Demkó Zsolt
Hellforces az Oriontól
A 2003 májusában alakult orosz Orion fejlesztőcsapat bejelentette, hogy a Buka Entertainment személyében kiadót talált a Hellforces című FPS-ének. A megjelenést 2005 első negyedére tervezik.
Mint már lassan megszokhatjuk, érdekes játékok várhatóak a keleti régióból, és ez az alkotás sem mindennapi darabnak ígérkezik. A kiadó elég szűkszavúan nyilatkozott a játékról, de a fejlesztők honlapján már többet meg lehet tudni erről az alkotásról. A játékban Stephen Geist bőrébe bújhatunk, aki az eltűnt barátja után kutat. Úgy tűnik rossz helyre nyúlt, ugyanis fényt derít egy sátáni összeesküvésre. Annyira sátáni, hogy maga a sátán szervez inváziót erre a világra. A dolgunk mindössze annyi, hogy kiderítsük az igazságot és állítsuk meg az inváziót.
A látványért egy saját fejlesztésű grafikai motor felel, amely támogatja a DirectX 9-et, a pixel és vertex shadereket (1.1, 1.4, 2.0). A képernyőn egyszerre 300 000 poligon is tolonghat gépünket izzasztva. Egy karakter 5-7000 poligonból épül fel, és egyszerre 16-an lesznek maximum a képernyőn. Eddig ötféle szörny ismert: Zombie, Cop, Task Force Man, Gangster Worker, Mobster. Gyönyörködhetünk majd a valós idejű fény- és árnyékhatásokban és a Bump Mapping csodáiban. A karakterek a Half-Life 2-höz hasonlóan arcjátékot is használnak, mozgásukat Motion Capture-technikával rögzítették. Extra effektek is helyet kapnak, úgymint meleg levegő, üveg, víz, fények. Saját fejlesztésű fizikai motor is benne lesz a játékban, hangügyileg támogatva lesz az EAX 2.0.
A játék nagy részét a zombik gyilkolászása fogja kitenni, de az igéretek szerint ezt szarkasztikus humorral teszik majd emészthetőbbé. A fegyverarzenál 24 féle fegyverből áll, többek között ütővel, késsel, bárddal, fémrúddal, pisztolyokkal, gépfegyverekkel és lézerfegyverrel küzdhetünk. Egyéb felszereléseket is beszerezhetünk, mint például éjjellátó készülék, távcső, mozgásérzékelő. Három különböző világban fordulhatunk majd meg, de erről még hallgatnak a fejlesztők. Összegezve: nem hangzik rosszul ez az egész, egy kicsit DOOM III feeling, de az nem is baj. Puding próbája az evés, szóval majd meglátjuk.
Mint már lassan megszokhatjuk, érdekes játékok várhatóak a keleti régióból, és ez az alkotás sem mindennapi darabnak ígérkezik. A kiadó elég szűkszavúan nyilatkozott a játékról, de a fejlesztők honlapján már többet meg lehet tudni erről az alkotásról. A játékban Stephen Geist bőrébe bújhatunk, aki az eltűnt barátja után kutat. Úgy tűnik rossz helyre nyúlt, ugyanis fényt derít egy sátáni összeesküvésre. Annyira sátáni, hogy maga a sátán szervez inváziót erre a világra. A dolgunk mindössze annyi, hogy kiderítsük az igazságot és állítsuk meg az inváziót.
A látványért egy saját fejlesztésű grafikai motor felel, amely támogatja a DirectX 9-et, a pixel és vertex shadereket (1.1, 1.4, 2.0). A képernyőn egyszerre 300 000 poligon is tolonghat gépünket izzasztva. Egy karakter 5-7000 poligonból épül fel, és egyszerre 16-an lesznek maximum a képernyőn. Eddig ötféle szörny ismert: Zombie, Cop, Task Force Man, Gangster Worker, Mobster. Gyönyörködhetünk majd a valós idejű fény- és árnyékhatásokban és a Bump Mapping csodáiban. A karakterek a Half-Life 2-höz hasonlóan arcjátékot is használnak, mozgásukat Motion Capture-technikával rögzítették. Extra effektek is helyet kapnak, úgymint meleg levegő, üveg, víz, fények. Saját fejlesztésű fizikai motor is benne lesz a játékban, hangügyileg támogatva lesz az EAX 2.0.
A játék nagy részét a zombik gyilkolászása fogja kitenni, de az igéretek szerint ezt szarkasztikus humorral teszik majd emészthetőbbé. A fegyverarzenál 24 féle fegyverből áll, többek között ütővel, késsel, bárddal, fémrúddal, pisztolyokkal, gépfegyverekkel és lézerfegyverrel küzdhetünk. Egyéb felszereléseket is beszerezhetünk, mint például éjjellátó készülék, távcső, mozgásérzékelő. Három különböző világban fordulhatunk majd meg, de erről még hallgatnak a fejlesztők. Összegezve: nem hangzik rosszul ez az egész, egy kicsit DOOM III feeling, de az nem is baj. Puding próbája az evés, szóval majd meglátjuk.