Ötvös Tibor
Veszteségessé tehet egy játékot a demója?
Elég érdekes és bizonyos szempontból teljesen igaz előadást tartott a DiCE Summit 2013 konferencián Jesse Schell, a Schell Games vezetője.
Az úriember elárulta, hogy miközben milliókat költenek egy játék fejleksztésére, addig az esetleges demó megjelenése a felére is csökkentheti az eladásokat. Ebből azt a következtetést vonta le, hogy nem érdemes a kiadóknak a demókkal foglalkozni, mivel így mindenkinek meg kell vásárolnia a játékot, ha kíváncsi rá.
Saját kimutatása szerint azok a játékok, melyek a többi marketing eszközzel operáltak (azaz trailereket és képeket jelentettek meg róluk) és nem kaptak játszható demót, sokkal jobban teljesítettek a kasszáknál mint a játszható társaik.
Sajét véleményünk szerint ez igaz, ám így elképzelhető, hogy zsákbamacskát vásárol a játékos (lásd Aliens: Colonial Marines) és átverve érzi magát.
Az úriember elárulta, hogy miközben milliókat költenek egy játék fejleksztésére, addig az esetleges demó megjelenése a felére is csökkentheti az eladásokat. Ebből azt a következtetést vonta le, hogy nem érdemes a kiadóknak a demókkal foglalkozni, mivel így mindenkinek meg kell vásárolnia a játékot, ha kíváncsi rá.
Saját kimutatása szerint azok a játékok, melyek a többi marketing eszközzel operáltak (azaz trailereket és képeket jelentettek meg róluk) és nem kaptak játszható demót, sokkal jobban teljesítettek a kasszáknál mint a játszható társaik.
Sajét véleményünk szerint ez igaz, ám így elképzelhető, hogy zsákbamacskát vásárol a játékos (lásd Aliens: Colonial Marines) és átverve érzi magát.