MTI
A SpaceShipTwo katasztrófája ellenére folytatódik a fejlesztési program
Az utasszállító űrrepülőgépek fejlesztési programjának folytatása mellett tett hitet Sir Richard Branson brit nagyvállalkozó, miután a vállalatbirodalmába tartozó Virgin Galactic cég egyik kísérleti űrjárműve próbarepülés közben előző nap lezuhant, és a gép egyik pilótája meghalt.
Sir Richard - akinek Virgin céghálózata a repüléstől a vasúti, pénzügyi, internet-, mobiltelefon- és médiaszolgáltatásokig szinte minden területen jelen van - a vállalat honlapjának blogrovatában közölte: az űrrepülés rendkívül nehéz, "de megéri ... kitartunk, és együtt haladunk tovább előre". Branson szerint a szerencsétlenséggel végződött teszt a kiterjedt próbarepülési program része volt. A lezuhant űrrepülőgép, a SpaceShipTwo előzőleg 54 repülést hajtott végre, ezek közül 34-et önállóan, vagyis a WhiteKnightTwo nevű hordozóeszközről leválva.
A különlegesen kialakított WhiteKnightTwo viszi csaknem 14 kilométeres magasságba a hatszemélyes SpaceShipTwo egységet, amely azután leválik a hordozógépről, és saját rakétahajtóművével emelkedik tovább 100 kilométeres magasságba, a világűr határára. A baleset a kaliforniai Mojave sivatag felett végzett próbarepülés közben történt. A földről készített, a BBC által szombaton közzétett felvételsorozat azt mutatja, hogy a SpaceShipTwo leválik a hordozógépről, beindul rakétamotorja, ám másodpercekkel később robbanás történik, és a gép darabjaira hullik szét. Az egyik pilóta életét vesztette a szerencsétlenségben, a másik ejtőernyővel földet ért ugyan, de súlyosan megsérült.
A Virgin azt remélte, hogy már 2015 elején fogadhatja az első űrturistákat, akik a cég ígérete szerint megtapasztalhatják a súlytalanságot, mint az igazi űrhajósok, és a világűr pereméről csodálhatják meg a Föld látványát. A repülésekre több mint hétszáz foglalás érkezett eddig, jóllehet egy-egy út 250 ezer dollárba kerül. Az utaslistán a sztárvilág olyan nevei is szerepelnek, mint Tom Hanks, Justin Bieber, Ashton Kutcher és Leonardo DiCaprio. A Virgin Galactic vezérigazgatója, George Whitesides is azt közölte a szerencsétlenség után, hogy a fejlesztési program folytatódik, mivel a vállalat "minimum ennyivel tartozik" a tesztpilótáknak és azoknak, akik e légi járművek kifejlesztésén keményen dolgoznak.
Sir Richard - akinek Virgin céghálózata a repüléstől a vasúti, pénzügyi, internet-, mobiltelefon- és médiaszolgáltatásokig szinte minden területen jelen van - a vállalat honlapjának blogrovatában közölte: az űrrepülés rendkívül nehéz, "de megéri ... kitartunk, és együtt haladunk tovább előre". Branson szerint a szerencsétlenséggel végződött teszt a kiterjedt próbarepülési program része volt. A lezuhant űrrepülőgép, a SpaceShipTwo előzőleg 54 repülést hajtott végre, ezek közül 34-et önállóan, vagyis a WhiteKnightTwo nevű hordozóeszközről leválva.
A különlegesen kialakított WhiteKnightTwo viszi csaknem 14 kilométeres magasságba a hatszemélyes SpaceShipTwo egységet, amely azután leválik a hordozógépről, és saját rakétahajtóművével emelkedik tovább 100 kilométeres magasságba, a világűr határára. A baleset a kaliforniai Mojave sivatag felett végzett próbarepülés közben történt. A földről készített, a BBC által szombaton közzétett felvételsorozat azt mutatja, hogy a SpaceShipTwo leválik a hordozógépről, beindul rakétamotorja, ám másodpercekkel később robbanás történik, és a gép darabjaira hullik szét. Az egyik pilóta életét vesztette a szerencsétlenségben, a másik ejtőernyővel földet ért ugyan, de súlyosan megsérült.
A Virgin azt remélte, hogy már 2015 elején fogadhatja az első űrturistákat, akik a cég ígérete szerint megtapasztalhatják a súlytalanságot, mint az igazi űrhajósok, és a világűr pereméről csodálhatják meg a Föld látványát. A repülésekre több mint hétszáz foglalás érkezett eddig, jóllehet egy-egy út 250 ezer dollárba kerül. Az utaslistán a sztárvilág olyan nevei is szerepelnek, mint Tom Hanks, Justin Bieber, Ashton Kutcher és Leonardo DiCaprio. A Virgin Galactic vezérigazgatója, George Whitesides is azt közölte a szerencsétlenség után, hogy a fejlesztési program folytatódik, mivel a vállalat "minimum ennyivel tartozik" a tesztpilótáknak és azoknak, akik e légi járművek kifejlesztésén keményen dolgoznak.