Ötvös Tibor

IL-2 Sturmovik: Birds of Prey készülőben

A konzolos repülőgépszimulátorok rajongói nem igazán vannak mostanában elkényeztetve, hiszen a témában legutóbb megjelent Tom Clancy's HAWX is inkább az arcade lövöldözésre tette a hangsúlyt.

A napokban az 505 Games és az 1C Company bejelentette, hogy a Gaijin Entertainment jóvoltából hamarosan egy kicsit komolyabb témájú, ráadásul II. világháborús repülőgépszimulátor lát majd napvilágot - jelen állás szerint csak konzolokon. Az IL-2 Sturmovik: Birds of Prey azért nem kőkemény szimulátor lesz, de a HAWX élethűségét veri majd.



A megjelenés ráadásul nincs is messze, hivatalosan szeptember 4-én már megvásárolható lesz a cucc. A játék során összesen hat ütközetben, a világháború legnagyobb légicsatáiban vehetünk majd részt, és a szimpla harci gép mellett nehézbombázóval is repülhetünk majd.

Összesen 50 küldetés vár ránk, valamint 40 különböző gépet nyithatunk meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Balumann #13
    Én kb. 3 hétig játszottam az IL-2-vel, és FSX-el és párhuzamosan gamepaddal (mielőtt vettem joystickot), és azt kell mondjam, hogy sokkal több nehézsége van, mint itt néhányan így gondoljátok (akik nem próbáltam). Az egy dolog, hogy kevés gomb fér rá, a legnagyobb buktatója nem ez (nekem ez ugye nem is volt, mert a többi gomb a billen lehetett). Bár nehezebb mint joystickal, lehet jól repülni, le meg felszállni is sikerült, a problémák ott kezdődnek, mikor célozni, meg manőverezni kell, és közben kezelni a dolgokat, műszereket figyelni, és még sok mindent.
    És akkor még nem is beszéltem a nézelődésről, amivel nekem megintcsak nem kellett foglalkoznom, mert freetracket használok (fejlámpa + webkamera).

    1 gamepadon (konzol irányító) hogyan nézelődsz, használsz ruddert+elevatort, kezeled a motort, stb. egyidőben? És ha ezeket meg is oldják valahogy kompromisszumokkal, akkor is ezerszer nehezebb (és kényelmetlenebb) irányítani, mint joystickal.

    Aki nekem nem hisz, próbálja ki nyugodtan az IL-2-t, tökéletesen támogatja a gamepadokat, be lehet állítani tengelynek.

    Haverom is próbálta, 3 napig próbálkozott, aztán egérre váltott, de azt is feladta (az még nehezebb, mert alapból nem támogatja a játék, külön progik kellettek).

    Higyjétek el, nem lehet IL-2/FSX szintü szimulátort gamepaddal irányítani normálisan (FSX -t mondjuk még talán, mert ott nem kell egyszerre sok mindent kezelni, és nézelődni sem, de igazából az is kényelmetlen, joystickal ezerszer élvezetesebb.). Sok mindent meg lehet oldani, de nincs értelme szimulátort csinálni gamepadra. Aki nem hiszi, próbálja ki. Sztem mindenkinek van gp-ja, fs2004-nek meg il2-nek meg nincs nagy gépigénye.
  • Molnibalage #12
    A példa picit sántít. A 322-nek kb. 90%-át soha nem ell használnod még akkor sem, ha egyetlen billkomvinációt vagy billentyűt sem teszel botkormány tűzgomba az alapfunkiókon kívül.

    A jobb és bal MFD 20-20 gombjának billentyűzet kombinációi, az ICP gombjai, a ramp starthoz szüskéges billentyűk és egyéb hansonló dolgokoz tartozó kombinációkat semmi értelme fejből tudni, mert egérrel a 2D/3D-s kabinban lehet kapcsolgatni és ezeket nem kell HOTAS-ra tenni.
  • Vogel #11
    És akkor még csak vadászról beszéltél. A p51 giroszkópos revijét ne is említsük :)
  • Sanyix #10
    ahaha nem annyira kevés kell il2-höz se. Mint mondtam 4x tűzgomb, 2x flaps, 1x kerék, 2x manuális kerék, 2x hajtóműválasztás, 1x indítógomb, 2x prop pitch, 2x mixture, 2x supercharger stage, 1x revi, 1x széleslátószög, 1x normál látószög, 1x kampó (már ha olyan repülő), 1x radiátor, 1x kerékfék, 1x féklap.
    Aztán még az alapok, 2 irányban ugye a bot mozgatása, 1 irányba a rudder, 1 irányba a gáz, 2 irányba nézelődés. Sok szerencsét ilyesmihez konzolon.
    (és ezek csak azok a funkciók amik általánosan használtak, bár a manuális kerék ki/behúzás csak néhány gépnél kell.
  • Sanyix #9
    miért nem 1 gomb van a kontrolleren? És attól függne mit csinál, hogy hányszor nyomod meg. Teljesen jó lenne.

    1 hete volt a kezemben kontroller. Nemnagyon volt kitüntetett tűzgomb rajtuk, viszont 1 valami maradt: ugribugri játékokon kívül csak szerencsétlenkedni lehet vele. De nyilván tök kényelmes harc közben duplabillentyűket nyomogatni. Ahogy elnézem, a saitek x52-ön van jópár(jóval több mint egy kontrolleren) natív gomb, és még az sem elég, a funkciókapcsolót is használnom kell il2-ben.
  • NEXUS6 #8
    Monnyuk egy modern vadászgép azért már egy kicsit mástészta. Ott a radar üzemmód váltástól kezdve, az autopilótán keresztül, a kommunikációig sokkal több funkció van, mint egy ilyen II. VH-s gépnél. De mondjuk azért szerintem ez sem lehetetlen.

    Emléxem amikor az 1c bejelentette, hogy konzolra is ad ki játékot, akkor én mindjárt mondtam az Il-2-őt. Amire nagyeszűek által jól ellettem küldve a 'csába, merhogy ők "tudták", hogy az 1c lájtosabb progiairól van szó és nem az isteni Sturmovikról.
  • Carbine #7
    Azért van úgy, hogy a sok is kevés... Falcon 4/Superpak 3 billentyűkiosztása szerint 322 funkció van, nem számolva azt a mintegy 25 olyat amik például a pause, időgyorsítás, stb. Persze nem kell okvetlen ennyire részletesre megcsinálni egy "szimulátort", de az kevés ha csak a grafikában törekszenek a minél nagyobb élethűségre, szvsz.
    Minden bizonnyal lehet nagyon élvezetes és kihívás jelentő szimulátort írni PS/XBOX -ra, nem vitatom, hogy a hardverben van potenciál, de a perifériák és a vásárlóközönség aligha abszolválna egy a részletekbe és élethűségbe beletemetkező szimulátort, főleg hogy az ilyen programok piaca olyan kicsi, hogy örülni lehet, ha 3-4 évente megjelenik egy komolyabb példány.
    Az IL-2 sorozat mondjuk egyike ezeknek a ritka daraboknak. Mivel pont egy olyan gép a címszereplő benne, aminél törekedtek az egyszerűségre a tervezői így ez jó alap lehetne valóban egy konzolra készülő igazi szimulátorra, de ez nem jelenti azt, hogy ez is fog történni. Persze nem bánnám, ha ebben tévednék.
  • NEXUS6 #6
    Pl. egy Ps kontrollerrel a következő mennyiségű gombot és gomb kombinációt tudod minimum elérni amellett, hogy van két analog karod a gép vezetésére:

    52, az az ÖTVENKETTŐ!!!
    És ebben még az esetleg 3-4 gombos kombók, amiket pl a Soulcalibur-nál, meg verekedősöknél is használnak, nincs is beleszámolva! Csak a 2 gombosok. miközben 6 újad folyamatosan valamilyen gomb fölött tartózkodik.

    Ja és nem tudom mikor volt utoljára a kezedben kontroller, de a hírekkel ellentétben általában 4 tűzgomb van rajtuk.

    Nem azt mondom, hogy a BoP kihasználja, de igen is lehetne rá szimut írni.
    (Ja és PS-en ott a mozgásérzékelés is.)
  • Sanyix #5
    alap hogy egy kontrolleren nincs is annyi gomb amivel full szimulátorként lehetne használni (csak tűzgombból 4 kellene, és még a motor beállításai, ívelőlapok, futómű, spoiler, stb :D).
    De ne várjatok nagyon rá, lehet oleg itt is kijelenti, hogy 2 hét múlva megjelenik. (a pc-s storm of war lassan 2 éve készül el "2 hét múlva", az il2 höz a 4.09-es nem béta patch meg 1,5 éve készül el "2 hét múlva" XD
  • Nohab #4
    Kb. annyival több, hogy van benne átesés, meg talán reálisabb lőszermennyiség. Az biztos, hogy ha valaki tűrhető repülőgépszimulátort akar, az nem konzolon keres, de könnyed szórakozásra szerintem alkalmas lehet ez a játék.