Németh Szabolcs
Az EA újra megpróbálja a Renegade után
Az Electronic Arts egyszer már befürdött azzal, hogy a Command & Conquert az akkori divatnak megfelelően FPS-ben is megpróbálta eladhatóvá tenni. Öt év után a fejlesztők ismét a tűzbe nyúlnak, és a Tibériummal felélesztik a Renegade mítoszt.
A Renegade igencsak vegyes fogadtatásban részesült mind a szaklapok, mind a játékosok részéről. Egyesek magasztalták a játékot, de a legtöbben inkább negatív kritikákat fogalmaztak meg róla. Nem csoda, hogy az EA leállította mind a kiegészítő, mind a folytatás fejlesztését, és öt évre sutba dobta az egész projektet. A stratégiai fronton viszont tovább sziporkázott a márkanév, hiszen a C&C harmadik része szépen hozott a konyhára. Persze ezt a sikert egy tökéletes marketinggépezet is segítette, amely alapfelszereltségnek számít az EA-nál. Ki ne venné meg a folytatást azok közül, aki a C&C-n nőtt fel, nemigaz?
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A pletykák akkor röppentek fel először egy esetleges Renegade "folytatásról", amikor egy játék kapcsán szóba került a CryEngine. Persze mindenki okosabb volt a másiknál és sorra kerültek elő a kétes megalapozottságú információk, de igazán hitelt érdemlő mondatokra nem leltünk. Egészen tegnapig, hiszen az Electronic Arts felfedte végre, hogy valóban asztalán várakozik egy FPS, amely reményeik szerint új lökést adhat a Renegade féle próbálkozásnak.
A Game Informer januári számában vezércikkben számol majd be a Command & Conquer: Tiberiumról. Mivel a nyomtatásban csak januárban jelenik meg a GI, ezért nyilvánvalóan nem tették közzé a teljes cikk tartalmát, de azért néhány morzsával felkeltették az emberek érdeklődését.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Tiberium története a harmadik tibérium háború után tizenegy évvel játszódik. Ricardo Vega, a GDI rutinos, ám már visszavonult veterán katonája új feladatot kap, miután a parancsnokok egy brutális Nod terv előkészületeiről informálódnak. Most már nyugodtan átválthatunk egyes szám első személybe, hiszen természetesen mi testesítjük meg Vegát a játékban. Utunk nem máshová, mint a mediterrán vörös zónába vezet, ahol csapatunkkal meg kell akadályoznunk az ellenség szövevényes akcióját.
A játékmenetről annyit tudni, hogy egy kicsit ilyen is, olyan is lesz: nagyrészt a C&C stílusjegyeit hordozza majd magán, de kap némi Battlefield beütést is a program. A vizuális megjelenítéssel nem lehetnek gondok, hiszen az eddig ismeretlen időben megjelenő Tibériumot a CryEngine hajtja majd.
A Renegade igencsak vegyes fogadtatásban részesült mind a szaklapok, mind a játékosok részéről. Egyesek magasztalták a játékot, de a legtöbben inkább negatív kritikákat fogalmaztak meg róla. Nem csoda, hogy az EA leállította mind a kiegészítő, mind a folytatás fejlesztését, és öt évre sutba dobta az egész projektet. A stratégiai fronton viszont tovább sziporkázott a márkanév, hiszen a C&C harmadik része szépen hozott a konyhára. Persze ezt a sikert egy tökéletes marketinggépezet is segítette, amely alapfelszereltségnek számít az EA-nál. Ki ne venné meg a folytatást azok közül, aki a C&C-n nőtt fel, nemigaz?
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A pletykák akkor röppentek fel először egy esetleges Renegade "folytatásról", amikor egy játék kapcsán szóba került a CryEngine. Persze mindenki okosabb volt a másiknál és sorra kerültek elő a kétes megalapozottságú információk, de igazán hitelt érdemlő mondatokra nem leltünk. Egészen tegnapig, hiszen az Electronic Arts felfedte végre, hogy valóban asztalán várakozik egy FPS, amely reményeik szerint új lökést adhat a Renegade féle próbálkozásnak.
A Game Informer januári számában vezércikkben számol majd be a Command & Conquer: Tiberiumról. Mivel a nyomtatásban csak januárban jelenik meg a GI, ezért nyilvánvalóan nem tették közzé a teljes cikk tartalmát, de azért néhány morzsával felkeltették az emberek érdeklődését.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Tiberium története a harmadik tibérium háború után tizenegy évvel játszódik. Ricardo Vega, a GDI rutinos, ám már visszavonult veterán katonája új feladatot kap, miután a parancsnokok egy brutális Nod terv előkészületeiről informálódnak. Most már nyugodtan átválthatunk egyes szám első személybe, hiszen természetesen mi testesítjük meg Vegát a játékban. Utunk nem máshová, mint a mediterrán vörös zónába vezet, ahol csapatunkkal meg kell akadályoznunk az ellenség szövevényes akcióját.
A játékmenetről annyit tudni, hogy egy kicsit ilyen is, olyan is lesz: nagyrészt a C&C stílusjegyeit hordozza majd magán, de kap némi Battlefield beütést is a program. A vizuális megjelenítéssel nem lehetnek gondok, hiszen az eddig ismeretlen időben megjelenő Tibériumot a CryEngine hajtja majd.