SG.hu
Bármely kerékpárból e-bike-ot csinál a Clip
![](https://media.sg.hu/kep/2024_06/0614clip1_640x282.jpg)
Egy rendkívül egyszerűen használható kiegészítő akár 20 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít.
Nem sokkal a második világháború után egy Solex nevű francia gyártó elkezdett mopedeket árulni. Ezek nem tipikus mopedek, azaz pedálokkal felszerelt motorkerékpárok voltak. A Solex által gyártott mopedek lényegében kerékpárok voltak, csak az első kerék fölé egy kis kétütemű motort szereltek, amely által egyetlen liter üzemanyaggal körülbelül 100 km-t tudott megtenni a motoros. Azonban a Solex mopedek hangosak voltak és a súlyelosztás miatt nehézkes volt a vezetés, így soha nem terjedtek el igazán.
Egy New York-i startup a Solex sajátos változatával állt elő. A Brooklynban működő vállalkozás egyetlen terméke a Clip, mely egy olyan súrlódásos elven működő meghajtóegység, amelyet bármely kerékpár első villájára rá lehet csatlakoztatni, és így e-biciklivé alakítja azt. A Commuter modell 499 dollárba, az Explorer pedig 599 dollárba kerül, így viszonylag olcsón, egy új kerékpár árának töredékéért szinte bármilyen kerékpárt e-biciklivé lehet alakítani.
A Commuter modell 4 kg-os súlyával (az Explorer egy kilóval nehezebb) a Clip lényegében egy hordozható motor. A kormányra és magára a készülékre egy levehető vezérlő szerelhető. Az Explorer modell 192 Wh-s akkumulátorral rendelkezik, amelynek teljes feltöltése egy órát vesz igénybe. Hatótávolsága „akár 20 kilométer”, a végsebessége pedig 24 km/óra. A Commuter modell feleakkora akkumulátorkapacitást, töltési időt és hatótávolságot kínál. 20 kilométer nem tűnik soknak, különösen a 100 kilométert meghaladó hatótávolságú e-bike-okkal szemben. De a Clip nem hosszú, kényelmes túrákra készült. Ez egy eszköz azoknak, akik a garázsban porosodó régi kerékpárjukat szeretnék újraéleszteni.
A Clip kerékpárra való rögzítése egyszerű: csupán rá kell kattintani a terméket az első kerékre, és egy távirányítót rá kell gumizni a kormányra. A működtetéshez, azaz a súrlódásos meghajtás aktiválásához a piros gombot, a regeneratív fékezéshez a fehéret kell megnyomni a távirányítón. A cég szerint utóbbi a hatótávolság 12-18 százalékát képes visszaállítani - a gyakorlatban a töltés visszaküldése az akkumulátorba egy visszafogott fékként működik. Tehát pedálozás közben nyomva kell tartani a pirosat a rásegítéshez, és ugyanígy, lassítás közben a fehéret. Lustáknak egyáltalán nem kell pedálozniuk, a Clip 25 km/óra körül fogja hajtani az első kereket. Az első kerékhez csatolt 10 kilónyi felszerelés persze összekuszálja a súlyelosztást, de egy gyakorlott kerékpárosnak ez nem jelent gondot.
![](https://media.sg.hu/kep/2024_06/0614clip4.jpg)
Felülnézet, a piros gomb az elektromos meghajtás
A célállomás elérése után ugyanilyen könnyen, egy fogantyú meghúzásával levehető a Clip a kerékpárról. Rengeteg e-bike átalakító készlet létezik, de ennél könnyebben telepíthető és használható nem nagyon van. És ez az, ami a Clip-et kiemeli a tömegből: nem kell szerszámokkal bajlódni, motorokat telepíteni és akkumulátorokat szerelni. A Clip szó szerint felcsatolható a kerékpárra és villamosítja azt. Nyilván nem a közértbe való eljutáshoz készült, de rövid ingázáshoz fantasztikus módja annak, hogy új életet adjon egy régi kerékpárnak.
Nem sokkal a második világháború után egy Solex nevű francia gyártó elkezdett mopedeket árulni. Ezek nem tipikus mopedek, azaz pedálokkal felszerelt motorkerékpárok voltak. A Solex által gyártott mopedek lényegében kerékpárok voltak, csak az első kerék fölé egy kis kétütemű motort szereltek, amely által egyetlen liter üzemanyaggal körülbelül 100 km-t tudott megtenni a motoros. Azonban a Solex mopedek hangosak voltak és a súlyelosztás miatt nehézkes volt a vezetés, így soha nem terjedtek el igazán.
Egy New York-i startup a Solex sajátos változatával állt elő. A Brooklynban működő vállalkozás egyetlen terméke a Clip, mely egy olyan súrlódásos elven működő meghajtóegység, amelyet bármely kerékpár első villájára rá lehet csatlakoztatni, és így e-biciklivé alakítja azt. A Commuter modell 499 dollárba, az Explorer pedig 599 dollárba kerül, így viszonylag olcsón, egy új kerékpár árának töredékéért szinte bármilyen kerékpárt e-biciklivé lehet alakítani.
![](https://media.sg.hu/kep/2024_06/0614clip5.jpg)
A Commuter modell 4 kg-os súlyával (az Explorer egy kilóval nehezebb) a Clip lényegében egy hordozható motor. A kormányra és magára a készülékre egy levehető vezérlő szerelhető. Az Explorer modell 192 Wh-s akkumulátorral rendelkezik, amelynek teljes feltöltése egy órát vesz igénybe. Hatótávolsága „akár 20 kilométer”, a végsebessége pedig 24 km/óra. A Commuter modell feleakkora akkumulátorkapacitást, töltési időt és hatótávolságot kínál. 20 kilométer nem tűnik soknak, különösen a 100 kilométert meghaladó hatótávolságú e-bike-okkal szemben. De a Clip nem hosszú, kényelmes túrákra készült. Ez egy eszköz azoknak, akik a garázsban porosodó régi kerékpárjukat szeretnék újraéleszteni.
A Clip kerékpárra való rögzítése egyszerű: csupán rá kell kattintani a terméket az első kerékre, és egy távirányítót rá kell gumizni a kormányra. A működtetéshez, azaz a súrlódásos meghajtás aktiválásához a piros gombot, a regeneratív fékezéshez a fehéret kell megnyomni a távirányítón. A cég szerint utóbbi a hatótávolság 12-18 százalékát képes visszaállítani - a gyakorlatban a töltés visszaküldése az akkumulátorba egy visszafogott fékként működik. Tehát pedálozás közben nyomva kell tartani a pirosat a rásegítéshez, és ugyanígy, lassítás közben a fehéret. Lustáknak egyáltalán nem kell pedálozniuk, a Clip 25 km/óra körül fogja hajtani az első kereket. Az első kerékhez csatolt 10 kilónyi felszerelés persze összekuszálja a súlyelosztást, de egy gyakorlott kerékpárosnak ez nem jelent gondot.
![](https://media.sg.hu/kep/2024_06/0614clip4.jpg)
Felülnézet, a piros gomb az elektromos meghajtás
A célállomás elérése után ugyanilyen könnyen, egy fogantyú meghúzásával levehető a Clip a kerékpárról. Rengeteg e-bike átalakító készlet létezik, de ennél könnyebben telepíthető és használható nem nagyon van. És ez az, ami a Clip-et kiemeli a tömegből: nem kell szerszámokkal bajlódni, motorokat telepíteni és akkumulátorokat szerelni. A Clip szó szerint felcsatolható a kerékpárra és villamosítja azt. Nyilván nem a közértbe való eljutáshoz készült, de rövid ingázáshoz fantasztikus módja annak, hogy új életet adjon egy régi kerékpárnak.