SG.hu
Inversion

Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: Saber Interactive
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo vagy AMD Athlon 64 X2 processzor, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 8800 vagy ATI Radeon 2900 XT grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core2 Quad vagy AMD Phenom X4 9950 processzor, 3 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 460 vagy ATI Radeon 5850 grafikus kártya, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Gears of War-sorozat, Spec Ops: The Line, Max Payne 3 Kategória: külsőnézetes akciójáték
Kategória: külsőnézetes akciójáték
A Saber Interactive fejlesztőstúdió tipikus példái azoknak a csapatoknak, akik tele vannak kreatív ötletekkel, mindig közel vannak a tűzhöz, de valamiért mégsem tudnak egyetlen olyan videojátékot sem elkészíteni, ami szélesebb körben is komoly elismertséget tudna kivívni magának. Mert bár ott volt 2007-ben a TimeShift, amely forradalmi ötleteket tudott felmutatni, de második projektként még mindig egy halom gyermekbetegségtől szenvedett. A csapat segített továbbá a Battle: Los Angeles és a Halo: Combat Evolved Anniversary fejlesztésében is, de míg előbbi cím teljes kudarc lett, addig utóbbi esetében szinte minden figyelem a 343 Industries csapatára terelődött, akik a munkálatok oroszlánrészét végezték.
A Saber Interactive neve így még mindig nem volt képes alaposabban beleégni a játékosok emlékezetébe, de a csapat vezetését nem olyannak ismertük meg, mint akik hamar feladják. Ennek következtében ismét összegyűjtöttek néhány kreatív ötletet, megvizsgálták a fennálló piaci réseket, és úgy döntöttek, hogy egy, a gravitáció manipulálására kiélezett külsőnézetes akciójáték fejlesztésébe fognak, amely néhány nappal ezelőtt jelenhetett meg Inversion címmel.
A játék kampánya egy nem túl eredeti, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy legalább érdekes és hihető témát feszeget, amiből nem fognak hiányozni a pozitív emberi értékek sem. Az Inversion sztorija szerint ugyanis a közeli jövőben járunk, amikor egy ismeretlen és korábban még soha nem tapasztalt ellenséges eredetű invázió éri a Földet. Az emberformát öltő idegenek Lutadore-oknak hívják magukat, és futurisztikus fegyvereiknek köszönhetően, amelyekkel még a gravitációt is képesek manipulálni, azonnal átveszik az irányítást a bolygó felett. Aki ellenáll a gonosz idegeneknek, azonnal meghal, aki viszont együttműködik velük, annak van esélye a túlélésre, már amennyiben bírja a bezártságot és a kényszermunkát.
A Lutadore létforma megjelenésével egy időpontban egyébiránt a Föld gravitációs mezője is több ponton megbomlik, így előfordulhat, hogy véletlenszerű régiók kerülnek zéró- vagy fordított gravitációs állapotba. Történetünk főhőse Davis Russel, egy 28 éves rendőr lesz, aki éppen Leo Delgado nevű partnerével tart hazafelé az invázió megindulásának időpontjában. A két férfi nem érti, hogy kik ezek a furcsa, festett lények és mi történik a gravitációval, amely képes még a legmagasabb épületeket is egy csapásra romhalmazzá változtatni, de sokkal fontosabb számukra, hogy mielőbb hazajussanak, hogy biztonságban tudják családtagjaikat. A dráma ekkor következik be, Davist és társát ugyanis elfogják, még mielőtt biztosíthatnák szeretteiket.
A két főhős egy bányabörtönbe kerül, ahonnan természetesen az első adandó alkalommal megpróbálnak megszökni, és másodjára sikerrel is járnak, elsődleges céljuk pedig, hogy megtalálják Davis eltűnt, de remélhetőleg még élő kislányát. Miközben azonban a lurkó nyomait kutatják, a két férfi tucatjával öli az ellenséges egységeket, így csakhamar lokális hősökké válnak, akik képesek lesznek talán még az emberiséget is megszabadítani a veszedelemtől.
Ehhez az elkeseredett küzdelemhez csatlakozunk mi is Davis és Leo oldalán, akik közül mi általában csak előbbit irányíthatjuk, de, hogy rögtön eláruljam a játék egyik legnagyobb pozitívumát, a kampányt kooperatív módban is végigjátszhatjuk, ami így lényegesen nagyobb élmény lesz, mint másik társunkat a néha bohókás mesterséges intelligenciára bízni. Kitűnő döntés volt a készítők részéről, hogy a pályákat úgy alkották meg, hogy gyakorta valóban szükségünk van a továbbjutáshoz egy baráti kézre, ami lehet, hogy csak addig kell, ameddig bakot tart egy magas kerítésnél, de lehet, hogy az életünk is függhet tőle egy komolyabb összetűzés során. Az Inversion játékmenetére általánosságban igaz, hogy párhuzamba állítható a Gears of War-sorozatban megismert, teljes egészében a fedezékrendszerre épülő külsőnézetes megoldással, annyi különbséggel, hogy itt a fizikának is óriási szerepe van a szisztémában, a barikádok ugyanis anyaguktól függően az ellenséges tűztől szép lassan lemorzsolódnak, ami természetesen a szemben álló felek likvidálásában is egy külön taktikai tényezőt jelent, hiszen bizonyos fegyverekkel akár egy egész háztömböt is törmelékhalmazzá változtathatunk. Ettől természetesen még nem tekinthető klónnak a Saber Interactive videojátéka, főleg azért nem, mert már az első pályákon mi is irányításunk alá vonhatjuk az idegen technológiákat, így a sima fegyverek mellett óriási élmény lesz a gravitációval játszadozni, amit természetesen mi is kedvünkre manipulálhatunk majd.
Összességében ez a lehetőség adja az Inversion savát és borsát, illetve eredetiségét is, ami olyannyira igaz a játékra, hogy még az utolsó percekig sem fullad unalomba miatta a kampány. Ez a mai ötlettelen játékok többségét tekintve igencsak nagy szó! Hogy miként működik a gravitáció manipulálása? Nos, a kezünkre és a hátunkra erősített Lutadore fegyvernek köszönhetően képesek leszünk például egy gombnyomással a levegőbe repíteni az ellenfeleket, még azokat is, akik fedezék mögött keresnek menedéket hagyományos fegyvereink elől.
A masina segítségével a legtöbb tereptárgyat is fegyverként használhatjuk majd, így súlytalanná vagy fordított gravitációval nehézzé tehetjük őket. Lehetőségünk lesz továbbá a technológia segítségével utat törni magunknak az eltorlaszolt szakaszokon, de leginkább mégis a harcokban fogjuk alkalmazni a gravitációval való játékot. Nem árt azonban vigyáznunk, hiszen az ellenség is gyakran alkalmazza ellenünk a szerkezetet, így amennyiben megunják a macska-egér harcot, ők is könnyedén felkaphatnak minket, több méterrel a talajszint felett pedig védtelenek vagyunk a lövések ellen.
A gravitáció mindemellett gyakran véletlenszerűen is megváltozhat, így előfordul, hogy a házak oldalán vagy a helyiségek plafonján szaladgálva kell felvennünk a harcot az ellenfelekkel szemben, ami nem csak érdekesebbé teszi a játékmenetet, hanem gyakran nyakatekertté is varázsolja a pályákat.
Egyetlen, de komoly probléma ezzel kapcsolatban, hogy a gravitáció megváltoztatása sajnos nem alkalmazható kedvünkre, így többnyire csak ott és csak azokkal az objektumokkal tudunk ilyen formában játszadozni, ahol a fejlesztők ezt lehetővé tették. Hiányoltam továbbá az olyan apró, de annál mókásabb fejtörőket is, amelyek például annak idején a Half Life 2-t színesítették, hiszen amennyiben valahol, akkor itt könnyedén meg lehetett volna alkotni efféle feladványokat.
A játék egyedül is képes pozitív élményeket előidézni, de a kooperatív módban a gravitációs manipuláció egyszerűen fantasztikus lehetőségeket biztosít arra, hogy csapattársunkkal összedolgozva, valóban közös erővel vegyük fel a harcot az ellenfelekkel. Ha pedig meguntuk volna az amúgy folyamatosan zajló és pergő kampányt, még egy hagyományos többjátékos módot is találni fogunk az Inversion menüjében, ahol egy kivétellel sajnos kissé átlagos játékmódok állnak majd rendelkezésünkre. A gravitációs puska megjelenése miatt azonban itt is kellemes élményeket szerezhetünk magunknak! Grafika:
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Játszhatóság:
Intelligencia, nehézség:
Hangok, zene:
Összefoglalás: