Demkó Zsolt
Új GTA San Andreas infók
Az amerikai IGN Entertainmentnek sikerült összehozni egy találkozót a rockstaros fiúkkal, akiknél szerencsére volt egy szinte végleges verzió a PC-s Grand Theft Auto San Andreasból. Meg is nézték szépen.
A játékot egy laptopon próbálhatták ki, amely a következő specifikációkkal bírt:
Videókártya: ATI 9700 Pro (mobil)
Felbontás: 1650x1000
Processzor: Pentium IV, 3,2 GHz
Memória: 1 GB PC3200 RAM
Oprendszer: Windows XP
Mint a felbontásból már kitalálhattátok, szélesvásznú nézetben futtatták a játékot. A srácok szerint ez a konfig elég volt ahhoz, hogy maximális részletességgel játszanak. Mint a képeken láthatjátok nem egy Half Life 2-t vagy egy Far Cry-t megszégyenítő vizuális orgazmusban lesz részünk, de a Vice Cityn sikerült túllépniük. A fejlesztők elárulták, hogy a PS2-es verzió kiadása után sem lóbálták a lábukat, több újítást is beleraktak a PC-s verzióba. Példának okáért az azonnal észrevehető szép, nagy felbontású textúrákat. Végre most már nemcsak a bemodolt autók, hanem a gyárilag bennlévők is elég dögösen néznek ki.
A textúrák mellé párosul a megnövelt látótávolság és a poligondúsabb karakterek. Így együtt nagyon ígéretessé teszi a portotolást. A magas felbontású textúrák említésekor sokaknak eszetekbe juthattak a Vice Cityben néhol lassan vagy villogva betöltődő textúrák. Ezt itt már javították, sokkal gyorsabban és biztosabban kerülnek a helyükre. Ha nagy sebességgel átszáguldunk a városon, az sem lesz probléma. További újítás, hogy az ég színével sokkal több árnyalatban találkozhatunk már, nem lesznek éles változások a naplemente és az este között.
A PS2-es verzió jármű- és kamerakezelését is továbbfejlesztették, állítólag igazi élvezet lesz autós üldözésekbe bonyolódni. Példának okáért, ha egy biciklivel üldözünk valakit akire lőni is kellene, az a gamepaddal sokkal körülményesebb volt, mint nekünk majd billentyűzet+egér kombóval.
A PC exkluzívitása továbbá a zenei repertoár kibővítése pár számmal. Persze ha ez valakinek nem lenne elég, nem kell aggódni, a San Andreasban is meg lehet tömni mp3-akkal a Music könyvtárat. Sajnos egyéb extrákat nem kapunk, mint új fegyver vagy új jármű. Sajnos ebben a stílusban jelenleg nem vagyunk elkényeztetve, a Driv3r kissé félresikerült verziója mellett nem sok említésre méltú játék született.
A rockstarsos fiúk azt is bevallották, hogy multiplayerrel sem kedveskednek nekünk, de a lelkes MTA Team remélhetőleg megcsinálja a modjuk SA-verzióját is. A Vice City a sok zene ellenére mindössze 2CD-s volt, de úgy tűnik a San Andreas csak egy DVD-re fér fel, ami azért nem akkora nagy baj. Az a megerősítés, hogy június 7-én Amerikában megjelenik a játék, feledtet minden bosszúságot.
A játékot egy laptopon próbálhatták ki, amely a következő specifikációkkal bírt:
Videókártya: ATI 9700 Pro (mobil)
Felbontás: 1650x1000
Processzor: Pentium IV, 3,2 GHz
Memória: 1 GB PC3200 RAM
Oprendszer: Windows XP
Mint a felbontásból már kitalálhattátok, szélesvásznú nézetben futtatták a játékot. A srácok szerint ez a konfig elég volt ahhoz, hogy maximális részletességgel játszanak. Mint a képeken láthatjátok nem egy Half Life 2-t vagy egy Far Cry-t megszégyenítő vizuális orgazmusban lesz részünk, de a Vice Cityn sikerült túllépniük. A fejlesztők elárulták, hogy a PS2-es verzió kiadása után sem lóbálták a lábukat, több újítást is beleraktak a PC-s verzióba. Példának okáért az azonnal észrevehető szép, nagy felbontású textúrákat. Végre most már nemcsak a bemodolt autók, hanem a gyárilag bennlévők is elég dögösen néznek ki.
A textúrák mellé párosul a megnövelt látótávolság és a poligondúsabb karakterek. Így együtt nagyon ígéretessé teszi a portotolást. A magas felbontású textúrák említésekor sokaknak eszetekbe juthattak a Vice Cityben néhol lassan vagy villogva betöltődő textúrák. Ezt itt már javították, sokkal gyorsabban és biztosabban kerülnek a helyükre. Ha nagy sebességgel átszáguldunk a városon, az sem lesz probléma. További újítás, hogy az ég színével sokkal több árnyalatban találkozhatunk már, nem lesznek éles változások a naplemente és az este között.
A PS2-es verzió jármű- és kamerakezelését is továbbfejlesztették, állítólag igazi élvezet lesz autós üldözésekbe bonyolódni. Példának okáért, ha egy biciklivel üldözünk valakit akire lőni is kellene, az a gamepaddal sokkal körülményesebb volt, mint nekünk majd billentyűzet+egér kombóval.
A PC exkluzívitása továbbá a zenei repertoár kibővítése pár számmal. Persze ha ez valakinek nem lenne elég, nem kell aggódni, a San Andreasban is meg lehet tömni mp3-akkal a Music könyvtárat. Sajnos egyéb extrákat nem kapunk, mint új fegyver vagy új jármű. Sajnos ebben a stílusban jelenleg nem vagyunk elkényeztetve, a Driv3r kissé félresikerült verziója mellett nem sok említésre méltú játék született.
A rockstarsos fiúk azt is bevallották, hogy multiplayerrel sem kedveskednek nekünk, de a lelkes MTA Team remélhetőleg megcsinálja a modjuk SA-verzióját is. A Vice City a sok zene ellenére mindössze 2CD-s volt, de úgy tűnik a San Andreas csak egy DVD-re fér fel, ami azért nem akkora nagy baj. Az a megerősítés, hogy június 7-én Amerikában megjelenik a játék, feledtet minden bosszúságot.