9
  • Bonewerkz
    #9
    a szarny vastagsagat?? ha a szarny menetiranyu keresztemtszete no, (vagyis vastagabb...) akkor a legellanal is no, es az nemfranko... A deformalo szarnyat pedig, olyan hoallo muanyagbol lehetne csak elkesziteni, ami birja a Mach 1 folott sebessegnel keletkezo surlodashot. Fembol nem lehet, mert a femeknek a kristalyszerkezezukbol adodoan elfarad az anyaga, es a gep diribdarabjaira torik, kinyir par pilotat, es egy alapjaban veve jo 5let a sullyesztobe kerul, (LSD: Leghajo!)
  • pilóta
    #6
    Nem fordították félre, és te is jól tudod, a szuperszónikus hang feletti sebességet jelöl. Csakhogy a hangsebesség közvetlen közelében teljesen másképp viselkednek a repülők, mint alatta vagy fölötte, mivel a hangsebességet megközelítő sebességeknél az eltérő áramlásviszonyok miatt a gép egyes részein már átlépi a hangsebességet, máshol pedig még alatta van, ezért vibrációk és egyéb anomáliák fordulnak elő. Ezért nem vizsgálják mindjárt ebben a tartományban a tesztgépeket.
  • pilóta
    #4
    Van már ilyen, úgy hívják, hogy ívelőlap. Minden repülőgépen megtalálható. Ha a kormányfelületeket leveszik a gápről, és a deformálással helyettesítik, akkor nyilván az ívelőlap is lekerül a szárnyról, és azt is deformálással oldják meg.