SG.hu

Tiberium: csaták a hatalomért

Két és fél évi fejlesztés után az Electronic Arts bejelentette a Tiberium elkészültét, amely lehetőséget ad taktikus játékra és belsőnézeti lövöldözésre is, új nézőpontból mutatva be az eredeti világot.

A tibérium rejtélyes, földönkívüli eredetű kristály, amelyből sokkal több energia nyerhető ki, mint a tradicionális fosszilis energiahordozókból. Képes lehet megmenteni civilizációnkat, de el is pusztíthat mindannyiunkat. A játék egy sci-fi világban játszódik, amelyet látványos vizuális elemek és drámai környezet tesz egyedivé. A Tiberium egy környezeti csapást túlélt világba kalauzolja a játékosokat, ahol valódi, epikus csatákat vívhatnak ezért a hatékony energiaforrásért.

Tizenegy esztendőn keresztül állt szentségtelen hegyként a földönkívüliek tornya az egykor Földközi-Tenger néven ismert pusztaságban. Azt mondták, az építmény a kristályért vívott, pusztító, harmadik tibériumháború emlékhelye. Tévedtek. Nem emlékhely, hanem nagyon is aktív... A torony belsejében a földönkívüliek invázióját előkészítő terveket kovácsolták. Itt kezdődik a Tiberium kalandsorozata. A játékosok Ricardo Vega parancsnok bőrébe bújva gyűjthetik össze válogatott emberekből álló csapatukat, hogy harcolhassanak az egész világra kiterjedő konfliktusban. Fegyverarzenáljukhoz többek között átalakuló személyi fegyverrendszer, cékövető rakéták tartoznak, de parancsukra csatahajók bombázhatják a célpontot vagy éppen ionágyúk mérhetnek rá csapást. Vega mindig a frot élén halad majd.

A Tiberium a belsőnézetű lövöldözős játékok és a taktikai programok egyedi ötvözete, amelynek lélegzetelállító küldetései minden percben újabb és újabb izgalmas eseményeket hoznak. Ahogy a harc halad, a játékosnak lehetősége lesz irányítani többféle gyalogost, páncélost és légi egységet, tökéletesen vegyítve így a belsőnézetű lövöldözős játékokat a taktikaiakkal. A Tiberium programban Vega a legerősebb a harctéren, egységei pedig félelmetes fegyverek. A játékosok egyszemélyes módban egyszerre több egységet is irányíthatnak, de kipróbálhatják magukat az interneten is, többszemélyes játékmódban.

"A Tiberium számunkra olyan, mint az Egy Gyűrű. Ez erőnk kulcsa, amely egyszerre öszetartja és szétszakítja univerzumunkat." - nyilatkozta Chris Plummer, az EA Los Angeles produkciós igazgatója. "Nagyon izgalmas két évvel a fejlesztés megkezdése után bemutatni ezt a játékot és ezt az egyedi világot. Sokat fáradoztunk azon, hogy a taktikai játék élményét továbbfejlesszük, így lett lehetőség a parancsnoklásra, az ellenség kiválasztására a uralására, valamint arra, hogy belsőnézetből, közvetlenül is támadható legyen. Bizonyos fegyverek és mechanizmusok komoly újdonságot jelentenek a belsőnézeti lövöldözős játékok történetében. Büszkék vagyunk rá, hogy részt vehettünk a játék létrehozásában és úgy véljük, sikerült emlékezetes sci-fi/fantasy világot alkotnunk."

Mike Verdu, az EA Los Angeles alelnöke és egyik igazgatója a következőket tette hozzá: "Az EALA hosszú ideje dob már a piacra forradalmian új valósidejű stratégiai játékokat a Command & Conquer sorozatból. A világ közönsége ezekből a programokból ismerhette meg a Tiberium univerzumot, most pedig azon vagyunk, hogy valóban részletekbe menően bemutassuk ezt a világot egy különleges, taktikai-belsőnézetű lövöldözős játékkal, hogy végre több lehessen, mint egyszerű díszlet. Egy új sorozat születik és mi mindannyian lelkesen várjuk."

Az EA Los Angelesnél kifejlesztett Tiberium világszerte kapható lesz 2008 őszén PC-n, PS3-mon és Xbox 360-on.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kuyte #13
    Andrew látszik hogy fogalmad sincs milyen game a C&C... Ha nem ismered ne mondj véleményt róla!!! (szóval kussolj ba..meg).
    Nagyon is sokat fejlesztettek az elmúlt években, és egyre jobb lesz a game!!!
  • Balumann #12
    lol az ilyen híreket általába nem a cikk írója találja ki magának, hanem valamit lefordít, esetleg pontosít (legalábbis a játék/hardverek esetében)...
  • Loverman #11
    wow, ennyi fikaáradatot még egy cikk hozzászólásaiban se olvastam... mellesleg ti sosem néztek magatokba? na mind1... most biztos mindenki megkérdezte fennhangon hogy "Belém? Hát azt hooogy?" ...
  • Szellszi #10
    Na, közben megnéztem az EA oldalát, és gyakorlatilag szóról szóra ugyanez van az ősszel jelenik meg a tiberium cikk alatt. :(
  • Szellszi #9
    Csak nekem tűnt úgy egyébként, mintha ez nem egy cikk, hanem az EA-tól átfaxolt PR anyag lenne?
  • a_n_d_r_e_w #8
    "Az EALA hosszú ideje dob már a piacra forradalmian új valósidejű stratégiai játékokat a Command & Conquer sorozatból. A világ közönsége ezekből a programokból ismerhette meg a Tiberium univerzumot"

    Egy Tiberium játékot fejlesztett az EA, az is csapnivaló lett. A többinél meg csak kiadó volt. Akkor mégis mire olyan büszkék?
  • Balumann #7
    Hát sajnos meglehet, hogy náluk ez forradalmi lesz... :( Cryengine mellett nem tom milyen társaink lesznek a játék során és h fognak taktikázni, és h társaing h fogják végrehajtani a parancsokat...
  • dronkZero #6
    Á, nem hiszem, hogy olyan bonyesz lesz. Inkább a Freedom Fighters-es (Kane and Lynch-es) "menj oda!", "gyere vissza!", "támadj!" csodahármas a valószínűbb...
  • dronkZero #5
    Ja, csak az is már lassan 8 éves. A Shogun legalábbis. Azóta meg x. rókabőr. És ha azt vesszük, hogy a '95-ös Warhammer: Shadow of the horned rat is tudott majdnem mindent, amit a TW-sorozat, akkor még csak nem is forradalmi.
  • opeca #4
    Mondjuk a Total War-ra ráfoghatjuk, hogy forradalmi, is túlzással.