Németh Szabolcs

Flight Simulator X - félreértések elkerülése végett

A hír után sokan elkezdték tippelgetni a szükséges konfiguráció ismérveit. Nos, a hivatalos gépigénynek senki se higgyen, a játék alá erőmű kell.

Én személy szerint - mint gyakorlott Flight Simulator-os - már megtanultam, hogy ennél a játéknál a kiadott gépigényre nem lehet alapozni. Ugyan a honlap 256, illetve 512 MB RAM-ot ír, azonban bizton állíthatjuk, az FS alá édeskevés, minimumnak az 1GB memóriát, egy jó erős procit és még annál is erősebb grafikus kártyát javasolnék. Aki játszani szeretne a Flight Simulator következő részével, annak egy közel csúcsgépre van szüksége, ami ugye nem két fillér. A hír másik apropója, hogy ismét érkezett néhány kép a programból, amire érdemes pillantást vetni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék hivatalos oldala

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MrTressy #19
    Biznisz az egész ha valaki megakarná irni optimalizáltan megtenné de nem teszi mert ezért fizetik.Azért kiváncsi lennék hardcore fs szimesek mit szólnak ehez az ingyenes repszimhez http://www.flightgear.org/
  • Sanyix #18
    "de ennél jobb repülőszimulátor nem létezik a piacon!
    Az FS2004-ben pár apróbb hibától eltekintve a fizikája szerintem az amin igazán gyúrni kellene."
    Kicsi ellentmondás... szimulátor ami csak félig szimulál.

    "Nekem is ki van a t.köm az állandó gép fejlesztéstől. Azonban az ilyen és hasonló szimulációs programokban a SZIMULÁCIÓ viszi el a teljesítményt! Vagyis a rengeteg SZÁMOLÁS. (függvények meg függvények meg függvények)"
    Van az orbiter nevű űrszimulátor, aminek iszonyú durva fizikája van az űrhajóknál, és a bolygók, holdak mozgásánál is. Ha úgy csinálsz mindent mondjuk egy űrsiklóval, ahogy ahogy a valóságban, ugyanaz fog történni az orbiterben is, légkörben is ugyanis légköri szimulációja van (szél meg időjárás még nincs), és akár meg lehet nézni, a bolygók, holdak pályáját előre állítva a szimuláció óráját pártízezer évvel, és pont úgy fog változni a pályájuk, ahogy azt a tudósok is kiszámolták. És minderre, csillivilli nélkül, egy 300 mhz-s celeron 128 mega rammal, meg valami ratyi 3d gyorsítókártyával képes. Szóval a fizika nem eszi annyira a gépet... legalábbis ha jól van megírva.
  • Gabal #17
    Hát, én gyűrtem kicsit a demót, de hamar az idegeimre ment... az FS2004 default gépekkel és scenery-vel csak úgy siklik a gépemen max beállítás mellett - persze a fizetős, szépen kidolgozott cuccok istenesen szétkapják a frameket :)

    Az FSX alig hozott valamit a kinézeten, a grafikai engine ugyanolyan sz@r, mint volt, nem javult az időjárás szimulálás, ugyanazok a kocka épületek vannak mindenütt, viszont mennek az autók... erre most aztán tényleg marha nagy szükség volt :)

    A vízzel valóban elszöszöltek kicsit... kicsit sokat, mertha jól felhúzod a beállításokat, mesebeli lesz, olyan, amilyen a valóságban sohasem. Ehhez képest mondjuk Princess Julianna szigetén, egy jet-tel, minimum beállításokkal 15fps-sel megy.

    Az X-Plane domborzatban és időjárásban évekkel megelőzi már most az FS-t, és mindezt úgy 60fps-sel csinálja... lehet, hogy függvény, függvény, függvény kell a fizikához, de ha az X-Plane nem kevesebb függvénnyel (sőőt, ha megnézed a gépek mozgását, meg a már említett domborzatot és időjárást) minimum 3x gyorsabb...



    ... de sajnos az M$s fosnak sokkal jobb a development kitje, ezért a kiegészítőkkel, már valóban soxorosan lealázza pl. az X-Plane-t.
  • Fikusz Kukisz #16
    Illetve egy kicsit később jelenik meg, a jelek szerint. :)
  • Fikusz Kukisz #15
    Hali Mindenki!

    Én régen repülök már a FS-el és nem mondom, hogy tökéletes, de ennél jobb repülőszimulátor nem létezik a piacon!

    Ezt megcáfolni nem lehet!

    Az FS2004-ben pár apróbb hibától eltekintve a fizikája szerintem az amin igazán gyúrni kellene.
    Ez nem azt jelenti, hogy nem jó és nem élvezetes vele a repülés, de sok dolog; időjárási, léggöri jelenségek modellezése hiányzik belőle.

    A gépigényről:
    Nekem is ki van a t.köm az állandó gép fejlesztéstől. Azonban az ilyen és hasonló szimulációs programokban a SZIMULÁCIÓ viszi el a teljesítményt! Vagyis a rengeteg SZÁMOLÁS. (függvények meg függvények meg függvények)

    Az FSX demóját kipróbáltam és szerintem a memóriát és a procit azért fogja kajálni mert, leszenk benne autók, emberek, meg állatok na és a reményeim szerint a teljesen új fizikai motor.
    Higgyétek le, az a FIZIKA eszi a legjobban a procit!
    No meg a táj jóval részletesebb 3d leképezése.

    Nos én repültem már sárkányrepülővel, a faterom és testvérem már kiképző oktatók, repülős kolegák is kipróbálták a gépemen az FS2004-et, és nagyon tetszett nekik, bár sokszor csóválták a fejüket meg náha huzgálták a szájukat, de a végén azt mondták idézem: "kurva jó".

    Én alig várom az október 12-i megjelenését.

  • Morden23 #14
    Jómagam nem teszteltem a játékot, sőt, jobbat mondok, valószínűleg nem is fogom, de erős meggyőződésem, hogy az említett konfiguráción a játékot MINIMUM konfiguráció mellett játszhatóan lehet futtatni. Ha meg nem, akkor tévedtem. Minden esetre a mai napig az a tendencia, hogy azok a játékok, amikre rásütik, hogy ilyen-olyan csúcsgép kell hozzá, megfelelően intelligens beállításokkal és kisebb-nagyobb kompromisszumokkal tökéletesen lehet futtatni.
    Én éppen a fordítottját látom gyakran: "megjósolják" az adott játék - horribilisnek ható - optimum konfigurációját, és ezzel ösztönzik az egyszeri buta fogyasztót, hogy még a game kiadása előtt újítsa fel a vasat. Csalódás nem fogja érni, jól fog menni a játék, de ment volna a régebbi masinán is.
  • debHUKK #13
    figy, nem az a problem, hogy nagy teljesítmény kell egy nagy teljesítményt igénylő játéknak (itt most nem térek ki arra, hogy ennek oka az, hogy a programozók a kiadók nyomásának engedve, vagy csak lustaságból nem fordítanak elég időt a kód optimalizására) hanem az, hogy vannak olyan kiadók (tisztelet a kis számú kivételnek) akik a jobb értékesítési mutatók érdekében belehazudnak a felszanálók arcába de úgy hogy azért normális körülmények között szimpla csalás címszó alatt börtönt kéne adni
  • Morden23 #12
    1. Ezért először letöltöd a demót, és kipróbálod, hogyan megy.
    2. 2006-ban elfogadod, hogy ha nincsen csúcs géped, nem tudod kihozni a csúcs játékok maximumát.
    3. Leveszed a grafikai beállításokat, és láss csodát, jobban megy a game.
    4. Nem foglalkozol a játékkal, elfogadod, hogy neked ehhez nincsen géped/pénzed.

    Folyamatosan úgy jönnek ki a játékok, hogy egyre újabb és jobb gép kell hozzájuk. Milyen meglepő, hiszen a PC-n az egyik legdurvább húzóágazat a játékpiac. Átlagos user (aki mondjuk nem renderelésre, videovágásra, graf. szerkesztésre és még isten tudja mire használja a gépét) a játékok miatt fejleszt gépet, mert másért nem kell.

    Fél-egy évvel ezelőtt az én itthoni gépem abszolút high-end kategóriának számított. Ellenben a mostani játékoknál (pl. Oblivion volt legutóbb ilyen) meg kellett húznom a határt beállítás-ügyileg, mert egyébként én is képregényt nézegetnék.
    Megjegyzem, ilyenkor lehet legjobban rájönni, hogy az adott játék egy rakás szar, és ha elveszed a képletből a csillivilli grafikát, akkor alig marad bármi értékelhető dolog.
  • debHUKK #11
    Azt irják a hivatalos lapon, hogy "System Requirements: "1 GHz equivalent or higher processor" és " 256 MB of system RAM for Windows XP"
    Na ebből látszik, hogy a M$ a hardware gyártóknak dolgozik. Szegény lúzer megveszi a játékot aztán amikor rájön, hogy (ha egyáltanán feltelepül egy ilyen gépen) alig fut 1-2 fps-sel akkor addig nem nyugszik amíg nem vesz hozzá egy gépet is.
    Mert a FS2004 is épp elmenne egy ilyen gépen, de inkább dupla kakaó kell neki.
    M$
  • Gabal #10
    Igazad van, Akuma. Ez a játék már most is gagyi :) Az FS2004 még ingyenes kiegészítőkkel is legyalázza... a M$ az elmúlt 3 évben semmit nem csinált az FS-sel, csak szokás szerint még lassított rajta kicsit :)

    S valóban nem szép a játék... láttam egy második világháborús lövöldözős arcade játékot, ami fél éve jelent meg XBOX360-ra, sajnos a címét nem t´om, de olyan volt a táj, hihetetlen... a házak nem mind kockák voltak, a fák meg nem papírlapok, mint még most az FSX-ben.