Hitman 2: Silent Assassin



Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: IO Interactive

Rendszerkövetelmények:
Minimum: PIII 450 MHz, 128 MB RAM, 16 MB-os DirectX 8.1 kompatiblis videókártya
Ajánlott: PIII 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os DirectX 8.1 kompatiblis videókártya
Hasonló játékok: Hitman: Codename 47
Kategória: lopakodós-akció, bérgyilkosszimulátor

A 47-es kódnevű bérgyilkos először 2000 őszén lépett akcióba monitorainkon, azóta azonban eltelt két év, a számítástechnika sokat fejlődött, és ez a Hitman most megjelent folytatásán is látszik. A Hitman nagy sikert aratott megjelenéskor egyedi játékmenetével, amiben kombinálta a lopakodást és a kemény akciót, és a grafika illetve hang terén sem volt szégyenkeznivalója. A játéknak azonban voltak idegesítő hibái, így például a kezelés nehézkes volt, nem lehetett menteni a hosszú és nehéz küldetések során, és first person nézet sem volt a játékban, pedig ez sokszor hasznos lett volna.

Klikk ide! Klikk ide!

A Hitman 2 demója már augusztusban megjelent, ízelítőt adva a teljes játék által nyújtott élményből, és sokak érdeklődését felkeltve, olyanokét is, akiknek nem igazán jött be az első rész. A demó után nagyjából egy hónappal megjelent a játék végleges változata lássuk, hogy beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket. A játék telepítése és konfigurálása roppant egyszerű, nem kell számos grafikai apróságot sem állítgatnunk annak érdekében hogy a játék rendesen fusson. Az 1300 MHz-es processzorral és GeForce2 MX kártyával szerelt tesztgépen 800x600 felbontásban legnagyobb grafikai részletességgel a Hitman 2 teljesen simán ment, még a nagyobb városrészek megjelenítésekor sem akadozott.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék elején megtudjuk, hogy 47-es kódnevű ügynökünk "nyugdíjba" vonult, már nem vállal több munkát, inkább egy szicíliai kolostor kertjét gondozza Vittorio atya társaságában, ugyanis itt teljes nyugalom és kikapcsolódás vár rá. A nyugalom azonban nem tarthat sokáig, ugyanis Vittorio atyát elrabolja a maffia, és váltságdíjat követelnek érte, így 47-es ismét kapcsolatba lép az ügynökséggel. Az ügynökség csak azzal a feltétellel adja meg az információkat, ha hősünk elvállal egy-két megbízatást cserébe, így 47-es ismét bekerül az ördögi körbe.

Klikk ide! Klikk ide!

A intró és az átvezető videók is a játék motorjával készültek, ami manapság már egyáltalán nem probléma, mert már ezek az animációk is igen szép látványt nyújtanak. A játék a kolostor kertjében kezdődik, ami egyben gyakorlópályaként is szolgál, ugyanis itt megtanulhatjuk az alapvető mozgástípusok kezelését, és a fegyvereket is kipróbálhatjuk a madárijesztőn, vagy a gonoszabbak akár a malacokon is. :) A küldetésekre többnyire a kolostor kertjéből indulunk, ahol először nem árt meglátogatni a szerszámoskamrát, a megfelelő fegyverek kiválasztásához, majd a kerti lak asztalán található laptopon megkapjuk a szükséges információkat. A küldetések előtti eligazítás részletes információt ad a célpontról, azonban útvonaluk megtervezése, és a likvidálás módja már a mi feladatunk, nem kapunk mindent tálcán. Az eligazításoknál kissé figyelmetlenek voltak a fejlesztők, ugyanis a feliratozás sokszor késik a beszédhez képest, de ezt megbocsáthatjuk nekik, ettől még ugyanúgy tudjuk teljesíteni a küldetéseket. Az eligazítások azért sem terjednek ki minden apró részletre, mert minden küldetést többféleképpen is megoldhatunk. Alapjában véve választhatunk a Rambo stílusú "bemegyek és mindenkit kinyírok", illetve a "senki ne vegyen észre, és csak a célszemélyt likvidálom" hozzáállás között. Bármelyik stílust is választjuk, több útvonalon és különböző módszerekkel is megközelíthetjük a célpontot.

Klikk ide! Klikk ide!

Mivel ennek a játéknak az izgalmát a lopakodás, és az észrevétlen gyilkolás adja, nem sok értelme van végigszaladni a pályán és mindent ami mozog lelőni, ráadásul a küldetés végén a "Silent Assassin" fokozatot is csak akkor kapjuk meg, ha hiba nélkül, észrevétlenül végeztük el munkánkat. A program minden küldetés végén egy kimutatást ad arról, hogy teljesítményünk milyen volt, főként az agresszió, és a lopakodás arányát összevetve. Minősítésünk a tömeggyilkos kategóriától a fent említett csendes bérgyilkos kategóriáig minden lehet, de ha már bérgyilkosok vagyunk, próbáljuk diszkréten végezni munkánkat. :)

Klikk ide! Klikk ide!

A küldetések teljesítéséhez természetesen fegyverek kellenek, és ezekből van választék bőven. A pisztolyoktól kezdve a gépfegyvereken keresztül a távcsöves puskáig mindenfélét összegyűjthetünk szerszámoskamránkba, azonban egy bérgyilkos kedvenc eszközei sokkal inkább a zongorahúr, az altatók, vagy pedig a konyhakés. Sokszor kell majd álcáznunk magunkat annak érdekében, hogy bejussunk olyan helyekre, ahova egyébként nem tudnánk. Ennek egyik legegyszerűbb módja elkapni egy gyanútlan őrszemet vagy akár helyi alkalmazottat, likvidálni, majd leszedni róla a ruhákat. Ügynökünk tapintatos, ugyanis az alsóneműt mindig rajtahagyja a férfiakon, és lehet, hogy ez nők esetében is így történne, de ezt sajnos nem sikerült kitapasztalnom, mert ügynökünk női ruhákat nem vesz fel. :)

Klikk ide! Klikk ide!

A 47-es kódnevű ügynök most sajnos nem látogat el Budapestre, de ettől eltekintve a helyszínek számára és változatosságára senkinek nem lehet panasza, ugyanis a kezdeti szicíliai terep után ellátogathatunk többek között Szentpétervárra és Japánba is. Teljesen mindegy, hogy merre járunk legfőbb feladatunk eltenni a rosszfiúkat láb alól. Igen, a rosszfiúkat, ugyanis ügynökünknek van lelkiismerete is, és annak ellenére, hogy ő valójában egy hidegvérű gyilkos, ártatlanokat soha nem gyilkol. Kivéve, ha mi nagyon szeretnénk, mert bizonyos esetekben rávehetjük a dologra, de akkor annyi a Silent Assassin minősítésnek. Grafika: A grafika a játékban nagyon szép, gyönyörűek a textúrák, de manapság azért már láttunk ennél szebbet is. A legapróbb részletekig minden ki van dolgozva, a karakterek szája úgy mozog, ahogy kell, az árnyékok szépek, és még az olyan háttérelemek is, mint a kertben sétálgató malacok is teljesen élethűre sikerültek, azonban a hibák is akadnak. Ha hosszú fegyver van nálunk, az árnyékuk egy kicsit hullámzik, néhol a textúrák összeillesztése sem tökéletes és még sorolhatnám az egyéb apróságokat.

Kezelőfelület: A második rész kinőtte az eredeti Hitman gyermekbetegségeit, és kezelése nagyon egyszerű lett, nincs túlbonyolítva semmi. Például most már nem kell célozgatnunk, egyszerűen elég az ajtó elé állni, és megjelenik a menü, amiben választhatunk az ajtónyitás vagy az egyéb funkciók között. Jó pont a fejlesztőknek a belső nézet implementálása is, ami főleg lövöldözés esetén nagyon hasznos.

Játékmenet: Aki szeretné kipróbálni hogy milyen lehet bérgyilkosnak lenni, annak a Hitman 2 kötelező darab. Bár én személy szerint nem voltam bérgyilkos, mégis úgy gondolom hogy a játék nagyon élethűen reprodukálja azokat a helyzeteket amikbe egy ilyen ember kerülhet munkája során. Nincs is annál jobb, amikor az ablakon kibámuló őr mögé lopakodva elkapjuk a torkát a zongorahúrral, vagy a szekrény mögé bújva várjuk, hogy a Don visszajöjjön az irodájába, hogy meglephessük. A játékmenet mellett szól az is, hogy mi választhatjuk meg a módot, ahogy teljesítjük a küldetést, ráadásul az újrajátszásra is ösztönöz a küldetések végén levő értékelési rendszer.

Hangeffektek: A hangeffektek az átlagosnál kicsit jobbak, de nem kiemelkedően jók. Mindenhol megvannak a háttérzajok, amik erősítik azt az érzést, hogy a környezet él körülöttünk, de a 3D hangzás például nem tökéletes, és a szinkronszínészek teljesítménye sem átlagon felüli.

Zene: Igazából a zenére is négy csillagot adtam volna, mert jó, de lehetne jobb is, viszont elfogult vagyok, ugyanis a játékban hallható, Jesper Kyd által szerzett szimfonikus zenét a Budapesti Szimfonikus Zenekar adja elő.

Multiplayer: A játék nem tartalmaz multiplayer funkciót, de ebben a stílusban nehezen is tudnék elképzelni ilyet.

Intelligencia és nehézség: A mesterséges intelligencia a játékban kicsit csalódást okozott számomra. Olyan dolgokat is megtehetünk, hogy postásnak öltözve megállunk a kertbe levő őrök előtt, és nézzük őket perceken keresztül, ennek ellenére nem reagálnak semmit, pedig azért gyanús lehet, hogy egy postás megáll előtted két centire és az arcodba bámul folyamatosan. :) Az AI gyengeségeit ellensúlyozza a remek pályatervezés, ami sokszor elhiteti velünk, hogy nagyon jó mesterséges intelligenciával van dolgunk, és ennek megfelelően a játék nagyon nehéz, de mindemellett nem frusztráló, amit többek között a mentési lehetőségnek is köszönhetünk. Egyetlen küldetést sem sikerült elsőre teljesítenem, de ugyanolyan lelkesedéssel próbálkoztam harmadjára is, mert mindig találtam valami új elemet, vagy helyzetet, amit ki lehetett használni a tökéletesebb feladatmegoldás érdekében.

Összegzés: A Hitman 2 egyértelműen jobban sikerült, mint az elődje, pedig már az első rész élvonalbeli játék volt. A grafika szebb lett, a kezelhetőség jobb, és a mentési lehetőségek is élvezetesebbé teszik a játékot főleg a hosszabb küldetések esetén. Én személy szerint a Serious Sam típusú mészárszék játékok kedvelője vagyok, de ez a darab még engem is megfogott, annak ellenére hogy itt a lopakodáson van a hangsúly.
Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Matthew #160
    Sziasztok! 1.02-es verzióhoz nincs ötletetek honnan tudnék magyarosítást letölteni?
  • Szabó Dániel #159
    gyuzmo!az új fegyvert kell a célhoz vinni hogy meglegyen az új fegyver
  • Szabó Dániel #158
    mzoli70!úgy megy le hogy a feketés részhez kell állni!
  • Szabó Dániel #157
    Sziasztok!Tudja valaki, hogy lehet a kódokat a hitman.ini fájlal megcsinálni?Előre is köszönöm!
  • cristof198411 #156
    Sziasztok!Annál a pályánál akadtam el,amikor megkell menteni a túszt és ki kell robbantani a falat!Élesitem a minibombát de eldobni sajnos nemtudom,hiába nyomom a g betűt is!A segitséget előre is köszönöm:)
  • mzoli70 #155
    Szia!
    Biztos, hogy nem tudod, mert nem ajánlottad volna, de trojai van az oldalon, amit megadtál !!!!
  • mzoli70 #154
    Sziasztok!
    Azt hiszem, hogy a 3. pálya, amikor motorcsónakkal megérkezünk, és meg kell akadályozni egy talit, DE hogy a p.... ba kell lemenni a kanálisba???? Odaállok a nyitott fedélhez, és nem megy le ez a ....!!! Segítsetek léccccciii!!
  • Heuro #153
    Meg is oldódott a probléma. A gamehunteres magyarítás az 1.0-ás verzióra készült, ezért nem települt az 1.02-re.
    A www.evm.hu-ról kell letölteni a magyarítást, ez simán működik.
    Mármint nálam ...
  • Heuro #152
    Én a Triple Pack-et vettem meg (Silent Assasin, Contracts, Blood Money) és ugyanazt a hibaüzenetet kapom, mint amit a előttem szólók.
    A magyarításról van szó, persze :-)
    A másik kettő sikeresen "magyarítódott", de ez a Silent ez nem adja meg magát.
    A Gamehunterteam-nál is feltettem a kérdést, igen m,eglepődnék, ha válaszolna is rá valaki :-), ugyanis ők követték el a magyarítást.
  • pötykös #151
    helo nem tudja vki hogy honnan tudom letölteni a hitman 2. Előre is köszi