Alex
10-ből 3 játék hozza vissza az árát
Az Edinburgh Interactive Festival elnöke, Chris Deering figyelmeztette a játékipar vezetőit, hogy a fejlesztési költségek emelkedése, és a szofvereladások esése miatt új bevételi forrásokat kell keresniük.
"A hagyományos bevételi források nem elegendőek a játékok fejlesztésének finanszírozására" - mondta a fesztivált megnyitó beszédében Deering. "A játékpiac nagysága az elemzők szerint 2011-re idénhez képest 20 százalékkal zsugorodni fog. Valaminek történnie kell, ami átlendít minket a küszöbön." Rámutatott, hogy egy nagyobb játék fejlesztése manapság már több, mint 10 millió dollárt emészt fel, mely olyan címeknél, mint például a Grand Theft Auto IV a 100 millió dollárt is elérheti. "A statisztikák szerint 10-ből kevesebb, mint három játék hozza vissza a beleölt fejlesztési és marketing pénzeket a dobozos eladásokból. Azaz minek kell történnie? Kreatívan kell használni az online és offline reklámbevételeket, fel kell fedezni ezeket az üzleti modelleket is."
Deering szerint a következő évtized nagy mozgásai az internetes videók terjedése, a rajongói bázisok közösséggé alakítása, a netes szervereken tárolt adatmennyiség növekedése, és a virtuális pénzek szerepének felívelése lesz. Ezenkivül megemlítette a mobil közösségi hálózatokat, a TV és a GPS szerepének növekedését is, melyek mindegyike új lehetőségeket teremt a játékipar számára további pénzek bevonására.
"A hagyományos bevételi források nem elegendőek a játékok fejlesztésének finanszírozására" - mondta a fesztivált megnyitó beszédében Deering. "A játékpiac nagysága az elemzők szerint 2011-re idénhez képest 20 százalékkal zsugorodni fog. Valaminek történnie kell, ami átlendít minket a küszöbön." Rámutatott, hogy egy nagyobb játék fejlesztése manapság már több, mint 10 millió dollárt emészt fel, mely olyan címeknél, mint például a Grand Theft Auto IV a 100 millió dollárt is elérheti. "A statisztikák szerint 10-ből kevesebb, mint három játék hozza vissza a beleölt fejlesztési és marketing pénzeket a dobozos eladásokból. Azaz minek kell történnie? Kreatívan kell használni az online és offline reklámbevételeket, fel kell fedezni ezeket az üzleti modelleket is."
Deering szerint a következő évtized nagy mozgásai az internetes videók terjedése, a rajongói bázisok közösséggé alakítása, a netes szervereken tárolt adatmennyiség növekedése, és a virtuális pénzek szerepének felívelése lesz. Ezenkivül megemlítette a mobil közösségi hálózatokat, a TV és a GPS szerepének növekedését is, melyek mindegyike új lehetőségeket teremt a játékipar számára további pénzek bevonására.