Ötvös Tibor
C&C 4: gondok a másolásvédelemmel
A héten jelent meg a Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, mely elméletileg lezárja a nagy múltra visszatekintő sorozatot.
Azonban már most megjelentek olyan hírek, hozzászólások, melyek arról tanúskodnak, hogy bizony az EA által bevezetett másolásvédelmi rendszer sem működik tökéletesen. Eme DRM lényege tulajdonképpen ugyanaz, mint a Ubisoft sokat kifogásolt rendszerének. Ahhoz, hogy játszani tudjunk folyamatosn internetes kapcsolat szükséges.
A rendszer előnye, hogy elég egyszer feltelepíteni a játékot és bejelentekzni az EA szerverére és utána már nem lesz szükségünk a lemezre. Hátránya viszont, hogy folyamatosan online kell lennünk. Ha a program érzékeli, hogy megszakadt a kapcsolat, a képernyőnkön megjelenik egy üzenet.
Abban a pillanatban, ahogy ez megtörténik rögtön mentenünk kell, különben minden addig elért eredményünk elveszik. Az EA még nem nyilatkozott az ügyben.
Azonban már most megjelentek olyan hírek, hozzászólások, melyek arról tanúskodnak, hogy bizony az EA által bevezetett másolásvédelmi rendszer sem működik tökéletesen. Eme DRM lényege tulajdonképpen ugyanaz, mint a Ubisoft sokat kifogásolt rendszerének. Ahhoz, hogy játszani tudjunk folyamatosn internetes kapcsolat szükséges.
A rendszer előnye, hogy elég egyszer feltelepíteni a játékot és bejelentekzni az EA szerverére és utána már nem lesz szükségünk a lemezre. Hátránya viszont, hogy folyamatosan online kell lennünk. Ha a program érzékeli, hogy megszakadt a kapcsolat, a képernyőnkön megjelenik egy üzenet.
Abban a pillanatban, ahogy ez megtörténik rögtön mentenünk kell, különben minden addig elért eredményünk elveszik. Az EA még nem nyilatkozott az ügyben.