Németh Szabolcs

A BioShock alig talált kiadót magának

Szinte hihetetlen, hogy egy olyan figurának, mint az Irrational Games (most már 2K Boston) fejének, Ken Levinenek két évig kiadóról kiadóra kellett járnia azért, hogy idén megjelenhessen a BioShock.

A System Shock 2 sikertelensége után ugyanis senki nem vállalta a rizikót. Ken elmondása szerint volt olyan, aki így rimánkodott. "Jaj ne, még egy ilyen lövöldözős, amelyből csak 250 000 darabot adnánk el." Nos igen, a játékipar ezért is tart ott, ahol tart. Szerencsére a Take 2 látott fantáziát a játékban, és Joe McDonagh, a 2K Boston (korábban Irrational Games) munkatársa szerint nagyon jól döntött a kiadó.

Klikk ide! Klikk ide!

"Az a baj, hogy senki nem mer kockáztatni. Túlságosan óvatos a piac, ezért is válik egyhangúvá. A fejlesztőcégek csakis olyan játékokba fektetnek energiát, amit tuti el tudnak majd passzolni. Eközben számos fantasztikus program sikkad el. Ez történt a BioSchock-kal is majdnem, de a játék be fogja bizonytani a sok kétkedőnek, hogy helye van a piacon."

BioShock

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sturm44 #15
    "A System Shock sikertelensége", most dobtam egy hátast... Amúgy van igazság abban hogy a multi miatt "bukott" meg. Anno egy kaliberben volt a Half-Life -al, de az utóbbi a multijának, meg a modjainak köszönhetően nagyobb karriert futott be. Pedig aki játszott mindkettővel tudhassa hogy a ss2 singleben kenterbe veri a hl-t. Nem is egyszerűen fps... fps-rpg. A Deus-Ex olyan játék még ami hasonló, és ami a szégyen hogy manapság ritka az ilyen jól kidolgozott efpées. Grafikai techdemók, folyosós mészárlásokkal. (persze van egy-két kivétel, pl.: Stalker) Én mindenesetre nemrég végeztem ki újra a ss2-t és javában nyomatom a DeusEx -et.
  • Komolytalan #14
    Pénzügyileg lehetett sikertelen. Értsd: csak 300% hasznot termelt az MMO-k 30000%-ával szemben. Egyébként pont ezért, mert mindenki csak letölti és törli a single játékokat (másra szerintem se jók), szép lassan visszaszorulnak - ez van. Evolúció, mint a dinoszauruszok.
  • Hardzsi #13
    Az, hogy egy játék jó, még -sajna- nem jelenti hogy sikeres is (értsd: megfelelő bevételt hoz a kiadónak/fejlesztőnek). Mellesleg a System Shock 2 azon kevés játékok egyike volt, melyet végigtoltam, fantasztikus a hangulata...
  • fourgee #12
    "A System Shock 2 sikertelensége után ugyanis senki nem vállalta a rizikót."
    Valaki el tudná magyarázni, hogy mitől volt sikertelen a System Shock 2? A játék nagyon tetszett, a hangulata az valami fantasztikus volt, főleg éjszakánként, fejhallgatóval játszva... A grafika az akkori színvonalon jó volt, a hangok pont el voltak találva... Még egy ilyen hangulatú játékkal nem találkoztam.
  • Tower Guard #11
    Szerintem ez egy nagyon jó játék lesz, láttam már róla videokat is és bejön. Már várom hogy megjelenjen :)
  • drizzt1666 #10
    Rókabőr szag...
  • Inquisitor #9
    Aljas mód bekapcs:
    Megnéznélek mit produkálnál a "botok ellen" a Bioshock-ban. ;)
  • k9duli #8
    "DODS,FEAR Combat,COD2,CSS"
    Alapvetően single player játékok?
    nc.
    Továbbá azt hittem hogy egyesek elolvassák a hírt, és felfogják, de hogy még a kommentemet sem sikerült felfogni, végülis megértem, miért csak botok ellen harcoltok:)

  • uTomi #7
    Szerintem nincs igazad. Abszolút de van helye a single player játékoknak megfelelő sztorival. Nekem meg ettől a sok multiplayer játéktól van hányingerem.
  • Lobsterman #6
    Úgy érzed csak olyan játék van ahol "botok ellen kell harcolni"? Érdekes meglátás... :S