MTI
Forradalmat hoznak a streamelhető játékok
Egészen forradalmi technológiát dolgozott ki az OnLive nevű amerikai cég: szolgáltatásuk nem mást kínál, minthogy a filmekhez, vagy zenékhez hasonlóan "streameli" a játékokat.
Ez konkrétan azt jelenti, hogy a játékszoftverek távoli gépeken futnak és teljesen platformtól függetlenek: akár gyengébb konfigurációjú régebbi gépeken, vagy egyszerűbb laptokon is élvezhetjük majd a legmodernebb játékokat, amelyek normális esetben méregdrága hardvert: a legjobb videokártyákat és processzorokat igényelnék.
A San Franciscóban folyó játékfejlesztői konferencián (Games Developer Conference-en) bemutatott rendszer alapelve igazából rendkívül egyszerű, ami viszont igazából forradalmi, az a mögötte futó technológia. A lényeg, hogy egy előfizetéses rendszerrel van dolgunk, amelyben játékokat vásárolhatunk, ám ezeket nem kapjuk meg fizikálisan, tehát nem a boltban vesszük meg a játék dobozát és nem is az internetről töltjük le a futtatáshoz szükséges fájlokat.
A játékok valójában messze tőlünk, az OnLive cég szerverparkjának masináin futnak maximális részletességgel, az összecsomagolt kép- és hangadat pedig kábelen érkezik hozzánk - mintha csak filmet néznénk, vagy zenét hallgatnánk. Ez eddig azért nem volt lehetséges, mert a mozival és muzsikával ellentétben a játékok interaktívak, amely azt jelenti, hogy valós időben kell reagálnunk olyan játékbeli eseményekre, amelyek bemutatása óriási mennyiségű adatot igényel. Ezt a több gigabájtnyi adatot pedig eddig csakis olyan csúcshardver segítségével lehetett otthon megjeleníteni, mint az Xbox 360, vagy PlayStation 3 játékkonzolok, illetve a méregdrága alkatrészeket tartalmazó személyi számítógépek.
Az OnLive ezt a technikai hátulütőt úgy kerüli ki, hogy egy újfajta adattömörítést használva azonnal, valós időben érzékeli a játékosok reakciót még a leglátványosabb játékoknál is - adatvesztés nélkül. Magyarán, amikor például egy játékos hatalmas és gyönyörű háromdimenziós világban száguldozik egy autóval, akkor a rendszer rögtön fel tudja dolgozni a legélesebb kanyarokat is valós időben, mindezt minimális adatvesztés nélkül. Az OnLive egy prémiumszolgáltatást is kínál: egy "MicroConsole"nevű kis dobozkát is, mely az otthoni tévé képernyőjén jeleníti meg a csúcsjátékokat.
A Games Developer Conference-en az OnLive be is mutatta a rendszer képességeit: a nemrég megjelent játékok egyik legbrutálisabb, méregdrága csúcshardvert igénylő PC-s játékát, a híres Crysist egy egyszerű Mac laptopon, illetve az említett "MicroConsole"-on futtatták. "Ez az utolsó konzolgép, amelyre valaha is szükségük lesz" - mutatott rá a kis MicroConsole-ra Steve Perlman, az OnLive egyik vezető munkatársa, aki ősidők óta régi motoros az Apple-nél. A technológia kétségkívül forradalmi és komoly veszélyt jelenthet a Microsoft, a Sony és a Nintendo piaca számára egyaránt. Kérdés, hogy mi lesz ezzel kapcsolatban a három multi következő lépése.
Képek a szolgáltatásról és a konzolról
Ez konkrétan azt jelenti, hogy a játékszoftverek távoli gépeken futnak és teljesen platformtól függetlenek: akár gyengébb konfigurációjú régebbi gépeken, vagy egyszerűbb laptokon is élvezhetjük majd a legmodernebb játékokat, amelyek normális esetben méregdrága hardvert: a legjobb videokártyákat és processzorokat igényelnék.
A San Franciscóban folyó játékfejlesztői konferencián (Games Developer Conference-en) bemutatott rendszer alapelve igazából rendkívül egyszerű, ami viszont igazából forradalmi, az a mögötte futó technológia. A lényeg, hogy egy előfizetéses rendszerrel van dolgunk, amelyben játékokat vásárolhatunk, ám ezeket nem kapjuk meg fizikálisan, tehát nem a boltban vesszük meg a játék dobozát és nem is az internetről töltjük le a futtatáshoz szükséges fájlokat.
A játékok valójában messze tőlünk, az OnLive cég szerverparkjának masináin futnak maximális részletességgel, az összecsomagolt kép- és hangadat pedig kábelen érkezik hozzánk - mintha csak filmet néznénk, vagy zenét hallgatnánk. Ez eddig azért nem volt lehetséges, mert a mozival és muzsikával ellentétben a játékok interaktívak, amely azt jelenti, hogy valós időben kell reagálnunk olyan játékbeli eseményekre, amelyek bemutatása óriási mennyiségű adatot igényel. Ezt a több gigabájtnyi adatot pedig eddig csakis olyan csúcshardver segítségével lehetett otthon megjeleníteni, mint az Xbox 360, vagy PlayStation 3 játékkonzolok, illetve a méregdrága alkatrészeket tartalmazó személyi számítógépek.
Az OnLive ezt a technikai hátulütőt úgy kerüli ki, hogy egy újfajta adattömörítést használva azonnal, valós időben érzékeli a játékosok reakciót még a leglátványosabb játékoknál is - adatvesztés nélkül. Magyarán, amikor például egy játékos hatalmas és gyönyörű háromdimenziós világban száguldozik egy autóval, akkor a rendszer rögtön fel tudja dolgozni a legélesebb kanyarokat is valós időben, mindezt minimális adatvesztés nélkül. Az OnLive egy prémiumszolgáltatást is kínál: egy "MicroConsole"nevű kis dobozkát is, mely az otthoni tévé képernyőjén jeleníti meg a csúcsjátékokat.
A Games Developer Conference-en az OnLive be is mutatta a rendszer képességeit: a nemrég megjelent játékok egyik legbrutálisabb, méregdrága csúcshardvert igénylő PC-s játékát, a híres Crysist egy egyszerű Mac laptopon, illetve az említett "MicroConsole"-on futtatták. "Ez az utolsó konzolgép, amelyre valaha is szükségük lesz" - mutatott rá a kis MicroConsole-ra Steve Perlman, az OnLive egyik vezető munkatársa, aki ősidők óta régi motoros az Apple-nél. A technológia kétségkívül forradalmi és komoly veszélyt jelenthet a Microsoft, a Sony és a Nintendo piaca számára egyaránt. Kérdés, hogy mi lesz ezzel kapcsolatban a három multi következő lépése.
Képek a szolgáltatásról és a konzolról