Ötvös Tibor
Pénzt követelnek a kiadók az illegális letöltőktől
A CD Projekt a The Witcher 2 illegális letöltései kapcsán nagyon érdekes és abszolút pozitív nyilatkozatot tett. Elárulták, hogy nem fognak különböző másolásvédelmi rendszerekkel próbálkozni, hanem inkább különböző extrákkal tömik meg a programot és így próbálják meg rávenni a vásárlásra a játékosokat.
Azonban a torrentfreak.com egy napokban megjelent cikkéből az derül ki, hogy azért nem mondtak le az illegális másolatokból származó bevételről sem. És ezzel nincsenek egyedül. A beszámoló szerint a CD Projekt mellett szinte minden kiadó és fejlesztő próbál különböző módokon eljutni a warez közönséghez és kemény összegeket követelnek tőlük. Lássuk, melyek voltak a legemlékezetesebb megkeresések.
A sort az Atari nyitja, akik a The Witcher, Alone in the Dark és a Test Drive Unlimited 1-2 kapcsán először Angliában kezdtek el IP címek alapján felhasználókat lenyomozni, majd áttették eme tevékenységüket Németországba. A CD Projekt mostani akciója hasonló volt, csak itt minden egyes másolat után 800 eurót követeltek a játékosoktól.
A Koch Media számos esetben volt segítségére a nagyobb kiadóknak az ilyen "behajtási" ügyekben, így a Dead Island, a Prison Break: The Conspiracy, a Painkiller: Resurrection és Painkiller: Redemption (itt 300 eurót követeltek per játék) és az Agrar Simulator 2011 illegális másolatait használó játékosok már találkozhattak a kiadóval.
De ugyancsak Németországban "vadászott" a Rocksteady a Batman: Arkham sorozat miatt és a Eidos/Square Enix duó a Deus Ex: Human Revolution és a Kane & Lynch 2 valamint a Just Cause 2 kapcsán. Több ezer levelet küldtek ki, melyekben 800 eurót követeltek az illetőtől, ellenkező esetben... És itt ugye a retorziók következtek, mely lehetett feljelentés, de az IP-cím örökös letiltását is kilátásba helyezték.
És akkor most jöjjenek a további levelek feladói: Koch Media (Dungeon Siege III és Final Fantasy széria bármely darabja - 800 euró), Codemasters (DiRT 3, F1 2010, Operation Flashpoint: Red River - darabonként 800 euró), BitComposer (RaceOn), Techland (Nail'd), Ubisoft (Tom Clancy's Rainbow Six Vegas), Kalypso Media (Tropico 3-4, Airline Tycoon 2) és a dtp Entertainment (Cities XL 2012).
Az már persze ismét a CD Projekt hozzáállását tükrözi, hogy miután kiderült a nyilvánosság számára, hogy milyen leveleket küldtek ki, azonnal leállították a kampányt. Hogy ez most jó vagy rossz, azt mindenki döntse el saját maga.
Azonban a torrentfreak.com egy napokban megjelent cikkéből az derül ki, hogy azért nem mondtak le az illegális másolatokból származó bevételről sem. És ezzel nincsenek egyedül. A beszámoló szerint a CD Projekt mellett szinte minden kiadó és fejlesztő próbál különböző módokon eljutni a warez közönséghez és kemény összegeket követelnek tőlük. Lássuk, melyek voltak a legemlékezetesebb megkeresések.
A sort az Atari nyitja, akik a The Witcher, Alone in the Dark és a Test Drive Unlimited 1-2 kapcsán először Angliában kezdtek el IP címek alapján felhasználókat lenyomozni, majd áttették eme tevékenységüket Németországba. A CD Projekt mostani akciója hasonló volt, csak itt minden egyes másolat után 800 eurót követeltek a játékosoktól.
A Koch Media számos esetben volt segítségére a nagyobb kiadóknak az ilyen "behajtási" ügyekben, így a Dead Island, a Prison Break: The Conspiracy, a Painkiller: Resurrection és Painkiller: Redemption (itt 300 eurót követeltek per játék) és az Agrar Simulator 2011 illegális másolatait használó játékosok már találkozhattak a kiadóval.
De ugyancsak Németországban "vadászott" a Rocksteady a Batman: Arkham sorozat miatt és a Eidos/Square Enix duó a Deus Ex: Human Revolution és a Kane & Lynch 2 valamint a Just Cause 2 kapcsán. Több ezer levelet küldtek ki, melyekben 800 eurót követeltek az illetőtől, ellenkező esetben... És itt ugye a retorziók következtek, mely lehetett feljelentés, de az IP-cím örökös letiltását is kilátásba helyezték.
És akkor most jöjjenek a további levelek feladói: Koch Media (Dungeon Siege III és Final Fantasy széria bármely darabja - 800 euró), Codemasters (DiRT 3, F1 2010, Operation Flashpoint: Red River - darabonként 800 euró), BitComposer (RaceOn), Techland (Nail'd), Ubisoft (Tom Clancy's Rainbow Six Vegas), Kalypso Media (Tropico 3-4, Airline Tycoon 2) és a dtp Entertainment (Cities XL 2012).
Az már persze ismét a CD Projekt hozzáállását tükrözi, hogy miután kiderült a nyilvánosság számára, hogy milyen leveleket küldtek ki, azonnal leállították a kampányt. Hogy ez most jó vagy rossz, azt mindenki döntse el saját maga.