Hunter
Oxigénhiánnyal küzdenek a légi utasok
Ha egy repülőúton vagy a leszállás után rosszul érezzük magunkat, könnyen lehet hogy azért vérünk alacsony oxigénszintje a felelős.
A repülőgépek utasai "jelentős" eséseket szenvednek el testük oxigénszintjében az utazás időtartama alatt, írja az első ilyen jellegű tanulmány. Az összes megfigyelt utas valamivel több mint a felénél észleltek a normálisnál 6%-kal alacsonyabb oxigén szintet, amikor a repülőgép elérte maximális magasságát. Ennél a szintnél az orvosok többsége - ha mindezt egy kórházban diagnosztizálnák - oxigénbevitelt alkalmazna. Ezek az oxigénszint esések magyarázatot adhatnak, miért érzik egyes utasok rosszul magukat a repülések után.
Belfasti aneszteziológusok 84 utas oxigénszintjét mérték meg, egytől egészen 78 éves korig, a földön és a repülés maximális magasságánál. A vizsgált utasok közül senki sem szenvedett súlyos szív és légzőrendszeri problémáktól, illetve nem volt szükségük orvosi engedélyre a repüléshez. Az oxigénszintjük átlagosan 4%-kal csökkent, amikor a gép elérte az utazómagasságot.
Az eredmények segíthetnek megismerni a repüléssel kapcsolatos betegségeket, mondta dr. Susan Humphreys, a belfasti Royal Hospital aneszteziológus főorvosa. "Meggyőződésünk, hogy ezek a csökkenő oxigénszintek olyan tényezőkkel együtt, mint a kiszáradás, a mozdulatlanság és az alacsony páratartalom megbetegedésekhez vezethetnek a repülések alatt és után" - taglalta a jelentésben. "Ez az utóbbi években egyre komolyabb problémává nőtte ki magát, mivel a modern utasszállítók egyre nagyobb magasságok elérésére képesek."
A 84 utasból 55 utazott két óránál hosszabb ideig, míg a többieket rövid távú repüléseken tesztelték. Az eredmény mindkét csoport esetében hasonló volt.
A repülőgépek utasai "jelentős" eséseket szenvednek el testük oxigénszintjében az utazás időtartama alatt, írja az első ilyen jellegű tanulmány. Az összes megfigyelt utas valamivel több mint a felénél észleltek a normálisnál 6%-kal alacsonyabb oxigén szintet, amikor a repülőgép elérte maximális magasságát. Ennél a szintnél az orvosok többsége - ha mindezt egy kórházban diagnosztizálnák - oxigénbevitelt alkalmazna. Ezek az oxigénszint esések magyarázatot adhatnak, miért érzik egyes utasok rosszul magukat a repülések után.
Belfasti aneszteziológusok 84 utas oxigénszintjét mérték meg, egytől egészen 78 éves korig, a földön és a repülés maximális magasságánál. A vizsgált utasok közül senki sem szenvedett súlyos szív és légzőrendszeri problémáktól, illetve nem volt szükségük orvosi engedélyre a repüléshez. Az oxigénszintjük átlagosan 4%-kal csökkent, amikor a gép elérte az utazómagasságot.
Az eredmények segíthetnek megismerni a repüléssel kapcsolatos betegségeket, mondta dr. Susan Humphreys, a belfasti Royal Hospital aneszteziológus főorvosa. "Meggyőződésünk, hogy ezek a csökkenő oxigénszintek olyan tényezőkkel együtt, mint a kiszáradás, a mozdulatlanság és az alacsony páratartalom megbetegedésekhez vezethetnek a repülések alatt és után" - taglalta a jelentésben. "Ez az utóbbi években egyre komolyabb problémává nőtte ki magát, mivel a modern utasszállítók egyre nagyobb magasságok elérésére képesek."
A 84 utasból 55 utazott két óránál hosszabb ideig, míg a többieket rövid távú repüléseken tesztelték. Az eredmény mindkét csoport esetében hasonló volt.