Hörcsöki Szabolcs
Dragonshard: szerepjáték és stratégia
Nyáron jelenik meg a Liquid Entertainment fejlesztése alatt álló Dragonshard, ami egy újabb érdekes kísérlet a műfajok összevonására: ez alkalommal a híres D&D világ valós idejű stratégia képében bukkan fel.
A játék természetesen mindkét műfaj rajongótáborának meg kíván felelni, így egyszerre nyújtja a szerepjátékok szereplőit, a katakombákban való mászkálást, a műfaj klasszikus szörnyeit, ugyanakkor a valós idejű stratégiák kötelező elemeit is.
Miközben a D&D szabályok szerint sokféle fajból állíthatjuk össze embereinket, a stratégia ütközet-része a fejlesztők szerint leginkább a Total War sorozathoz hasonlítható, azaz íjászokat és lovasságot, gyalogosokat és harci gépeket egyszerre kell vezényelnünk. A teljesen új grafikus motor (amit Liquidék külön erre a célra fejlesztenek) természetesen teljes mértékben három dimenziós és a mellékelt képek szerint nem is teljesít rosszul.
A többjátékos lehetőségekről egyelőre keveset tudni, de bizonyosan része lesz a programnak, hiszen 2005-ben egy stratégiai játéktól ez teljes mértékben elvárható.
A játék honlapja
A játék természetesen mindkét műfaj rajongótáborának meg kíván felelni, így egyszerre nyújtja a szerepjátékok szereplőit, a katakombákban való mászkálást, a műfaj klasszikus szörnyeit, ugyanakkor a valós idejű stratégiák kötelező elemeit is.
Miközben a D&D szabályok szerint sokféle fajból állíthatjuk össze embereinket, a stratégia ütközet-része a fejlesztők szerint leginkább a Total War sorozathoz hasonlítható, azaz íjászokat és lovasságot, gyalogosokat és harci gépeket egyszerre kell vezényelnünk. A teljesen új grafikus motor (amit Liquidék külön erre a célra fejlesztenek) természetesen teljes mértékben három dimenziós és a mellékelt képek szerint nem is teljesít rosszul.
A többjátékos lehetőségekről egyelőre keveset tudni, de bizonyosan része lesz a programnak, hiszen 2005-ben egy stratégiai játéktól ez teljes mértékben elvárható.
A játék honlapja