Ötvös Tibor
Kína leállíttatja a World of WarCraft szervereket
Kínában elég cudar a World of WarCraft helyzete. Mint arról beszámoltunk, kiszolgáló váltás miatt a kínai WoW játékosok több, mint egy hónapig nem tudtak játszani kedvencükkel, most pedig végleg lesújt a bárd.
A Kína videojáték iparát szabályzó GAPP (General Administration of Press and Publication in China) a mai napon arra utasította a Blizzard sikerének szervert adó NetEase vállalatot, hogy fejezze be eme tevékenységét és a hónap végéig hagyjon fel a szolgáltatással. A dologról már egy hónapja sutyorogtak netes körökben, ám akkor még nem sokan vették komolyan, hiszen mind a WoW, mind pedig a StarCraft Kínában - is - millióknak nyújt szórakozást, ám a GAPP ezzel nem foglalkozott.
A GAPP annak ellenére utasította el a forgalmazó NetEase engedélykérelmét, hogy azt a kulturális minisztérium áprilisban már három évre megadta. A hivatal indoklása szerint azért tagadták meg az engedélyt a NetEase-től, mert az megsértett egy július 30-án kelt bírósági végzést: ennek értelmében a cégnek addig fel kellett volna függesztenie az új játékosok regisztrációját és az előfizetői díjak beszedését, amíg "nem korrigálja a játék ártalmas tartalmát". Elemzők szerint a játék sorsa azon dőlhet el, hogyan alakulnak az erőviszonyok a két állami szerv között.
Árulkodó lehet azonban egy friss nyilatkozat, melyet egy kínai internetszolgáltató, a KongZhong alelnöke közölt a sajtóval. "A döntést több millió WoW játékos sínyli most meg" - kezdte Leon Li. "De hosszabb távon szemlélve a dolgot szinte biztos, hogy ezen játékosok valamely más MMO-ra kattannak majd rá, vagyis a kínai online játékoknak jót tett eme döntés."
A Kína videojáték iparát szabályzó GAPP (General Administration of Press and Publication in China) a mai napon arra utasította a Blizzard sikerének szervert adó NetEase vállalatot, hogy fejezze be eme tevékenységét és a hónap végéig hagyjon fel a szolgáltatással. A dologról már egy hónapja sutyorogtak netes körökben, ám akkor még nem sokan vették komolyan, hiszen mind a WoW, mind pedig a StarCraft Kínában - is - millióknak nyújt szórakozást, ám a GAPP ezzel nem foglalkozott.
A GAPP annak ellenére utasította el a forgalmazó NetEase engedélykérelmét, hogy azt a kulturális minisztérium áprilisban már három évre megadta. A hivatal indoklása szerint azért tagadták meg az engedélyt a NetEase-től, mert az megsértett egy július 30-án kelt bírósági végzést: ennek értelmében a cégnek addig fel kellett volna függesztenie az új játékosok regisztrációját és az előfizetői díjak beszedését, amíg "nem korrigálja a játék ártalmas tartalmát". Elemzők szerint a játék sorsa azon dőlhet el, hogyan alakulnak az erőviszonyok a két állami szerv között.
Árulkodó lehet azonban egy friss nyilatkozat, melyet egy kínai internetszolgáltató, a KongZhong alelnöke közölt a sajtóval. "A döntést több millió WoW játékos sínyli most meg" - kezdte Leon Li. "De hosszabb távon szemlélve a dolgot szinte biztos, hogy ezen játékosok valamely más MMO-ra kattannak majd rá, vagyis a kínai online játékoknak jót tett eme döntés."