Ötvös Tibor
Szükséges a régió-kód - állítja az Activision
Nem egy esetben fordulhat elő az, hogy miközben Amerikában vagy Ázsiában már játszanak egy játékkal, mi még csak várjuk a megjelenést - rosszabb esetben az EU-változat bejelentését.
Az ugye köztudott, hogy egy amerikai kódolású játék nem működik az országon kívül - kivéve, ha be tudtuk állítani a konzolunkat vagy PS3 esetében rendelkezünk amerikai PSN fiókkal. Ám a legtöbb esetben ez nincs így, szóval a tengerentúlról rendelni elég kockázatos. Épp ezért sokan tették már fel a kérdést, hogy pontosan miért is van szükség a régiókódokra. Nos, ezt ma az Activision válaszolta meg és elég érthetőnek tűnik a dolog.
Dan Amrich kommunikációs menedzsere elmondása szerint nem egy esetben fordul az elő, hogy a különböző régiókban más és más kiadó logója alatt jelenik meg egy program. Épp ezért kell a kódolás, hiszen egy kiadónak tudnia kell, pontosan mennyi fogyott a termékéből. Így megkapják ezeket az adatokat. Ráadásul segíthet a tartalmak engedélyezésében illetve tiltásában is.
Példaként a valóban érdekes németeket hozta fel, akik nagyon kemények az erőszakos játékokkal (lásd Carmageddon zöld vérű zombijait illetve a Mortal Kombat vértelenségét). Ráadásul az Activisionnak is meggyűlt már a baja Németországgal épp a Return to Castle Wolfenstein kapcsán, melyben a náci logókat kifogásolták a honatyák.
Az ugye köztudott, hogy egy amerikai kódolású játék nem működik az országon kívül - kivéve, ha be tudtuk állítani a konzolunkat vagy PS3 esetében rendelkezünk amerikai PSN fiókkal. Ám a legtöbb esetben ez nincs így, szóval a tengerentúlról rendelni elég kockázatos. Épp ezért sokan tették már fel a kérdést, hogy pontosan miért is van szükség a régiókódokra. Nos, ezt ma az Activision válaszolta meg és elég érthetőnek tűnik a dolog.
Dan Amrich kommunikációs menedzsere elmondása szerint nem egy esetben fordul az elő, hogy a különböző régiókban más és más kiadó logója alatt jelenik meg egy program. Épp ezért kell a kódolás, hiszen egy kiadónak tudnia kell, pontosan mennyi fogyott a termékéből. Így megkapják ezeket az adatokat. Ráadásul segíthet a tartalmak engedélyezésében illetve tiltásában is.
Példaként a valóban érdekes németeket hozta fel, akik nagyon kemények az erőszakos játékokkal (lásd Carmageddon zöld vérű zombijait illetve a Mortal Kombat vértelenségét). Ráadásul az Activisionnak is meggyűlt már a baja Németországgal épp a Return to Castle Wolfenstein kapcsán, melyben a náci logókat kifogásolták a honatyák.