SG.hu

Egyszerre 8,7 millióan játszottak a Roblox népszerű farmjátékával

A Roblox két hónapja megjelent Grow a Garden videojátéka gyorsan az egyik legnépszerűbb címmé vált a cég történetében, és egy olyan virtuális növény- és állattenyésztési piacot hozott létre, amely sérti a vállalat szabályait.

A Grow a Garden bármilyen eszközön és szinte bárki által játszható, és lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy magokat ültessenek, növényeket termeszthessenek és állatokat nevelhessenek, hogy virtuális kertjüket még szebbé tegyék. Mivel a növények akkor is nőnek, amikor a felhasználók nincsenek online, ez arra ösztönzi a játékosokat, hogy visszatérjenek és megnézzék, hogyan virágzott kertjük. Néhány mag meglepetést tartogat. "Az ötlet, hogy normál sárgarépát vagy szivárvány sárgarépát lehet termeszteni – a gyerekek imádják az ilyesmit” – mondta David Taylor, a Naavik piackutató elemzője. Egy független elemző oldal, a RoMonitor Stats adatai szerint május 24-én, szombaton mintegy 8,7 millióan játszottak egyszerre a játékkal, ami nagyjából Svájc lakosságának felel meg.

A játék sikere a Roblox egyedülálló üzleti modelljéről is tanúskodik. A vállalat független fejlesztőkre támaszkodik, akik az ő eszközeivel készítenek játékokat, és azokat a platformon teszik közzé. A cég ezután megosztja a játékon belüli vásárlásokból származó bevételt. A kaliforniai San Mateóban székhellyel rendelkező Roblox 2004-ben alakult, de népszerűsége a világjárvány idején robbant be, amikor az emberek otthon ragadtak, és nem volt mit csinálniuk. Tavaly a vállalat 3,6 milliárd dolláros árbevétel mellett 180,2 millió dolláros nyereséget ért el.

Janzen „Jandel” Madsen, aki az új-zélandi Splitting Point Studiosot vezeti, egy független fejlesztőtől vásárolta meg a Grow a Garden játékot, és egy csapatot bízott meg a fejlesztésével. A fejlesztő egy tinédzser volt, aki még mindig birtokolja a játék felét. "Szó szerint három nap alatt készítette el a játékot” - mondta Madsen. A Grow a Garden bevételeit a játékban szereplő tárgyak, például magok és tojások eladásából szerzi, amelyeket a játékosok a játék pénznemével, a Sheckles-szel, vagy a Roblox pénznemével, a Robux-szal vásárolhatnak meg. A játékosok terményeiket virtuális pénznemért eladhatják a játékban, amelyet több vagy jobb magok vásárlására fordíthatnak.


Egyes játékosok nem elégednek meg azzal, hogy digitális Sheckles-t keresnek álüzletükkel. Több ezer hirdetés online piactereken és közösségi médiában hirdeti virtuális szőlőmagok, háziállatok és mangók eladását. Azok a játékosok, akik gyorsabban akarnak előrehaladni, ritka virtuális magokat vásárolhatnak harmadik féltől, és értékesebb gyümölcsöket és zöldségeket termeszthetnek a játékban. Az állatok is növelik a játékosok vagyonát azzal, hogy ritka magokat és terményeket találnak gazdáiknak. Végül a játékosok megmutathatják gyönyörű, élénk kertjeiket barátaiknak.

Az árak 5 centtől (egy padlizsán) 200 dollárig (egy jegesmedve) terjednek olyan piactereken, mint az Eldorado.gg. A webhely - amely nem áll kapcsolatban a Robloxszal - vezérigazgatója, Vladas Jurkevicius szerint a Grow a Garden játékosai hetente több millió dollárt költenek ezekre a tárgyakra. Néhányat nehéz beszerezni, vagy pusztán véletlenül lehet megszerezni. Úgy véli, hogy a játékosoknak joguk van továbbadni a megszerzett digitális tárgyakat. "Mindig lesznek olyan játékosok, akik rendelkeznek ezekkel a tárgyakkal, de nincs rájuk szükségük, és olyanok, akik szeretnék ezeket a tárgyakat, de nincsenek meg nekik” - véli.

A Grow a Garden március 25-én indult, és április vége és május között Jurkevicius 40-szeres növekedést tapasztalt a webhelyén a mezőgazdasági tárgyak értékesítésében. A felhasználói statisztikák szerint a Grow a Garden különösen népszerű az Egyesült Államokon kívül. A TD Cowen elemzői, Doug Creutz és Mei Lun Quach becslése szerint a játék a Roblox teljes aktivitásának 30%-át teszi ki. "Láttunk már más címeket is, amelyek meghaladták a 10%-ot, de nem gondoljuk, hogy a Robloxnak valaha is volt ilyen domináns élménye” – írták május 20-i kutatási jelentésükben.

A játékosok évtizedek óta keresnek pénzt digitális termékek eladásával. Kínában a börtönökben a World of Warcraft játékban szörnyeket öltek és kincseket kerestek cserébe a játékon belüli pénznemért, amelyet aztán őreik továbbadtak. A világjárvány idején a Fülöp-szigeteken az emberek egy NFT játékban, az Axie Infinity-ben virtuális háziállatok tenyésztésével kerestek pénzt. A Counter-Strike 2 játékban egy virtuális fegyver tavaly több mint 1 millió dollárért kelt el. A Roblox esetében azonban van egy bökkenő. A szolgáltatási feltételei tiltják a játékosoknak, hogy a virtuális Robux pénznemet vagy a játékbeli tárgyakat pénzért vásárolják, eladják vagy cseréljék.

Egyes eladók több száz Grow a Garden tárgyat kínálnak, többek között az eBay és a Facebook piacterein. A hirdetések száma arra utal, hogy lehetnek olyan csapatok, amelyek virtuális tárgyakat állítanak elő eladásra. Egy játékos a Discordon egy szöveges csevegésben próbálja eladni a virtuális szitakötőket, amelyeket 12,50 dollárért tenyészt. A játékos pár percenként olyan üzeneteket tesz közzé, mint „Eladó 6 szitakötő, 1 sáska, 1 20 kg-os tehén, 5 csokis szórófej, USD”. Több napba is beletelhet, mire a tulajdonos megszerez egy szitakötőt, amelyet a játékban felhasználhat arra, hogy bármilyen gyümölcsöt értékesebbé tegyen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RJoco #1
    Az ilyen tiltott műveleteket a Roblox-nak kellene szankcionálnia mind eladói, mind vásárlói oldalról, ahogy az az EVE-Online esetén is van.