Németh Szabolcs
Rage - az id Software legújabb fegyvere
A Quake 3 után John Carmack és társai, ha szép kimondani, ha nem, de eltűntek a térképről. Na jó ne legyünk szívtelenek, ezért maradjunk annyiban, hogy elhalványultak, szinte észrevehetetlenné váltak.
Néhány sikertelen próbálkozás után - a Doom3 és a Quake 4 sem hozta a hőn áhított áttörést - az id Software úgy döntött, hogy elfelejti a belső terek megjelenítésére írt Doom3 motort, és egy vele merőben ellentétes, a nagy terek gyors kiszámolására alkalmas alap fejlesztésébe kezd. A motort Tech 5-nek keresztelték el, és egy trailer már elénk tárta, hogy mire is képes az új gyermek. Most már azt is tudjuk, hogy a Rage, - amelyről azontúl, hogy egy poszt-apokaliptikus FPS lesz, semmit nem tudunk - ugyancsak erre a vázra épül majd.
A fejlesztők a licencelésekből komoly pénzösszeget remélnek, ezért a Tech 5-öt Mactólkezdve egészen Xbox 360-ig mindenen elérhetővé teszik. A Rage körül egyelőre hatalmas a titkolózás, pedig az internetes sajtó már most nagyon várja a további morzsákat.
Néhány sikertelen próbálkozás után - a Doom3 és a Quake 4 sem hozta a hőn áhított áttörést - az id Software úgy döntött, hogy elfelejti a belső terek megjelenítésére írt Doom3 motort, és egy vele merőben ellentétes, a nagy terek gyors kiszámolására alkalmas alap fejlesztésébe kezd. A motort Tech 5-nek keresztelték el, és egy trailer már elénk tárta, hogy mire is képes az új gyermek. Most már azt is tudjuk, hogy a Rage, - amelyről azontúl, hogy egy poszt-apokaliptikus FPS lesz, semmit nem tudunk - ugyancsak erre a vázra épül majd.
A fejlesztők a licencelésekből komoly pénzösszeget remélnek, ezért a Tech 5-öt Mactólkezdve egészen Xbox 360-ig mindenen elérhetővé teszik. A Rage körül egyelőre hatalmas a titkolózás, pedig az internetes sajtó már most nagyon várja a további morzsákat.