SG.hu

Bármely kerékpárból e-bike-ot csinál a Clip

Egy rendkívül egyszerűen használható kiegészítő akár 20 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít.

Nem sokkal a második világháború után egy Solex nevű francia gyártó elkezdett mopedeket árulni. Ezek nem tipikus mopedek, azaz pedálokkal felszerelt motorkerékpárok voltak. A Solex által gyártott mopedek lényegében kerékpárok voltak, csak az első kerék fölé egy kis kétütemű motort szereltek, amely által egyetlen liter üzemanyaggal körülbelül 100 km-t tudott megtenni a motoros. Azonban a Solex mopedek hangosak voltak és a súlyelosztás miatt nehézkes volt a vezetés, így soha nem terjedtek el igazán.

Egy New York-i startup a Solex sajátos változatával állt elő. A Brooklynban működő vállalkozás egyetlen terméke a Clip, mely egy olyan súrlódásos elven működő meghajtóegység, amelyet bármely kerékpár első villájára rá lehet csatlakoztatni, és így e-biciklivé alakítja azt. A Commuter modell 499 dollárba, az Explorer pedig 599 dollárba kerül, így viszonylag olcsón, egy új kerékpár árának töredékéért szinte bármilyen kerékpárt e-biciklivé lehet alakítani.


A Commuter modell 4 kg-os súlyával (az Explorer egy kilóval nehezebb) a Clip lényegében egy hordozható motor. A kormányra és magára a készülékre egy levehető vezérlő szerelhető. Az Explorer modell 192 Wh-s akkumulátorral rendelkezik, amelynek teljes feltöltése egy órát vesz igénybe. Hatótávolsága „akár 20 kilométer”, a végsebessége pedig 24 km/óra. A Commuter modell feleakkora akkumulátorkapacitást, töltési időt és hatótávolságot kínál. 20 kilométer nem tűnik soknak, különösen a 100 kilométert meghaladó hatótávolságú e-bike-okkal szemben. De a Clip nem hosszú, kényelmes túrákra készült. Ez egy eszköz azoknak, akik a garázsban porosodó régi kerékpárjukat szeretnék újraéleszteni.


A Clip kerékpárra való rögzítése egyszerű: csupán rá kell kattintani a terméket az első kerékre, és egy távirányítót rá kell gumizni a kormányra. A működtetéshez, azaz a súrlódásos meghajtás aktiválásához a piros gombot, a regeneratív fékezéshez a fehéret kell megnyomni a távirányítón. A cég szerint utóbbi a hatótávolság 12-18 százalékát képes visszaállítani - a gyakorlatban a töltés visszaküldése az akkumulátorba egy visszafogott fékként működik. Tehát pedálozás közben nyomva kell tartani a pirosat a rásegítéshez, és ugyanígy, lassítás közben a fehéret. Lustáknak egyáltalán nem kell pedálozniuk, a Clip 25 km/óra körül fogja hajtani az első kereket. Az első kerékhez csatolt 10 kilónyi felszerelés persze összekuszálja a súlyelosztást, de egy gyakorlott kerékpárosnak ez nem jelent gondot.


Felülnézet, a piros gomb az elektromos meghajtás

A célállomás elérése után ugyanilyen könnyen, egy fogantyú meghúzásával levehető a Clip a kerékpárról. Rengeteg e-bike átalakító készlet létezik, de ennél könnyebben telepíthető és használható nem nagyon van. És ez az, ami a Clip-et kiemeli a tömegből: nem kell szerszámokkal bajlódni, motorokat telepíteni és akkumulátorokat szerelni. A Clip szó szerint felcsatolható a kerékpárra és villamosítja azt. Nyilván nem a közértbe való eljutáshoz készült, de rövid ingázáshoz fantasztikus módja annak, hogy új életet adjon egy régi kerékpárnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #9
    Valami Boeing 747-es hajtómű...... aztán 1,3 másodperc alatt gyorsítana 500 km/h-ra a kerékpár..... aztán mire megállna az ember, már nem volna alatta kerékpár csak a kormányt markolná és a sárga alsógatya is lemaradt valahol gyorsítás közben... :)
  • t_robert #8
    ja megtekerted a kerékpárt lendületre, majd 20 méter múlva megállt, ha nem hajtottad... :)
  • noland #6
    Elekromos detto..nem ez volt a kérdés. Benzinesnél amúgy áttételfüggő a sebessége. Amelyikben nincs váltó. Ha olyan az áttétel ami felvisz meredek domboldalra is, egyenesben jó ha eléri a 30-35 km/h sebességet.
  • inkvisitor1978 #5
    És a kis kerék miatt minden kátyú életveszélyes a sebességükkel.
  • noland #4
    A benzines rollerek, mondjuk egy 50cm3 megtesz 30-40 km egy liter keverékből.
  • kjhun #3
    Valahol van infó arról, az említett Dongó kerékpárok, mennyit mentek el 1 liternyi benzinnel?? Az a 100km, eléggé durva! (sok vagy kevés?)

    A koncepcióval, az még a baj, hogy ha jól nézem, dörzshajtásos, ami valljuk be, a legrosszabb hatásfokú, a lánc, szíj, fogaskerekek világában. Fogazott felni, meg fura lenne. Aki gyerekként hajtott régi bringát, dinamós világítással, az tudja mennyivel rosszabb volt így tekerni, azért a 2-3W-nyi fényért... (Manapság, ott van helyette, a mágneses dinamók is, mint modern alternatíva.) Hátul, az ülés alatt feltéve, a hátsó kereket hajtva, jobb lenne. Csak hát, a sárhányó. Útban van.

    Jobb lenne, egy sugárhajtómű-féleség, a csomagtartóra. :XD
  • RJoco #2
    Értem én, hogy valami értelmiségi anno kitalálta, hogy az első kerékre kell tenni (biztos hátra a felszerelés ment), de muszáj ezt a hülyeséget követni? (4-5 kg, fordulásban, nem szívesen.)
    Melóba tök jó lenne, 5,4 km oda-vissza. Egy hetet nem bír ki, de legalább ingyen tudnám tölteni a cég számlájára, konnektorból. Sajnos az E kocsik töltése fizetős. Akkor meg azt otthon is tudom tölteni.
  • kvp #1
    Spanyol viasz: https://hu.wikipedia.org/wiki/Dong%C3%B3_(seg%C3%A9dmotor)

    Viszont ket fontos dolog eszembe jutott:
    - A nyomogomb hasznalataval a bicikli segedmotoros kerekparra valtozik, mivel pedalozas nelkul is kepes haladni. Igy mar mas torvenyi szabalyozas ala esik.
    - Nincs rajta sebessegszabalyzo, tehat vagy hajt vagy fekez vagy semmit sem csinal, tehat konnyebb kerekpar-ember osszeallitas eseten tul erosen gyorsit es feltehetoleg tul erosen fekez is, csak elso kereken, tulsullyal a tengely elott. Ez eleg balesetveszelyesnek tunik.