Németh Szabolcs

Nincs tervben a WOW 2

A Blizzard alelnöke, Frank Pearce a videogames.com-nak adott interjúban minden találgatásnak véget vetett. A guru szerint a WoW-ban még akkora potenciál rejtőzik, hogy amíg azt nem aknázzák ki, addig szó sem lehet WoW 2-ről.

Az interjúalany igazi sikertörténetként tekint a WoW-ra, hiszen mint mondta 9,3 millióra ugrott a felhasználók száma, ami a három hónappal ezelőtti értékhez képest is 300 000-es bővülést jelent. A fejlesztésért felelős Frank Pearce szerint a Burning Crusade után a 2008-ban érkező Wrath of the Lich King is hatalmas siker lehet. A Blizzard második embere saját termékükön kívül a konkurencia sikeres próbálkozásait is méltatta. "A Warhammer Online, az Age of Conan és a Tabula Rasa is nagyon ígéretes MMO-nak tűnnek, és számos eddig még fel nem használt ötlettel, csalafintasággal rukkoltak elő."

A WoW 2 fejlesztését teljes mértékben cáfoló Frank után felmerül a kérdés, hogy akkor mégis milyen online-szerepjátékhoz-hoz keresnek a Blizzardnál munkatársakat? Netán a Diablo 3 előkészületei folynak?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • buldózer0 #22
    helo nemtudna nekem valaki segiteni én feltettem wowot utána burning crusaert és megpacheltem és ha bejelentkezek azt irja ki hogy download update és nem enged tovább :S
  • Atisz #21
    Lol, pont ezt akartam írni :D
  • Komolytalan #20
    SC miért ne lehetne MMO? WoW előtt pár évvel kijött a Warcraft 3, most kijön az SC2, 3 év múlva meg a World of SC. Amihez most keresnek fejlesztőket, az simán lehet hogy 3 év múlva lesz bemutatva.
    Egyébként Bliz nyilatkozott olyat is, hogy a Warcraft, Diablo, Starcraft vonalon kívüli projectjük is van folyamatban (vagyis teljesen új játék).
  • Loverman #19
    Dio3? a lélekkövek még mindig el vannak pusztítva XD amúgy Diabloból MMO azért nem lesz soha mert a rendszere egy az egyben a WOW-é lenne. hogy miért is? ha megnézzük, a legtöbb Diablo-s kaszt összepárosítható egy WoWos kaszttal. Igazából a D2 volt a WoW előszobája. két ugyanolyan játékot meg persze hogy nem adnának ki. akkor már inkább WoW2-t fognak hozni MMO diablo helyett. SC is lehetett volna MMO de nem lett, a Blizznek elég 1 MMO, nem az a mániájuk.
  • Mr Hyde #18
    Ne feledjük, hogyha a blizz kiadná a dió3-at, ami még ráadásul mmo is lenne, akkor saját magának állítana egy rohadt nagy konkurenciát.

    Jobban megéri a dió3 megjelenését arra időzíteni, amikor a wow már nem olyan népszerű.
  • Komolytalan #17
    "Viszont a wow-val az a baj, hogy nincs benne valodi content, csak szoveges. A grafika es a feladatok egyformak."
    Ööö, hát mondjuk Netherstorm, meg az ott lévő mobok nem tudom melyik 60 alatti területhez hasonlítanak. De ahogy jobban belegondolok, kb egész Outlandot nézve is a mobok legalább fele, kétharmada teljesen új faj.

    "A legtobb embert szorakoztatja egy ideig, ha az elso szintu szorny 60-as szintukent, de mas szinekkel jon vissza, es 10 kalapacs helyett 15 fogot kell osszeszedni a ladakbol. Viszont egy ido utan azert az a 6 alapkuldetes kezd unalmassa valni meg a tobbsegnek is."
    Igen, ezért is raktak bele a kiegészítőbe más típusú küldetéseket. Meg raknak bele a köv. kiegészítőbe szintén más típusúakat. Beszéltek pl a pvp résznél ostromgépekről, amikkel épületeket lehet rombolni, meg hasonló finomságokról is.

    "A raid-ek pedig kb. a diablo-s megyek, utom, fosztogatok felallasra jok, csak sokkal tobbet kell jatszani sokkal kevesebb eredmenyert."
    Hát ez enyhén szólva meredek kijelentés, a valósághoz kb 0 köze van. Már casualok számára készült 10 fős instákban is több kell a "lőjjük szét oszt jóvan" típusú taktikánál. A raidek sokkal komolyabb kihívást hordoznak, mint a questek, mivel 10 játékosnak kell együttműködnie a siker érdekében. Vagyis nem elég hogy te jó vagy, de a társaidnak is segítened kell, hogy a képességeiket ki tudják használni. Nem véletlenül kötődnek a raidek 99%-ban guildekhez, míg a questeket ha kell segítség ismeretlenekkel is megcsinálhatja az ember. Küldizés és raid közötti különbség kb annyi, hogy míg 60-ról 70-re 1 hét alatt fel lehet húzni egy karit (van akinek 28 óra kellett hozzá, de az ugye direkt rekordra ment), addig a BC raid content kivégzéséhez több hónap szükséges az igazi kockáknak is, casualok meg valószínűleg a feléig se fognak eljutni a következő kiegészítő megjelenéséig.

    "A jatek alapvetoen ugy epul fol, hogy minel hosszabb ideig jatszik valaki, annak jobb lesz a karaktere viszont annal hosszabb ideig kell jatszania, hogy megfeljebb lephessen."
    Ez alapjátékra igaz volt, kiegészítőben eléggé lineáris az eltelt játékidő/elért szint aránya.

    "A cel a jatekido es ezaltal a befizetett osszeg maximalizalasa."
    Hát igen, ha a Nemzetközi Vöröskereszt gyártotta meg adta volna ki a játékot biztos nem lenne így. De a büdös, rothadó kapitalista világ már csak ilyen: profitot szeretne.
  • Komolytalan #16
    "Diablo 3 hogy is lenne? megsemmisült mind a három lélekkő."
    WoWban erre van a Caverns of Time, vagyis tekerjük vissza az idő kerekét megoldás.
  • Komolytalan #15
    "9.3 millió vette meg valaha.
    Messze nincs már ennyi játékos."
    "The active global subscriber base for the game now stands at 9.3 million."
    Szóval aktív.

    "Egyfolytábban lehet mozogni a szerverek között. Nyilván vonják össze a szervereket."
    Eddig egy szerver összevonás se történt. Mozogni a túlnépesedés miatt lehet, vagy ha kifizetsz kb 1 havi díjat, akkor tényleg bármikor. De azért azt sem egyfolytában, mert van korlátozás 2 mozgás közötti minimális időintervallumra.
  • Komolytalan #14
    Mivel fizikai motorokban jártas emberkéket keresnek ahogy én tudom, így inkább StarCraft online mind Diablo 3. WoW előtt is nem sokkal jelent meg a Warcraft 3, szóval esélyesebbnek tartom az SC-t mint a Diablot. De az is lehet hogy valami teljesen újat találtak ki, a blizznek ötletekért sose kellett a szomszédba mennie. WoW 2-re meg túl nagy szükség nincs, amit fejleszteni akarják simán belerakják kiegészítőbe. Így karakterek maradnak, sokmillió aktív játékos marad, stb.
    "The active global subscriber base for the game now stands at 9.3 million.", vagyis aktív előfizető 9.3M. Ne felejtsük el, hogy Kínában 1-2 hónapja indult a BC, a WoW is jóval később, szóval csak kínaiból van már kb vagy 4-5M aktív előfizető (és nem, nem ők a gold farmerek, mert azok EU/US accounttal játszanak, mivel ott van fizetőképes kereslet goldra).
  • kvp #13
    "Diablo 3 hogy is lenne? megsemmisült mind a három lélekkő."

    Azaz kb. a magianak annyi. Tehat johet a steampunk... :-)

    Viszont a wow-val az a baj, hogy nincs benne valodi content, csak szoveges. A grafika es a feladatok egyformak. A legtobb embert szorakoztatja egy ideig, ha az elso szintu szorny 60-as szintukent, de mas szinekkel jon vissza, es 10 kalapacs helyett 15 fogot kell osszeszedni a ladakbol. Viszont egy ido utan azert az a 6 alapkuldetes kezd unalmassa valni meg a tobbsegnek is. A raid-ek pedig kb. a diablo-s megyek, utom, fosztogatok felallasra jok, csak sokkal tobbet kell jatszani sokkal kevesebb eredmenyert. A jatek alapvetoen ugy epul fol, hogy minel hosszabb ideig jatszik valaki, annak jobb lesz a karaktere viszont annal hosszabb ideig kell jatszania, hogy megfeljebb lephessen. A cel a jatekido es ezaltal a befizetett osszeg maximalizalasa.