Ötvös Tibor

StarCraft 1 & 2: minimális különbség?

Jelenleg is zajlik a StarCraft II zártkörű bétatesztje, melyen az "átlagos" játékosokon kívül számos újságíró is részt vesz.

A német PCGames munkatársa is utóbbi csoportba tartozik és a mai napon egy érdekes összehasonlítást ejtett meg a lap hivatalos honlapján. Fogta az 1998-as eredeti StarCraft-részt, és pár jelenet képeit összevetette az épp tesztelés alatt álló folytatással.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az összehasonlítás során kifejezetten az egységekre összpontosított és a végén arra jutott, hogy alig-alig akad különbség például a Zergek 12 évvel ezelőtti állapota és a mostani alakjuk között. Az újságíróban felvetődött a kérdés: vajon mit csináltak a Blizzard grafikusai az elmúlt 12 évben?

Természetesen ez csak egy költői kérdés, hiszen választ valószínű nem fog kapni, de mindenesetre a Diablo III képeket elnézve is feltehetné ugyanezt a kérdést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tower Guard #50
    Kifejezetten tetszik, hogy hasonló.
    Legalább nem úgy járunk hogy starcraft2 néven egy teljesen más játékot kapunk, amire már rá sem lehet ismerni, mint ez sok játék foltyatásánál előfordult, és bukásra ítéltetett...
  • narumon #49
    Ez van. Nem tudsz egyetlenegy olyan céget sem mondani aki nem ezt csinálja jelenleg. Viszont a blizzardé legalább jó játék és szerintem megéri a pénzt ezért is fogom rá kiadni.
  • bitbandita #48
    Először is szeretnék bocsánatot kérni, abszolút nem akartalak megsérteni sőt. Reggel 1/2 7-kor értem haza az egyik barátom búcsúbulijáról, egy percet sem aludtam és bevallom józan sem voltam teljesen mértékben (enyhén szólva), és hát azt hittem, hogy még mindig rőlködés nélkül tudok jópofa lenni, mint éjfél körül. Hát nem. Még 1x: nem sértegetni akartalak.
    Azonban ettől még nem értek egyet veled, de ez gondolom nem baj. Szerinted nem néz ki jól, szerintem kurvára igen - egyébként ez a kicsit cartoon beütésű stílus miatt is van. Az egységek kinézetét igaz majdnem teljesen meghagyták (szerintem hál Istennek), viszont összehasonlíthatatlanul részletesebb, aprólékosabb, kidolgozottab a megjelenés, és ez teljesen kizoomolva nem jön át - egy webre optimalizált állóképen meg főleg nem, azonban mozgás közben teljesen más, ha pedig rázoomolsz az egységekre,... no comment. Olyan szinten eltalált és kitalált a dizájn, olyan mértékben letisztult és végletekig finomított a megjelenés (amit ráadásul olyan hibátlan és aprólékosan kidolgozott, vajsima animáció mozgat, hogy attól J.Cameronnak is kettéállna a pöcse, és amiről minimum tankönyvet lehetne -sőt kellene- írni) hogy nincs rá szó. Dehogy nincs: művészet. Sajnos sokan dobálóznak ezzel a szóval mostanában (főleg a játékiparban hallani egyre többet), azonban esetünkben ez a szó újra visszanyeri patináját, definiálva egy kreatív tevékenység legmagasabb szintű művelését, mely során a kapott végeredmény jóval több a "csak" tökéletesnél. Ami a különbséget jelenti a tisztes iparosmunka és a mestermű között. Horst Fux dikicse is elvágja a szögeket és ki sem csorbul, ráadásul tuti nem tart pár óránál tovább legyártani, akkor mi értelme van évekig készíteni egy katanát? Első ránézésre az is csak egy darab vas, nem?
    A Blizzarddal kapcsolatos véleményeddel sem értek nagyon egyet. 20 év alatt 4 brand, brandonként átlag 2 "egészestés" termék, a milliók meg csak dőlnek. Nagyjából ugye ez a cég "portfoliója". Szerinted lehúznak mindenkit, az emberekről a pénzt, a rókáról meg a bőrt ugye. Te ugye úgy értelmezed a fentieket, hogy itt van ez a nagy hájas, kapitalista disznó, aki nem szégyell 20év alatt ilyen kevés címet -azokból pedig ilyen kevés gyártott terméket- felmutatni, mert rátaláltak az aranytojást tojó tyúkra. A cucc jó, a beetetés megtörtént, a sok függő meg nem rinyál, hogy ugyanazt nyomja mindig, a lényeg, hogy ne legyen rosszul és kapja meg az adagját, és ezért még egy rakás pénzt is kifizet. Értelek én és amúgy nagyon leegyszerűsítve, jócskán eltúlozva, de ez a képlet. Én viszont így látom: a nagy hájas kapitalista disznó (eddig stimmel) rájött, hogy ahhoz, hogy a sok junkie még több évtized múlva is csengessen, ahhoz nem jó a hagyományos cucc. Rákapnak, élvezik, full függők lesznek eddig ok, de aztán egyre több és több kell, hogy jó legyen, aztán már nem is élvezi, csak hogy ne legyen rosszul, azért nyomja. Nagyjából ezután nemsokkal jön az, hogy elpatkol egy túladagolásban,szövődményben, vagy sittre kerül, a szerencsés kevés meg leszokik. Tökmindegy, a lényeg, hogy nem fizet többet. Ezért létrehozzák a mindig tökéletes gyönyört okozó, megfizethető, káros hatást nem okozó, totál biztonságos cuccot, ami ráadásul egészséges is mert tele van vitaminnal, és még az anyád sem haragszik érte, ha használod. Nincs több halott, beteg, börtönviselt junkie, mindenki eufóriában lebeg, dől a pénz. Így kerek a világ, mindenki jól járt.
    Nem tudom érthető-e, lehet szar hasonlat volt, mindegy nem is érdekel mert nem aludtam 36 órája.
  • morden #47
    Persze hogy el lehet adni valamit 2x 3x amíg vannak olyanok akik megveszik...
  • Healbacsi #46
    Egy mp3-at nem lehet eladni 3 részletbe, de egy filmet 2-ben igen, lásd Kill Bill. Jó napot!
  • morden #45
    ok akkor egy 9 perces mp3 zeneszámot is el lehet adni 3x3 percesekbe mert annyi a megszokott idő ... ( természetesen nem harmad áron )
  • Healbacsi #44
    Ja igen majd el felejtettem a játék 3 darabra vágásáról. Az sc1 30 pályát tartalmazott, 10-et mindegyik fajnál. Most elvileg fajonként lesz 35-40 pálya, azaz summa 105-120, miután kijött mind a 3 lemez.
  • Healbacsi #43
    Morden: oké a zene mondjuk már szellemi termék? Az ősember unalmában bunkójával püfölte a fák törzsét, aztán rájött, hogy ez mekkora poén, főleg ha vmi bódultságot okozó bogyót is zabál előtte. Ma a bunkót lecserélték vmi "dobverőnek" nevezett vékonyabb botra, és ma már fatörzs helyett dobokat ütögetnek. És lőn dől a pénz. (Ha vki pl. Abba rajongó az lehülyézi a

    Értem én mit akarsz mondani, de ha a te analógiádat követnénk, nem lennének krimik (mert az is ugyanaz: gyilkos-nyomozó.. uncsi), nem lennének folytatásos filmek, sőt még festmények se lennének, mert mind egy tál almát ábrázolnak csak épp a háttér más.

    De ha esetleg a legelején felhozod a példát a Love actually című filmből, akkor tudtuk volna mit gondolsz, és mire alapozod. De ehelyett osztalékról papolsz.

    De vissza a korábbi indoklásomhoz. Engem nem érdekel, hogy xyz mennyit keres egy szolgáltatással, termékkel, ha engem maximálisan kielégít, szórakoztat. Főleg ha nincs nála jobb termék a piacon.

    De ha maradunk a játékok területén, akkor elég kevés változott jelentősen a korábbi részekhez képest. Pl a Lords of the Realm széria tagjai eleggé különböznek. Tuti van meg pár ilyen de most hirtelen ez jutott az eszembe. Korábban írta vki a NFS szériát. Én hozzátenném az összes EA játékot (a simstől az nfl-ig). A C&C széria még ma is ugyanazt tudja csak épp kicsit más külsővel.

    Na mind1, már én is kezdek kicsit ráunni erre a meddő vitára, mert értelme nincs. Az emberek tudják, hogy a cigi árt nekik mégis szívják. Az emberek tudják, hogy az sc2 sokban hajaz az első részre, mégis tetszik nekik.

    Ki érti ezt?

    Hát én már nem is tudom.
  • morden #42
    12 év alatt sikerült a Blizzardnak csinálni egy gyakorlatilag kiegészítőnek tekinthető verziót, amivel ingyen és bérmentve dolgoznak emberekkel (béta tesztelők) , ráadásul az 1 kész terméket 3x is eladják ( ember zerg meg a 3. faj külön jön majd ki) és mindezt úgy várják egyesek mint nem is tudom mit és még szimpatikus is nekik a cég , nu ez felfoghatatlan számomra ( persze fel tudom fogni csak nem értem meg, de attól még elfogadom)
  • iambg #41
    Aki itt sipítozik (beleértve a cikk íróját is), az nyugodtan maradjon a Starcraft első részénél, mert annak ezek szerint mindegy. Aki meg szeretne a második résszel játszani, az játsszon, nem kell egymást fikázni.

    Ez olyan amikor a WOW-ot fikázza valaki, pedig egyszerű: nem kell előfizetni ha nem tetszik, fikázni meg csak szájtépés. Van alternatíva, lehet azzal játszani.

    Egyébként meg én örülök, hogy hasonlítani fog az elsőre, ha nem így lenne, akkor az nem folytatás lenne, hanem egy merőben új játék. Csakhogy az nem kellene (szinte) senkinek. (Vajon mit szólnának a Star Wars rajongók, ha Darth Vader fehér ruhában, símaszkban jelenne meg? Nem, Darth Vader fekete ruhában, a jellegzetes bilivel a fején az igazi. És nem kell változtatni.)