberek vannak és azok 1/50 mp alatt jó eséllyel kicsit bemozdulnak a képen. Ilyenkor jön jól az ISO400-as film, mert F4,0 rekesz mellett két fényértékkel rövidebb záridőt (1/50 - 1/100 - 1/200 mp-et) használhatsz.
    Az is megteheted, hogy nem a záridőt változtatod, hanem a rekeszt szűkíted 2 értékkel, hogy nagyobb legyen a mélységélesség. ISO100-as filmen a téma F4,0 rekesszel és 1/50mp záridővel ugyanolyan sötét lesz, mint ISO400-as filmen F8,0 rekesszel és 1/50mp záridővel.
    Az is lehetséges, hogy mindkettőn egyet-egyet növelsz. Tehát ISO100-as filmen a téma F4,0 rekesszel és 1/50mp-el ugyanolyan sötét lesz, mint ISO400-as filmen F5,6 rekesszel és 1/100mp-el.

    Az ISO100-as film többnyire finomabb szemcsézetű, részletezőbb, az ISO400-as durvább.
  • kubin
    #25065
    Sziasztok!

    Néhány napja döntöttem el, hogy elmerülök kicsit az analóg fotózásban, először csak fekete-fehérben. Először a google keresővel próbálkoztam, hogy megtudjak néhány alap dolgot: a rekeszérték és az expozíciós időről és a filmek iso értékéről, de sehol sem találtam részletesebb, tudományosabb leírásokat ezekről és a köztük lévő összefüggésekről. Ha valaki tud egy részletesebb leírást ezekről neten magyarul vagy angolul, szakirodalmat, vagy esetleg kútfőből el tudná magyarázni azt nagyon megköszönném.

    Pl.: A filmen szereplő érzékenységi iso szám mit jelent? Annál nagyobb rekeszértéket nem állíthatok be az objektíven? stb...

    Ja és két géppel próbálkozom: egy smena symbollal és egy werra 1-el, és két féle filmet vettem ISO 100 és ISO 400-asat.

    ui.: fénymérő beszerzése folyamatban.

    A válaszokat előre is köszönöm.
  • Dénes é
    #25064
    Sziasztok, bocsi, hogy itt kérdezem, de nincs ötletem mi lehet a probléma.
    Szóval a PS villog össze vissza szinte minden megmozdulásra. Van esetleg ötletetek, hogy mi oldhatná meg?
  • norbre
    #25063
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    amúgy épp most faragok egy excel táblát, ami megadott ccd méret, fókusztáv, zársebesség, tárgytávolság, tárgysebesség (csillagokra egyszerűbb képletek) mellett kiszámolja hogy mekkora lesz a tárgy várható bemozdulása a képen, és adott felbontásban nyomtatva milyen messziről kell nézni a képet hogy ne látszódjon a bemozdulás mértéke :P :D
  • norbre
    #25062
    zársebesség, fókusztáv és rekesz kérdése.. minél nagyobb a látószög, annál kevésbé húznak csíkot ugyanakkora zársebesség mellett a bemozduló tárgyak.. minél nagyobb a beengedett fény, annál rövidebb záridő kell.. így ha van egy jó fényerejű nagylátószögű optika, akkor jó eséllyel kivitelezhető
  • repvez
    #25061
    Az ilyen felvételeket hogyan csinálják, hogy a csillagok nem mosodnak el a képen és az elötér sem ég ki vagy egyáltalán milyen paramétereket használhak ? Fényképezővel is megoldható a dolog ha igen mi kell hozzzá
  • Garfield
    #25060
    Ezt kerestem, köszönöm.
  • Loál János #25059
    Itt.
  • Garfield
    #25058
    Sziasztok!

    Korábban mintha ebben a topikban ajánlott volna valaki egy olyan progit, amely végigszkenneli az adott könyvtárban levő fotókat, és készít egy statisztikát - többek közt? - arról, hogy milyen zoomátfogást használt a készítője a fotóban. Rémlik valakinek a neve?
  • DirtyGab3sz
    #25057
    Azok a homárok...:D:D
  • Timber
    #25056
    rákokat ne szidjuk keremszepen... :D
  • DirtyGab3sz
    #25055
    Téged hogy a rákba nem bannoltak még???
    Pötsch
  • Bobber
    #25054
    nem unod még??????
  • Laza
    #25053
    A 2 mp-et már csökkentettem az előnézeti kép kikapcsolásával :)
    Még megnézem majd, hogy mivel lehetne, ha lehet ...
  • Laza
    #25051
    Na, most teszteltem vele egyet és kereket 2 mp, míg visszakapom a képet. Kattintok, ugye elkészül a kép, egy pillanatra megmutatja a kijelzőn, majd visszajön a kép. A kép elkészülte után a kép megmutatása közben ment, és egészen addig, amíg visszakapom a képet villog a kis led, ami azt jelzi, hogy a kártyára ír. Szóval a kattintástól számítva kereken 2 mp múlva villan az utolsót a led és jön vissza újra használatra a képernyő.

    Ki kéne próbáljam tényleg egy gyorsabb kártyával.
  • Laza
    #25050
    Egyébként van az 2mp is, nem csak egy ... nincs most előttem, de tudom, hogy nem tudok vele normálisan folyamatosan fotózni úgy, hogy idenézek, klikk, odanézek, klikk, stb ...
  • Laza
    #25049
    Tud sorozatot, ráadásul a tesztek alapján az egyik leggyorsabban a kategóriájában, viszont alacsony felbontáson :(
    Igazából a gyerek miatt fontos, mert állandóan mocorog, és nehéz elkapni róla jó képet, viszont az 1mp/x kép meg nem feltétlen jó, mert pozíciót is változtatnék közben ... de azért majd kipróbálom, hátha használható valamire.
  • Bobber
    #25048
    Nem ismerem a gépet de szerintem az az egy másodperces késleltetés nem a memória kártya sebessége miatt van, ugyanis a gépnek is van alapból 128 mega ha jól láttam és először úgyis oda írja az infót és majd onnan írja ki neked a kártyára.
    Ez szerintem valami beállítási dolog lehet (illetve magának a gépnek a softvare sebessége ennyi) már ha lehet ezen bármit is állítani. Amúgy meg ha olyan gyorsan akarsz egymás után fényképezni hogy az 1mp is sok akkor meg használd a sorozat felvétel beállítást (szerintem egy pár képet el tud lőni sorozatba ez a gép is).
  • Laza
    #25047
    Hali!

    Van egy Samsung WB600 -as kis masinám, és az lenne a kérdésem, hogy ha a most benne lévő Class 6-os SD kártyát kicserélem Class 10-esre, akkor maga a fotózás is fel fog gyorsulni, vagy inkább csak a videó rögzítésre van hatással?
    Jelenleg ha vaku nélkül csinálok egy képet Auto módban, akkor kb bő 1 mp-ig is eltart, míg visszajön a kép, tehát csinálhatok újabb képet.
    Nem tűnik soknak, de egy ismerősöm Nikon Coolpix AW100 (szerű, nem tudom, hogy ez e a típusszáma, de így néz ki) kis kompakt géppével és Class 10-es kártyával sokkal gyorsabban csináltam képeket. Azon megnyomtam a gombot és rögtön vissza is tért a kijelző és nyomhattam is tovább.
    Ezzel a Samsunggal futottam már bele, hogy egy Class 4-es kártyát tettem bele, és azzal lassabb volt a masina.
    Feleslegesen nem akarok kártyát venni, csak ha a 10-es a fotózást is gyorsítja.

    Köszi
  • Timber
    #25046
    En erre a celra maganal tartok egy monopodot... es azt racsatolom a gepre mielott elveszem onnan az alvanyt... igy viszonylag pontosan ott lehet tartani a gepet es meg a bemozdulas eselye is kisebb.
  • norbre
    #25045
    köszi ;)