MTI

Belehalt egy kínai férfi a maratoni online játékba

Kómába esett és meghalt egy harmincéves férfi, miután három napon át gyakorlatilag szünet nélküli játszott online Peking külvárosának egyik internetkávézójában - tudósított a tragédiáról a kínai média kedden.

A férfit, miután elvesztette az eszméletét, a közeli rendelőintézetbe szállították, de már nem tudták megmenteni az életét. A helyiek közlése szerint egy hónapon belül több mint 10 ezer jüant, vagyis több mint 300 ezer forintot költött internetes játékokra, és három napon át szinte alig mozdult el a képernyő elől. A rendőrség a nyomozás érdekében lefoglalt több számítógépet, de nem vett őrizetbe senkit, és kizárta az idegenkezűséget. A beszámolók szerint a kis helyiségben alig fél tucat gépet üzemeltettek a vállalkozók.

Az eset ismét ráirányította a figyelmet a Kínában immár tízmilliókat érintő és egyre terjedő internetfüggőségre. Egyes felmérések szerint a tizenévesek körében már 33 millió körül van a számítógépezés rabjainak száma. Az ázsiai országban évek óta lebegtetik a sajtóban a pszichológus szakemberek, hogy hivatalosan is szellemi zavartságot előidéző betegséggé nyilvánítják az internetfüggőséget, miközben a kezelésére már több száz, erre szakosodott rehabilitációs központ jött létre. Köztük volt olyan magánkezdeményezés is, amelyet végül a hatóságok - az ott alkalmazott erőszak miatt - bezárattak.

Kutatók azt is megállapították, hogy a kínai szülők nagy része, akik számára idegen és ismeretlen az internet világa, nem is igazán tudja megvédeni gyermekeit a világháló káros hatásaitól. Újabban azonban az online játékok szolgáltatóinak olyan technikai megoldást kell biztosítaniuk, amely lehetővé teszi a szülői ellenőrzést, adott esetben a gyermek letiltását is. Kínában jelenleg közel 460 millió internethasználót tartanak nyilván, számuk másfészeresét teszi ki az Egyesült Államok teljes népességének. 2010-ben mintegy húsz százalékkal több internetezőt mért a statisztika, mint egy évvel korábban. Mobiltelefonját több mint 300 millió kínai használja a világhálón való szörfölésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • DrTre #21
    El van nézve.
  • Jackyll #20
    Elnézést , nem akartam megbántani senkit sem , köszönöm ,hogy felhívtad rá a figyelmem.
  • DrTre #19
    Inkább nem is reagálok a többire, mert igazából ezt akartam írni én is. Meg kéne érteni másokat és nem lebarmozni, mert igen, az lebarmozás volt.
  • Skynet85 #18
    Legyen szó mmo-ról piáról kajáról stb-ről, tudni kell hol a határ, a zabások szidják az mmo-sokat a piások a játék gépeseket stb. Mindekinek elfogadott a saját maga hülyesége, már csak azért is mert ott a másik csoport, akiket szidni lehet, az pedig hogy kinek mi okoz örömet valóban subjektív. Bármiylen hobby lehet egézségkárosító, ha tulzásba viszik, akár a futás(erről tapsztalatom is van) vagy a testedzés is... következmény : Csak ésszel és mértékkel mindent...
  • Jackyll #17
    Engem az riaszt meg ,hogy a mostani generáció ebbe születik bele ,hogy ez a normális. Itt vannak az mmo-k sokasága ami ingyenes ,de ha már játszottál vele annyit ,hogy megtessen ,csak akkor lépsz előre ha x pénzmagért fejleszted a karit. Már kis kortól hozzánőnek a gyerek szívéhez aki a zsebpénzét ebbe öli a fagyi v. bármi más helyett.
  • Bhalage #16
    azert ne hozzuk mar kozos nevezore a virtualis gyarapodast a valos fizikaival létszi, mert kurvára nem ugyanaz a kettő.
    a lebarmozott tobbmillio ember aki 24/7 tolja meg valoban korcsosulas, degeneracio ugyanis pull teh plug, aztan majd ott állnak, mint egy senki. (ezt nem art eszben tartani)

    18eves koromban jo poen volt, ma mar megriaszt mit kepesek muvelni az emberrel.
  • Jackyll #15
    Lebarmoztam ? Én leírtam ,hogy szerintem a játékgyártók mit gondolnak. Egyébként az zavar ,hogy sok fiatal tojik rá mi történik körülötte és az egyetlen örömforrás az az ,hogy pl. 4 óra alatt meddig jut egy játékba. 4 órát nem a saját életébe fektet be hanem egy szoftver adta lehetőségek kiaknázásába. Ez az idő kiesik. az örömre meg te magad adtad a kérdésedben a választ : elért egy szintet vagy kapott vmit. a játékban. Igen a játékban , mert máshová azt nem viheti és a kutyát sem nem érdekli , ez csak egy pillanatnyi látszat öröm.
  • Justil #14
    "Azért aki irodában dolgozik, annak simán van ideje netezgetni is."

    hát épp ez a baj. pontosabban, ha valakinek saját vállalkozása van, akkor úgy cseszi el az idejét, ahogy akarja, érted, leszarom. de amikor valaki közpénzen farmville-ezik, akár csak pár másodpercig is, az felbasz.
  • DrTre #13
    Ja, ha ebben a világban vkinek van munkája, azt becsülje meg és dolgozzon is meg a pénzéért, DE mint tudjuk, ezek nem olyan játékok, amelyek folyamatos odafigyelést igényelnek, tehát beállítunk vmit és annak eredménye csak órák elteltével jelenik meg, tehát 1-2 perc kattintgatás óránként egy olyan játék, mint a Farmville. És azért valljuk be, mindenkinek van legalább annyi ideje, h tudjon netezni stb, szóval elküldeni se kell őket sehova. Mindamellett nem hiszem, hogy bárki tűri, ha a beosztottja a munkája helyett játszik, tehát ezalatt a játék alatt azt kell érteni, hogy elvégzi mindenki a munkáját, de amikor épp nincs semmi, akkor kattint egy-kettőt. Azért aki irodában dolgozik, annak simán van ideje netezgetni is.
  • Justil #12
    már boccs, alapvetően egyet is értenék veled, de aki a munkahelyén játszik ahelyett h dolgozna, az ugyan menjen már a bús pi**ába. vagy keressen magának más munkahelyet...
    a munka helyett segélyért a kezüket nyújtó orkoknál olyan sokkal de sokkal nem jobb az az ember, akinek ugyan van munkahelye, de ott effektive nem csinál semmit, a pénzt viszont hazaviszi. szvsz.