Gyurkity Péter
Webes MMO formájában tér vissza Zork
A nyolcvanas évek elején a szöveges kalandjátékok műfajának megteremtője most az interneten, webalapú MMO játék formájában tér vissza, hogy egy új nemzedék fantáziáját ragadja meg.
Az idősebbek talán emlékeznek az eredeti Zork trilógiára, amely egy negyedszázaddal ezelőtt a semmiből teremtette meg a szöveges kalandjátékok műfaját (magyar vonatkozásban a Rátkai-féle programokat érdemes megemlíteni, lásd Bosszú, Új Vadnyugat és az Időrégész nevű játékokat). Az Infocom cég első, a vállalatot a siker útján elindító alkotása a DEC PDP-10 mikroszámítógépekre jelent meg, hogy azután az Apple II és a Commodore 64 platformján terjedjen el igazán. Most a világhálón csatlakozhatunk a többi kalandorhoz, egy online világban.
Az Activision ugyanis engedélyezte a még újoncnak számító Jolt Online Gaming nevű cégnek a licenc felhasználását, ezzel pedig elindulhat a fejlesztés. A cég tervei szerint egy online világot hoznak létre, amely minden modern böngészőn keresztül elérhető lesz a játékosok számára, legyen szó az asztali számítógépeken, vagy akár mobiltelefonokon használt szoftverekről. A Legends of Zork az eredeti játék világára épül, vagyis egy, a közelmúltban állását elvesztő értékesítési ügynökkel indulunk el felfedezni a Nagy Földalatti Birodalmat, ahol különféle veszélyes teremtményekkel szembesülünk.
Ezen teremtmények között találunk majd trollokat, koboldokat, sőt akár küklopszokat is, amelyek nyilván nem fogadnak minket örömmel a mélyen a felszín alatt húzódó járataikban, amelyek ráadásul egy káoszba süllyedő világot kötnek össze. A nagy különbség az eredeti játékokhoz képest, hogy ezúttal egy MMO-ról van szó, vagyis játékosok százai, ezrei tevékenykedhetnek az állandóan változó online világban, ahol minden cselekedetünknek nyoma marad - és ezúttal nyilván nem a fantasy MMO-k esetében már unalomig ismert agyatlan csépelés lesz a középpontban.
Arról nem esett szó, hogy a megjelenés mikorra várható - a cég egyelőre a játék fórumán várja az érdeklődőket.
Az idősebbek talán emlékeznek az eredeti Zork trilógiára, amely egy negyedszázaddal ezelőtt a semmiből teremtette meg a szöveges kalandjátékok műfaját (magyar vonatkozásban a Rátkai-féle programokat érdemes megemlíteni, lásd Bosszú, Új Vadnyugat és az Időrégész nevű játékokat). Az Infocom cég első, a vállalatot a siker útján elindító alkotása a DEC PDP-10 mikroszámítógépekre jelent meg, hogy azután az Apple II és a Commodore 64 platformján terjedjen el igazán. Most a világhálón csatlakozhatunk a többi kalandorhoz, egy online világban.
Az Activision ugyanis engedélyezte a még újoncnak számító Jolt Online Gaming nevű cégnek a licenc felhasználását, ezzel pedig elindulhat a fejlesztés. A cég tervei szerint egy online világot hoznak létre, amely minden modern böngészőn keresztül elérhető lesz a játékosok számára, legyen szó az asztali számítógépeken, vagy akár mobiltelefonokon használt szoftverekről. A Legends of Zork az eredeti játék világára épül, vagyis egy, a közelmúltban állását elvesztő értékesítési ügynökkel indulunk el felfedezni a Nagy Földalatti Birodalmat, ahol különféle veszélyes teremtményekkel szembesülünk.
Ezen teremtmények között találunk majd trollokat, koboldokat, sőt akár küklopszokat is, amelyek nyilván nem fogadnak minket örömmel a mélyen a felszín alatt húzódó járataikban, amelyek ráadásul egy káoszba süllyedő világot kötnek össze. A nagy különbség az eredeti játékokhoz képest, hogy ezúttal egy MMO-ról van szó, vagyis játékosok százai, ezrei tevékenykedhetnek az állandóan változó online világban, ahol minden cselekedetünknek nyoma marad - és ezúttal nyilván nem a fantasy MMO-k esetében már unalomig ismert agyatlan csépelés lesz a középpontban.
Arról nem esett szó, hogy a megjelenés mikorra várható - a cég egyelőre a játék fórumán várja az érdeklődőket.