Napi Online
Indiana Jones duplázta meg a Legót
A dán Lego AS, Európa legnagyobb játékgyártója több mint kétszeresére növelte tavaly óta profitját, főleg az Indiana Jones világát mintázó készleteknek köszönhetően.
A billundi székhelyű, családi tulajdonban levő vállalat tavaly júniusban, az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága című sikerfilm bemutatása előtt vásárolta meg a történet helyszíneit és szereplőit megjelenítő építőkockák gyártásának jogát a Lucasfilm Ltd-től.
Idén az első félévben a Lego nettó profitja az egy évvel korábbi 159 millió dán koronáról 427 millió koronára nőtt (85 millió dollár). A stagnáló játékpiac ellenére a hagyományos Lego-termékek, például a Lego City iránt is nőtt a kereslet. Az árbevétel 20 százalékkal, 2,96 milliárd koronáról 3,56 milliárdra kúszott fel 2008 első hat hónapjában. Az USA-ban is jól teljesített a dán játékgyártó: az európai eladásokhoz hasonlóan az Indiana Jones játékokat vitték, mint a cukrot, a Lego City és Csillagok Háborúja építőkészletek is a vártnál jobban fogytak.
Az 1932-ben alapított dán játékgyártó adatai szerint a gyerekek világszerte évi ötmilliárd órát töltenek legózással. A vállalat több mint 400 milliárd műanyag építőtéglácskát gyártott le, mióta a játékot 1958-ban szabadalmaztatta a jelenlegi tulajdonos édesapja, Kjeld Kirk Kristiansen. A világ ötödik legnagyobb játékgyártójának ma egy évi 50 milliárd dolláros globális piacon kell állnia a versenyt úgy, hogy a gyerekek egyre inkább az elektronikus játékokat favorizálják - igaz, a vállalat számottevő royalty-bevételekhez jut a Lego-márkájú számítógépes játékokból is.
A billundi székhelyű, családi tulajdonban levő vállalat tavaly júniusban, az Indiana Jones és a kristálykoponya királysága című sikerfilm bemutatása előtt vásárolta meg a történet helyszíneit és szereplőit megjelenítő építőkockák gyártásának jogát a Lucasfilm Ltd-től.
Idén az első félévben a Lego nettó profitja az egy évvel korábbi 159 millió dán koronáról 427 millió koronára nőtt (85 millió dollár). A stagnáló játékpiac ellenére a hagyományos Lego-termékek, például a Lego City iránt is nőtt a kereslet. Az árbevétel 20 százalékkal, 2,96 milliárd koronáról 3,56 milliárdra kúszott fel 2008 első hat hónapjában. Az USA-ban is jól teljesített a dán játékgyártó: az európai eladásokhoz hasonlóan az Indiana Jones játékokat vitték, mint a cukrot, a Lego City és Csillagok Háborúja építőkészletek is a vártnál jobban fogytak.
Az 1932-ben alapított dán játékgyártó adatai szerint a gyerekek világszerte évi ötmilliárd órát töltenek legózással. A vállalat több mint 400 milliárd műanyag építőtéglácskát gyártott le, mióta a játékot 1958-ban szabadalmaztatta a jelenlegi tulajdonos édesapja, Kjeld Kirk Kristiansen. A világ ötödik legnagyobb játékgyártójának ma egy évi 50 milliárd dolláros globális piacon kell állnia a versenyt úgy, hogy a gyerekek egyre inkább az elektronikus játékokat favorizálják - igaz, a vállalat számottevő royalty-bevételekhez jut a Lego-márkájú számítógépes játékokból is.