91114




IL-2 Sturmovik: Battle of StalingradTeam Fusion FB oldalIL-2 1946 MOD telepítésLőszer leírás Vogeltől!Kép feltöltése

IL-2 BoS: Aircraft Familiarisation IL-2 BoS Tutorials CloD: New Pilots

Nem jogtiszta játék letöltésében, telepítésében és használatában nem tudunk és nem is akarunk segíteni.

Az ilyen jellegű hozzászólások válaszolatlanul lesznek, vagy minden további értesítés nélkül törlésre kerülnek.
  • repvez
    #91114
    True story :P
  • Lysandus
    #91113
  • acelsolyom
    #91112
    https://www.youtube.com/watch?v=mNRbAO9CUhE
  • VO101Tom
    #91111
  • Lysandus
    #91110
    Ez se rossz kezdeményezés:

  • Lysandus
    #91109
    Egész jó kis animáció. Kár, hogy nincs a 109-esről vagy 190-esről is:

  • Sidewinder
    #91108
    Azokat a rakétákat, amiket alkalmazott a gép a filmben,az oroszok addigra már régóta fejlesztették. Az RSZ-82 típus első légi indítására még 1929-ben került sor, de akkor még igen veszélyes volt az egész,a rakéta nagyon instabilan viselkedett. 1935-től már többször hajtottak végre a sikeres légi indítási kísérleteket I-15-ös vadászokról. Az indítószerkezet és hordozószerkezet megfelelő formájának kialakításával volt a legnehezebb dolga a fejlesztőknek,továbbá a rakéta repülés közbeni stabilizálása. A 82-es szám azt jelöli,hogy a rakáta 82mm-es.
    Az RSZ-82 első éles harci alkalmazására Halkin-Gol térségében került sor, ahol japán és szovjet gépek találkoztak össze augusztus 20-án délután. Zvonarjov százados egy 5 gépes vadászkötelék parancsnoka volt ekkor. Az ő parancsára történt a történelem első, légi indítású rakétákkal végrehajtott kettő légigyőzelme: kb 1 km-es távról "zalp"-ot hajtottak végre, vagyis ellőtték mind az 5 gép összes rakétáját,és ezzel a japánok két gépét sikerült lelőniük. A kötelék összesen 14 éles légiharc feladatot hajtott végre, aminek során 13 gépet lőttek le, saját veszteség nélkül.Az RSZ-82 után megjelentek a nagyobb kaliberű RSZ-132-es rakéták is a repülőgépek fegyverzetében. Először a vadászoknál (a MiG-3-asnál is) kezdett terjedni a rakétafegyverzet, de megjelent az IL-2-eseken is. A filmben az volt a hiba,hogy 1941-ben még csak együléses változatai repültek az Il-2-esnek. Amiken nem volt lövész,csak egyedül a pilóta. Ezt azért nem rovom fel hibának, még ha az is, mert ez amiatt történt, mert nem CGI repülőgépet használtak a filmben, hanem egy igazi, repülőképes Il-2-est. Kettő repülőképes IL-2-es van a világon, és mindkettő kétüléses. A forgatások során a gép pilótája Vlagyimir Barszuk, a Szibériai Repüléstudományi Kutatóintézet (SzibNIA) igazgatója volt. A filmben megjelelő MiG-3-as, és a Polikarpovok is mind igaziak voltak. Csak a Messerek voltak CGI gépek. A film szerintem a Pugacsov-Kobra manőver kivételével teljesen vállalható volt, de az a Red Tails óta már szinte kötelező elem minden II Vh-s repülős filmben. Ma láttam ennél durvábbat is,igaz nem a második világháborúval foglalkozó alkotásban: For All Mankind amerikai sorozat,második évad. A főszereplő és a legjobb barátja újra visszatérnek az űrbe, és előtte Floridába kettő T-38-assal repülnek le. Ott a tisztán aerodinamikai kormányzású T-38-asokkal olyan manővereket repülnek, amit még egy TVC-s Szu-35Sz-től se nagyon lehetett látni. Valamiért ez kell, nem tudom miért
  • repvez
    #91107
  • LeonSilver
    #91106
    VR Users, the wait is nearly over!
    Hello All,
    We will be creating a private, passworded STEAM BETA for VR users to test our Beta VR Implementation in the next few weeks.
    There will not be any restrictions on the number of users who may participate. However, there will be a cutoff date for applications... after the cutoff date, we will not take any more applicants.
    This thread is an invitation to all those who qualify. Below are the requirements for community members to apply:
    - Must own both BLITZ and TOBRUK (Beta will incorporate both games... anyone who doesn't have TOBRUK will not be able to use the Beta)
    - Must own an up to date/fully supported VR headset
    - A .jpg or other visual record of the player's VR headset, serial number, manufacturer and model will be required to be submitted with an application. We need this to determine if there are any issues with particular types of VR hardware.
    - Application received by February 15th 2022 latest
    There is no use in those who do not have VR testing this Beta... there will be an opportunity to test the full Visual Update in a public Beta later. In the meantime we ask those community members who do not have VR systems to have a bit more patience.
    IMPORTANT:
    Do not reply here on FB.
    PM me at the il2sturmovik.com site, along with a link to your email.
    https://forum.il2sturmovik.com/.../77023-invitation-to.../
    If you are a member of a group, I would appreciate it if instead of replying individually, the group representative sends me a single message, along with the names and emails of all those from the group who wish to participate.
    ----
    We will be setting up a special private Beta Forum for participants to post their feedback and comments.
    Regards,
    Buzzsaw
  • LeonSilver
    #91105
    Engem is meglepett... azt hittem, hogy ahogyan terjed a VR, úgy lesz majd olcsóbb - hát ez nem jött be.

    #91103
    Szívesen
  • VO101Tom
    #91104
    Nem néztem, de amíg a 4 Pro él, nem is aktuális nekem a csere, vagy hogy alternatívákat keressek. Csak csodálkoztam, hogy még mindig 200 euro fölött van a TrackIR 5 track clip pro-val, + posta.
    Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.02.03. 21:17:24
  • mustangdc3
    #91103
    Köszi a linket.
  • bunny
    #91102
    Vannak egész jó szoftveres megvalósítások, nézted már azokat?
  • VO101Tom
    #91101
    Hát, ez sem lett olcsóbb ahogy öregedett. Befektetésnek is jó
  • LeonSilver
    #91100
    Én kétszer vettem, mindkétszer tőlük.
  • mustangdc3
    #91099
    Sziasztok!

    Keresek eladó track IR-t.Használt vagy új, nem számít. Az enyém felmondta a szolgálatot.
    Tudja valaki hogy hol lehet még ilyet kapni?

    Utoljára szerkesztette: mustangdc3, 2022.02.03. 19:59:17
  • PhantomAss
    #91098
    Pontosan, ezek kb. nekem is feltűntek. De azért ha minden filmben ilyen lenne a cgi akkor nem szólnék egy szót sem.
    A 3 messzernél nagyon fogtam a fejem.
    Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2022.01.28. 20:52:07
  • lonvard
    #91097
    Heh, a sturmovik a legjobb benne. Azon kívül nem sok bonbont dobál a film a fanoknak.

    Ott kezdtem felbaszni magam, mikor az IL-2 rakétázni kezdett. Valahogy 1941-ben nem tudom elképzelni, hogy rakétákat szereltek volna orosz csatarepülőkre. De ha van itt aki jobban utánanézett, az mondja hogy lehetett rajtuk. 1944-45-ben elhiszem, ha rakétázik, de nem 41-ben. Aztán a gyalogság elleni kazettásbombazáport sem egy IL-2-ből nézem ki. Az hogy a 41-es Moszkva elleni csatában tigristankokat modelleznek le, ott már fel is ugrottam a székből. Amikor 3 messer jelent meg, az is eléggé megtépett idegileg, mivel 41-re tudtommal 4-es rajokban mentek, és a géppár volt az alapja mindennek. A 3 gépes raj a világháború elején már elavultnak számított. Asszem addigra a németek már 4-es rajokban repültek, és az angoloknak kellett átállni 3 gépről 2x2-re. Na most ez egy 1 perces csatában jött össze nekem. A film további része érdektelen a számomra.

    Ha túlokoskodtam, nyugodtan javítsatok ki.
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2022.01.28. 19:20:57
  • bunny
    #91096
    Én ezt a filmet keresem, de sehol semmi nyoma. Erről nem tudtok valamit?

  • PhantomAss
    #91095
    Virágbolt, 'the pilot battle for survival'.
  • repvez
    #91094
    virágboltban van fenn vagy más forrásban is fent van már ?
  • PhantomAss
    #91093
    Megnéztem a filmet. Még mindig jobb mint a Red Tails, a cgi rendben van, de azért ez is csak a szokásos orosz hőseposz.
    Egynek elmegy.
  • Lysandus
    #91092
    Hurricanes, Spitfires and Tomahawks through the lens of Luftwaffe gun cameras:


    Utoljára szerkesztette: Lysandus, 2021.11.29. 14:34:16
  • Death Rattle
    #91091
    Közben rájöttem, a Dynamic Resolution Factor volt a ludas. Ami ugye pont a renderelést állítja a kívánt FPS meglétének érdekében. Nálam a target FPS 50...

    "New graphics option 'Dynamic resolution factor' added. It adjusts the render resolution and the number of particles in certain effects on the fly to maintain the FPS level chosen in 'Target FPS' field (or screen refresh rate if the V-Sync option is checked). In VR, the target FPS is always 90;"

    "The slider can be adjusted between .5 and 1. This sets a hard limit to how far it can reduce your resolution to preserve your target FPS. At 50% (minimum setting) it will go as far as half your resolution, which can give you a pretty significant boost in performance."
  • repvez
    #91090
    nem lehet , hogy valami uj supersamlinges beállitás kavar be?
    mert azok csinálják, azt, hogy alacsony felbontáson renderelnek , hogy aztán meg felskálázzák
  • Death Rattle
    #91089
    Igaz hogy a gépem nem egy atomerőmű de az utolsó frissítésig nem volt semmi gond. Most meg annyira pixeles a kép hogy a műszereket sem tudom leolvasni csak ha közelebb hajolok.
  • PhantomAss
    #91088
    Én nem vettem észre változást a grafikában, bár én vr-ban nyomom.
  • Death Rattle
    #91087
    Amúgy lehet valamit kezdeni az utolsó frissítés óta borzasztó grafikával ? Iszonyat homályos minden. Az FPS-el nincs baj, nem szaggat, de egyszerűen élvezhetetlenül pixeles az egész. Mediumon és Lowon próbáltam, mindenhogy szar.
    CPU : Intel(R) Core(TM) i5-2500S 2.70GHz 4 Cores
    GPU : AMD Radeon(TM) R7 350X 4096MB DDR3 1000 MHz
    RAM : 8Gb
  • Death Rattle
    #91086
    Aha. A legviccesebb az egészben az hogy amikor előkerült a nyomjelző, visszafordultam a célpontra. Újra két rácsapás, de akkor megint eltűnt minden. Na ekkor untam meg.
  • PhantomAss
    #91085
    Lehet bug simán..nálam a múltkor F4 Messzával volt olyan hogy kilőttem az öszes lőszeremet és újra fullon lett a gépágyú és a géppuskák is. Online szerveren.
  • Death Rattle
    #91084
    Helló srácok !
    Nagyon kihalt lett ez a fórum.
    Reggel repültem egyet a Finnish Virtual Pilots szerveren, és volt egy érdekes tapasztalatom.
    FW-190A3-al repültem és a célponthoz érve az első rácsapásnál elkezdtem lőni a lőszerlerakatot. Ekkor vettem észre hogy nem látom a nyomjelzőket. Aztán nem láttam a becsapódásokat sem. Sőt, a sorozataim egy fikarcnyit sem értek, egyszerűen mintha eltűntek volna a lövedékek. RTB, majd kb 20km múlva egy próbasorozatnál előjöttek a nyomjelzők, de ez már a gépágyúlőszer legvége volt. Ez mi lehetett, bug ? Vagy szerver hiba ? Azonnal beírtam a chatbe, de senki nem írt rá semmit, csak annyit hogy ellenőrizzem a lőszerkészletet...
  • Lysandus
    #91083
    Részletes útmutató arról, hogy hogyan kell újratölteni és újrafegyverezni egy Wellingtont:

  • PhantomAss
    #91082
    Így kell kinéznie egy normális cgi-nak. Mondjuk az a kobra manővel az Il2-vel érdekes volt :D
    Ennek ellenére nagyon tetszik.
  • Sidewinder
    #91081
    Nagyon érdekes dokumentumfilm, ma láttam először. Viszont azok a megnevezések például a Moszkaljev-féle "Sztréjlör",ami igazából jó lesz "Sztrela"-nak is,stb. Viszont ettől függetlenül egész jó dokumentumfilm.

    Utoljára szerkesztette: Sidewinder, 2021.10.13. 21:06:06
  • repvez
    #91080
  • VO101Tom
    #91079
    Nem tudom nagyon így elmagyarazni, de nem igazán tiszta, hogy akkor mi a különbség akkor ha a mozgatod a fejed 1:1ben majd egy ponton túl meg atvalt exponenciálisan ahogy az il2 videóban. És aközött hogy ha a szemed tengelye elérni a kép szélét akkor odébb scrolozza a nézetet

    Egyszerű pedig, ha a szem mozgás generálna további mozgást, az egy olyan visszacsatolást eredményez, amit qrva nehéz kontrollálni. Ha a játékban a fejmozgás független attól, hogy hova nézel, akkor szabadon nézelődhetsz a képernyőn bárhova, a kép az csak a fej mozdításakor fog változni. Nekem nagy monitorom van, pont ugyanezt kellett megszokni már TrackIR-el is, hogy ha a képernyő szélén nézek valamit, akkor a fejem ne forduljon oda, mert odébb tolja a képet amire rá akartam nézni. Qrva idegesítő. A megoldás az lett, hogy jóval nagyobb most a TrakIR-ben a dead zone és meg kellett szoknom, hogy a fejem ne nagyon forduljon rá, ha oldalt nézek valamit.

    Mivel alapból ha vesszük a 100 fokos látószöget de a valóságban 180nal is nagyobb így mikor a szemed elérni a 100 as szelet akkor csak azon az oldalon elkezdi behozni a többi részt míg a másik oldalon meg elvesz belőle. Vagy a vertikális látószög kiterjesztesere.
    Nem úgy gondoltam hogy egy egész képernyőt ugrik odább
    És ha ezt kellő frissitessel csinálja akkor kiterjesztheto a latoter anélkül hogy mozgatni kellene a fejet ahogy a valóságban is

    Ezt nem teljesen értem. Te mekkora kijelzővel számolsz?
    A kijelzők 110 fokosak általában, ha annak a szélére nézel, akkor az nem tud felfedni semmit, csak a képet scrollozza tovább, és akkor olyan érzésed lenne, mintha tovább fordulna a fejed, de a szemed maradna a 110 fok szélén. Ez az a visszacsatolás, ami qrva idegesítő (trackIR effektus amit leírtam az előbb). Ha a szemed mozdítása előtt még nem látod, hogy mire fogsz ránézni, akkor nem is tudsz azonnal ránézni.
    Ha lenne egy jóval szélesebb, mondjuk 180 fokos kijelződ, akkor miért takarnál ki belőle bármit is? A perifériás látás qrva fontos lenne, a búvárszemüveg érzet a VR sisakok egyik legnagyobb problémája jelenleg. A szemkövetés használható arra, hogy a felbontást a szemed előtt növelje, vagy hogy a fókuszt hozzáigazítsa ahova nézel, ezekről már ötletelnek is, de hogy mi ez a kitakarás-felfedés nálad, azt nem teljesen értem. Van egy 180 fokos kijelződ, amiből csinálsz egy 110 fokos búvárszemüveget, hogy aztán szemkövetéssel kapcsold be a kijelző szélét ha épp odanézel, de úgy, hogy amíg oda nem nézel addig letakarja, hogy mi van ott?
  • bunny
    #91078
    A szemkövetésre én eddig egy megvalósítást hallottam, de ott KETTŐ darab LCD-re számolnak, a hátsó egy kisebb felbontású ami előtt egy másik mozog a szemnek megfelelően és ott a nagy felbontás. Na élőben nem láttam, azt se tudom végül megvalósult-e, de ez volt az alapelve.
    Amúgy Solt-tal értek egyet, a szemmozgatás ha érinti a képet az garantált rókarudi + az optikák miatt kb lehetetlen megvalósítani, most is gond ha nem pont a éles pontot nézed. Nekem az is érdekesen hangzik, hogy máshogy fordul a nézet mint a fej, nem tudom, hogy akarnám-e ezt. Lehet megszokható de baromi szarul hangzik :D
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2021.09.22. 11:51:38
  • repvez
    #91077
    Nem tudom nagyon így elmagyarazni, de nem igazán tiszta, hogy akkor mi a különbség akkor ha a mozgatod a fejed 1:1ben majd egy ponton túl meg atvalt exponenciálisan ahogy az il2 videóban. És aközött hogy ha a szemed tengelye elérni a kép szélét akkor odébb scrolozza a nézetet.
    Mivel alapból ha vesszük a 100 fokos látószöget de a valóságban 180nal is nagyobb így mikor a szemed elérni a 100 as szelet akkor csak azon az oldalon elkezdi behozni a többi részt míg a másik oldalon meg elvesz belőle. Vagy a vertikális látószög kiterjesztesere.
    Nem úgy gondoltam hogy egy egész képernyőt ugrik odább
    És ha ezt kellő frissitessel csinálja akkor kiterjesztheto a latoter anélkül hogy mozgatni kellene a fejet ahogy a valóságban is
  • VO101Tom
    #91076
    Hát nemtom, ha a sisakban én oldalra néznék, és utána ő odébb tolja a képet, mert nemtom mit hisz miért nézek oda, akkor qrvaélet, hogy én elhajítanám azt a sisakot a francba . Egyébként a megoldás a széles látószög és precíz, pontos lencse lenne és akkor a perifériás látás sem gond. Ha csak nem szegény megboldogult Hawkingról van szó, nem igazán értem, hogy a fejmozgást a szemmozgásnak miért és hogyan kellene kiváltania...

    A lencsékkel való fókuszálás más téma, az tényleg jó, és pl azt már a Varjo is tudja, 200Hz-en (5000 dollárért + évi 1500 dodó a licensz), de azt egyenlőre "normál" civil meg sem veheti, csak aki fejleszt rá.
  • Solt
    #91075
    Akkor megpróbálom máshonnan... amiről te beszélsz, az kb olyan, mintha TIR-l nézelődnél és eközben még a hat switch-l is váltogatnád a nézeted. Ez 2D-ben is sok(k), VR-ban egyenes út a hányáshoz... csak gondolj bele, hogy nézel előre a HMD-ben, elfordítod a szemed mondjuk balra és nem azt látod, hogy mi van melletted baloldalon, hanem azt, hogy mi van a vállad mögött. Tesztelheted élőben is, ha elég jó a fantáziád! :)

    A másik, hogy a jelenlegi lencsék fókusz pontja a képernyő közepének egy "szűk" része... ha most elnézel oldalra csak a szemeddel, akkor a széleken homályos a kép. Ez azért van, mert a lencsék ennyit tudnak, ennyi a fókuszpontjuk.

    Ahhoz, hogy a szemkövetés úgy működjön mint ahogy a valóságban is, olyan lencse kéne, ami a látott kép minden pontján egyforma éles képet fókuszál a szemed elé... ilyenről én nem nagyon tudok.

    Maga a szemkövetés kurva jól hangzik, de attól, hogy úgy működjön mint a valóságban, szerintem szoftveresen és lencsék terén is még arrébb vagyunk.
    Utoljára szerkesztette: Solt, 2021.09.21. 20:56:33