Hunter
Sikerrel vette a szerkezeti teszteket az X-37
A NASA Orbitális Űrrepülőgép Programjának demonstrátora, az X-37 szemléltető és leszálló próba változata sikeresen fejezte be a kaliforniai Huntington Beach-ben végzett szerkezeti teszteket.
A földi tesztsorozat célja az X-37 szerkezeti integritásának hitelesítése volt. A tesztek azokat a megpróbáltatásokat és terheléseket szimulálták nyomást gyakorolva a gépre, amivel a gépnek a repülés során szembe kell néznie.
"A teszt adatok belső elemzése azt mutatja, hogy a gép a várakozásoknak megfelelően teljesített, amivel mi maradéktalanul elégedettek vagyunk" - mondta Dan Dumbacher, a NASA Marshall Űrrepülő Központ X-37 projektjének vezetője. "Az eredmények részletes elemzést követően az X-37 atmoszferikus jármű visszatér a palmdale-i összeszerelő műhelyébe, ahol a légköri próbarepülésre készítik fel. Büszkék vagyunk a kormányra és a Boeing X-37 csapatára, hogy felvették a kesztyűt és határozott lépéseket tesznek a repülési tesztek irányába" - mondta Dumbacher.
A terv...
A szemléltető és leszálló jármű egyike annak a két gépnek, melyek magukba foglalják az X-37 demonstrátor projektet. A jármű orbitális változatát arra fejlesztették ki, hogy kipróbálja és igazolja a hozzá kapcsolódó technológiai vívmányokat űrkörnyezetben, valamint tesztelje a jármű rendszereinek teljesítményét orbitális repülés, visszatérés és leszállás közben. A bemutatandó technikák között szerepel a hővédő rendszer; a tovább fejlesztett automatikus irányító, navigációs és vezérlő rendszerek; a nagy hőnek ellenálló szerkezetek és az új hővédő lapok. Mindkét járművet a Boeing fejlesztette ki.
... és a valóság
A leszálló jármű atmoszferikus próbarepülései 2004-re várhatóak, míg az orbitális jármű próbaútjai 2006-ban vehetik kezdetüket. Az X-37-hez hasonló demonstrátorok kritikus szerepet játszanak a földön nem tesztelhető technológiák igazolásában.
A földi tesztsorozat célja az X-37 szerkezeti integritásának hitelesítése volt. A tesztek azokat a megpróbáltatásokat és terheléseket szimulálták nyomást gyakorolva a gépre, amivel a gépnek a repülés során szembe kell néznie.
"A teszt adatok belső elemzése azt mutatja, hogy a gép a várakozásoknak megfelelően teljesített, amivel mi maradéktalanul elégedettek vagyunk" - mondta Dan Dumbacher, a NASA Marshall Űrrepülő Központ X-37 projektjének vezetője. "Az eredmények részletes elemzést követően az X-37 atmoszferikus jármű visszatér a palmdale-i összeszerelő műhelyébe, ahol a légköri próbarepülésre készítik fel. Büszkék vagyunk a kormányra és a Boeing X-37 csapatára, hogy felvették a kesztyűt és határozott lépéseket tesznek a repülési tesztek irányába" - mondta Dumbacher.
A terv...
A szemléltető és leszálló jármű egyike annak a két gépnek, melyek magukba foglalják az X-37 demonstrátor projektet. A jármű orbitális változatát arra fejlesztették ki, hogy kipróbálja és igazolja a hozzá kapcsolódó technológiai vívmányokat űrkörnyezetben, valamint tesztelje a jármű rendszereinek teljesítményét orbitális repülés, visszatérés és leszállás közben. A bemutatandó technikák között szerepel a hővédő rendszer; a tovább fejlesztett automatikus irányító, navigációs és vezérlő rendszerek; a nagy hőnek ellenálló szerkezetek és az új hővédő lapok. Mindkét járművet a Boeing fejlesztette ki.
... és a valóság
A leszálló jármű atmoszferikus próbarepülései 2004-re várhatóak, míg az orbitális jármű próbaútjai 2006-ban vehetik kezdetüket. Az X-37-hez hasonló demonstrátorok kritikus szerepet játszanak a földön nem tesztelhető technológiák igazolásában.