MTI
Online szüretelnek az amerikai diákok
Az amerikai diákok egyre inkább földjeik megművelésével és a termények betakarításának fáradságos munkájával vannak elfoglalva. A probléma ezzel csak annyi, hogy ezt az iskolai munka rovására, ráadásul nem a valóságban, hanem a Facebook közösségi portál Farmville játékában teszik.
A felnőttek közül is egyre többen foglalkoznak a mezőgazdasági szimulációs játékkal, amelyben egy virtuális farm gondjait vehetik a nyakukba - olvasható a New York Times online kiadásában. A játék egyszerű, a játékos földet és vetőmagot kap, a megtermelt növényeket pedig virtuális pénzekért lehet eladni. A bevételből a farm fejlesztése mellett olyan haszontalan dolgok is vásárolhatók, mint például elefántok, vagy a hőlégballonok. A türelmetlen játékosok valódi pénzért vehetnek virtuális fizetőeszközt, de az igazi Farmville-rajongók általában "saját erőből" fejlesztik online gazdaságukat.
A júniusban indult játékot világszerte ma már több mint 62 millióan játsszák, közülük 22 millió legalább naponta egyszer ellátogat a virtuális farmra. A Farmville úgy tűnik, az élet minden területéről hódítja a játékosokat, az egyik legbuzgóbb résztvevő ráadásul egy valódi farmer. Az internetes játék azon a koncepción alapul, hogy sokan úgy érzik: elegük van a modern városi életből, és inkább csak egy farmra költöznének, ahol növényeket termesztenének. Az ilyen embereknek a Farmville megnyugvást, kikapcsolódást jelent - magyarázta Philip Tan, a Singapore-MIT Gambit Game Lab, a játékot kifejlesztő cég igazgatója.
A rajongók mellett, a játék gyűlölőinek száma is növekszik. A Facebook Utálom a Farmville-t blogjába főleg olyanok írnak, akiknek elegük van abból, hogy a közösségi portálos ismerőseik a padlizsántermesztés rejtelmeiről kérdezősködnek. A virtuális farmerek gyakran azzal is bosszúságot okoznak, hogy a játékhoz még nem csatlakozott ismerőseiket próbálják őstermelővé tenni.
A felnőttek közül is egyre többen foglalkoznak a mezőgazdasági szimulációs játékkal, amelyben egy virtuális farm gondjait vehetik a nyakukba - olvasható a New York Times online kiadásában. A játék egyszerű, a játékos földet és vetőmagot kap, a megtermelt növényeket pedig virtuális pénzekért lehet eladni. A bevételből a farm fejlesztése mellett olyan haszontalan dolgok is vásárolhatók, mint például elefántok, vagy a hőlégballonok. A türelmetlen játékosok valódi pénzért vehetnek virtuális fizetőeszközt, de az igazi Farmville-rajongók általában "saját erőből" fejlesztik online gazdaságukat.
A júniusban indult játékot világszerte ma már több mint 62 millióan játsszák, közülük 22 millió legalább naponta egyszer ellátogat a virtuális farmra. A Farmville úgy tűnik, az élet minden területéről hódítja a játékosokat, az egyik legbuzgóbb résztvevő ráadásul egy valódi farmer. Az internetes játék azon a koncepción alapul, hogy sokan úgy érzik: elegük van a modern városi életből, és inkább csak egy farmra költöznének, ahol növényeket termesztenének. Az ilyen embereknek a Farmville megnyugvást, kikapcsolódást jelent - magyarázta Philip Tan, a Singapore-MIT Gambit Game Lab, a játékot kifejlesztő cég igazgatója.
A rajongók mellett, a játék gyűlölőinek száma is növekszik. A Facebook Utálom a Farmville-t blogjába főleg olyanok írnak, akiknek elegük van abból, hogy a közösségi portálos ismerőseik a padlizsántermesztés rejtelmeiről kérdezősködnek. A virtuális farmerek gyakran azzal is bosszúságot okoznak, hogy a játékhoz még nem csatlakozott ismerőseiket próbálják őstermelővé tenni.