Ötvös Tibor
Az EA Sports nem bízott a Fifa sikerében
Az Electronic Arts cseppet sem bízott abban, hogy a Fifa első része, a Fifa Soccer 95 sikeres lehet.
"A '90-es évek közepén készítettünk egy kutatást a számítógépes magazinok olvasóinak körében" - árulta el ma David Gardner, az EA Europe vezetője. "Ebből az derült ki, hogy az olvasók 90 százaléka imádja a focit. Arra a következtetésre jutottunk, hogy ha az EA Sports márkanevet be akarjuk juttatni az európai köztudatba, akkor azt egy focis játékkal érhetjük el."
"Azt mondtam az akkori vezetésnek, hogy 'be kell lépnünk a világ labdarúgó üzletébe'. De ők erre azt reagálták, hogy 'már van egy focis játékunk, a Madden'. Mire én: 'Nem, én igazi focira gondoltam'." Gardner szerint nagyon nehéz volt átverekedni a projektet a kiadón és a sportrészlegen, mivel magasról tettek az egészre.
De az idő végül őt igazolta, hiszen a MegaDrive-on megjelent Fifa Soccer '95 kirobbanó siker lett és a Fifa-franchise a mai napig az EA zászlóshajója. A kiadó akkori kétkedése érthető, hiszen az Electronic Arts egy amerikai kiadó, akkoriban nem rendelkeztek európai részleggel és az Egyesült Államokban a mai napig a legkevésbé ismert és kedvelt sportok közé tartozik a labdarúgás.
"A '90-es évek közepén készítettünk egy kutatást a számítógépes magazinok olvasóinak körében" - árulta el ma David Gardner, az EA Europe vezetője. "Ebből az derült ki, hogy az olvasók 90 százaléka imádja a focit. Arra a következtetésre jutottunk, hogy ha az EA Sports márkanevet be akarjuk juttatni az európai köztudatba, akkor azt egy focis játékkal érhetjük el."
"Azt mondtam az akkori vezetésnek, hogy 'be kell lépnünk a világ labdarúgó üzletébe'. De ők erre azt reagálták, hogy 'már van egy focis játékunk, a Madden'. Mire én: 'Nem, én igazi focira gondoltam'." Gardner szerint nagyon nehéz volt átverekedni a projektet a kiadón és a sportrészlegen, mivel magasról tettek az egészre.
De az idő végül őt igazolta, hiszen a MegaDrive-on megjelent Fifa Soccer '95 kirobbanó siker lett és a Fifa-franchise a mai napig az EA zászlóshajója. A kiadó akkori kétkedése érthető, hiszen az Electronic Arts egy amerikai kiadó, akkoriban nem rendelkeztek európai részleggel és az Egyesült Államokban a mai napig a legkevésbé ismert és kedvelt sportok közé tartozik a labdarúgás.