Ötvös Tibor

Bukás a PC-s GTA IV

Meglepően gyengén muzsikál a konzolokon rekordot rekordra halmozó Grand Theft Auto IV PC-portja.

Sem az amerikai, sem pedig az angol eladási top tízbe nem került be Niko első akciója. Márpedig a konzolos változatok eladásai jóval 10 millió eladott példány felett mozognak és a fent említett két piacon is sokáig egyeduralkodónak számítottak. Jelenleg a GTA IV PC-s verziója Angliában is csak a 39. helyen áll, ami azért elég gyenge.



Természetesen azonnal megindult a találgatás, hogy vajon a PC-sek miért nem veszik a programot és sokan sokféle választ találtak rá. Állítólag a PC-tulajok nem nézték jó szemmel, hogy közel fél évet kellett várni a portra, mely tele volt hibákkal, ráadásul a rendes futtatáshoz valódi erőműre volt szükség. De természetesen ezúttal is felbukkant a warez-kártya, melyet minden ilyen eseménykor be lehet dobni.

Azért a Rockstar nem biztos, hogy sírva fetreng a földön, hiszen a konzolos bevételek már korábban jövedelmezővé tették a sorozat negyedik részét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gamecube86 #120
    Miért van ilyen gépigénye ennek a hulladéknak? o.O
    Játék közben egyenleteket old meg a gépem a nasa-nak vagy mi?
  • Sance231 #119
    Jaj, A SZEMEEEM! :DD
  • opeca #118
    Mit kell ezen találgatni? Nulla marketingnek, erősen bugos release-nek, illetve az évek óta tartó PC-ellenes fikahadjáratnak az eredménye, amit természetesen a konzolgyártóknak nyaló kiadók, illetve maguk a konzolgyártók kreáltak, kiv. Microsoft.
  • Balumann #117
    Jah, amikor az árakat nézzük, akkor PC-hez kell minden, monitor, hangfalak, stb., de boxnál sosem. Nem a warezmakik vágják rá, hanem azok akik az árakat figyelik. Drágábbak a játékok konzolra, és idővel bejön az ára ha több játékot veszel. Szebb játék, több játék, PC-n is lehet játszani, van előnye, és ha látják hogy nem lehet hülyíteni az embereket és maradnak sokan PC-n, akkor PC-re is lesznek jobb játékok. Csak annyi kellene, hogy aki PC-n szeret játszani, kihasználja a gyorsabb gépet sok szempontból, az ne hagyja magát meghülyíteni ezekkel a szűklátókörü konzolos dumákkal. Nézze meg mindenki az előnyeit, a játékkínálatot, és döntse el saját magának.
    Nem kell győzködni a másikat, mindenkinek meg van a saját igénye, álláspontja.
  • tomcsa4 #116
    De a monitort nem adják ingyen. Ha PChez számoljuk, boxhoz is kell (és most nem feltétlen a 150 ezres baromságra gondoltam, ami netszerte terjed, de azért kell az is).

    Zola, lehet nálunk sok a kocajátékos és kevés a HC. Meg azt is érdemes megnézni nálunk hány háztartás van és más országokban mennyi. Én pl (hogy magamból induljak ki) ingyen sem kell box, komolyan beszélek. PC-re várom a játékokat (ami érdekel), a régi játékaim is fontosak. Ráadásul az MMO nagy úr lett (azt hittem lecsitul 2008 végére, de nem).
  • zola2000 #115
    Nem tudom de egy x360arcadeon szép grafika semmi rece, néha egy kis popup, de az a júniusi patch után tűrhető mértékű lett(előtte tűrhetetlenül sok volt,de már jó), van elsimítás, komoly fizika, sehol semmi akadás. Mindez 40k+3k a monitorkábel és semmi probléma, szóval nem értem az embereket, még a legnagyobb warezmaki is rávágja az egyetlen hátrányt, hogy drágábbak a játékok mint pcn. Ja és xen vannak a gta4nél jóval szebb játékok is amik nincsenek pcn de azt már lejjebb írtam.
  • Balumann #114
    Ezen fölösleges vitázni, van olyan hanganyag amin azonnal észlelni lehet a különbséget a leggagyibb fülessel meg hangszóróval, és van aminél az életbe nem fognak különbséget észrevenni (persze jó minőségü mp3 tömörítésnél, pl. 320-as). Hasonlíts össze egy komolyzenei felvételt mp3-ban és audio cd-n, amiben zenekar, énekesek meg minden van, akármilyen botfüllel észreveszed hogy ég és föld a különbség. Könnyűzenében már kevesebb az esélye, pl. Green day van meg audio cd-n és mp3-ban, nah ott pl. semmi különbséget nem hallok, mind a 2 nagyon jó minőség.

    De hogy visszatérjünk a témára, engem a recék sem zavarnának. Előző topikban raktam be képet, hogy az én gépemen - akármit állítok - hogyan néz ki a grafika -> szörnyen, még medium -on is. Mintha 320x240 -es felbontásban játszanék körülbelül, de érdekes mert van néhány textúra ami meg viszonlyag jó, fejeket szinte egyáltalán nem lehet kivenni. Csináltam már én is mindent, legújabb driver (mindent próbáltam állítani), dx frissítve, stb. Ennyit erről.
  • tomcsa4 #113
    Én azt tapasztaltam, hogy egy 2700Ft-os A4Tech fülesen is van különbség (nagyon jók a mai fülesek már), hangrendszerrel meg simán. És akkor én még a süket kategóriába tartozom.
  • Callisto #112
    "Ez kb olyan sírás, hogy jaj az audió cdnek sokkal szebb a hangja, az mp3 meg egy nagy fos. Ehhez is csak azt tudom hozzátenni, hogy ha nem vagy szakember, AKKOR NEM FOGOD ÉSZREVENNI A KÜLÖMBSÉGET!"

    Ekkora marhaságot tudsz mondani, inkább ne írj semmit. Hallottál már arról, hogy egy adott lánc kimeneti eredménye olyan minőségű lesz mint a leggyengébb láncszem? Gyere el hallgasd meg nálam az MP3-at és a FLAC-et vagy audio CD-t és ha totál botfülű vagy akkor is meg fogod hallan a különbséget. Ég és föld. De ez más téma, no OFF.
  • AbyssLord #111
    Egy apróságot megemlítenék, amit még senki se említett meg: A pc-s verzió sokkal szebb mint a konzolos. Valamelyik hivatalos fórumon olvastam, hogy egy picit veszed feljebb a minimális konfigtól, és máris szebben fut, mint azt konzolon valaha is tudta. Tehát nem csak egy egyszerűbb portról van szó, hanem továbbfejlesztették a játékot pc-re.
    Azt persze hozzá kell tegyem, hogy az első megjelent verzió egy bughalom volt. Ugyanis én is a megjelenés napján vettem meg steamen keresztül. És akkor tényleg egy förtelem volt a játék. Mindent minimumra vettem, és akkor is szaggatott, pedíg más játékok (dead space pl) maxra véve simán ment. Ráadásul textúrákat nem töltött be, pl előfordult, hogy az eget nem töltötte be, napfény se volt, tehát förtelem.
    Viszont az első hivatalos pecs után már kezd valami kikandikálni. Most meg tudom tenni, hogy max felbontáson futtatva max textúrával ugyanolyan sebességgel fut, mint annak előtte. Ja és a vsync kikapcsolásával még gyorsabb is lett. Így viszont az állam a földön koppant! Újrakezdtem a játékot, mert teljesen más élmény lett.
    Ráadásul nagyon sok apró újítást vittek bele, amit csak hosszabb játék alatt talál meg az ember. Ilyen pl az emberek, akik nem egy feldönthetetlen oszlopok most már, még a te játékos karaktered se. Ez nekem a részeg módban jött ki nagyon. Dőltem is a röhögéstől, amikor Niko pár botladozó lépés után eltaknyolt. :) És az elpotyogása se egy előre megírt mozdulatsor alapján íródott, hanem fizikai motor élőben számolta nekem, hogy melyik testrész hova hullik. És az új fizikai motornak hála már az autók tetején való utazás is a múlté. Kicsit erősebben lódul meg az autó, és nem mozdulunk ellen, akkor Niko ismét a talajjal ismerkedhet meg.
    Tehát az árkád hangulatát kezdi levedleni a játék. Sőt, visszatértem a négy után a vájsz szitire, és 10 perc után tisztára azt éreztem, mintha egy szaros platform játékkal játszanék. De a San Andreashoz képest is nagyon sokat fejlődött a játék.
    De visszatérve a negatívumokra, a játékot tényleg optimalizálhatták volna jobban. Ráadásul az első kiadásnál odafigyelhettek volna, hogy ne egy béta verziót adjanak ki.
    A lassúságra visszatérve - vagy épp folytatva azt - megemlíteném, hogy a játék baromi sok processzort is zabál. Tehát észrevehető külömbség van a játékélményben, ha kikapcsolok minden egyéb háttérben futó programot, ami zabál akár 1%-nyi procit percenként. Tehát ennek a játéknak a sebessége már nem csak a videókártyán múlik, hanem a processzor erején is. Forumokban olvasgattam, hogy ha valaki gépet akar fejleszteni, nagyon sokat számít, hogy a gépe 2 vagy 4 magos. Ugyanis a gép kihasználja mind a négy magot, ellentétben nagyon sok játékkal.
    Olvastam egy két hozzászólást korábban, hogy milyen gépet vegyenek, ha ezzel akarnak játszani. Első sorban a proci erejét emelném itt ki. A második amire oda kell figyelni, az a videó memória mennyisége. Ugyanis a játék egyszer rátelepszik a videómemóriára, és onnan csak akkor szabadítja fel magát, ha kiléptél a játékból. Tehát eléggé komoly mennyiségű texturát hány be a memóriába, és játék közben nem nagyon töltöget. Tehát a két fontos tényező: a proci sok magos legyen, a videómemória sok legyen. Pl ha 1 gigás videómemóriád van, akkor tuti nem lesz gondod, hogy nincs elég memcsid, és tuti tud majd a játék max beállításokkal futni.
    De mindenkinek tudom ajánlani a R* vagy steames fórumok olvasgatását, mert nagyon sok hasznos info van fent, és ha akad, vagy lefagy a játékod, nem biztos, hogy a játék hibája. Pl a hiányzó textúrák a videókártya rossz drájveréből adódott. Nálam ráadásul előjött olyan hiba, hogy a hang is meghalt idő után. Fórumokból kiderült, hogy a hangkártya drájverem volt hibás, és frissíteni kellett.
    Anti alaisingel kapcsolatban meg csak azt tudom mondani, hogy aki 1980x1050-ben futtatja a játékot, az ne sírjon AA után, mert úgyse venné észre. Ugyanis az AA annyit tesz, hogy a pixelek közti erős kontrasztokat simítja el inteligensen. Tehát ha felveszed retek nagy felbontásba a játékot, akkor az AA olyan minimális finomítást tesz, hogy azt nem fogod észre venni! Ez kb olyan sírás, hogy jaj az audió cdnek sokkal szebb a hangja, az mp3 meg egy nagy fos. Ehhez is csak azt tudom hozzátenni, hogy ha nem vagy szakember, AKKOR NEM FOGOD ÉSZREVENNI A KÜLÖMBSÉGET! Tehát AA-t használni max felbontáson tök fölös. Csak lezabálja az FPS-t. AA-nak kis felbontásban van értelme, pl 800x600.
    Egy vicces apróságra is felhivnám a figyelmet: a nyalókát nyalogató csajnak 6 újja van. :) Ugyanis a mutató ujja egyszerre van kinyújtva és behajlítva. :) Ez az apróság valahogy elkerülte az összes tesztelő és a grafikusok figyelmét is. :)